Kadett E 1,3 -87 nokka-akseli
Kadett E 1,3 -87 nokka-akseli
Palasin Opelistiksi pitkän tauon jälkeen kun löytyi ihan siisti munamallin Kadett toiselta omistajalta. Aikaisemmin minulla on ollut B, C, D ja 2 kpl E-mallia. B-mallista jäi parhaat muistot.
Autossani on nokka-akseli silminnähden kulunut ja koneen yläpäästä kuulu melkoinen raksutus. Voi olla että huipputehoja ei saisi irti mutta ihan hyvin auto toimii kahden vuoden seisonnankin jälkeen. Nokka-akselin etsintää hankaloittaa tällaiselle noviisille se että Traficomin tiedoissa on vain Kadett E 1,3. ja valmistenumero W0L000034H2531535. Moottori on OHC mutta tarkoittaako se ilman muuta että auto on 1,3 S vai voiko 1,3 olla myös N-tyyppiä?
Saa myös tarjota ehjää nokka-akselia jos nurkissa pyörii tarpeettomana. Tarve on Etelä-Pohjamnaalla mutta käyn aika usein Riihimäen seudulla. Sille reitille voisi yhdistää osan noudon.
Autossani on nokka-akseli silminnähden kulunut ja koneen yläpäästä kuulu melkoinen raksutus. Voi olla että huipputehoja ei saisi irti mutta ihan hyvin auto toimii kahden vuoden seisonnankin jälkeen. Nokka-akselin etsintää hankaloittaa tällaiselle noviisille se että Traficomin tiedoissa on vain Kadett E 1,3. ja valmistenumero W0L000034H2531535. Moottori on OHC mutta tarkoittaako se ilman muuta että auto on 1,3 S vai voiko 1,3 olla myös N-tyyppiä?
Saa myös tarjota ehjää nokka-akselia jos nurkissa pyörii tarpeettomana. Tarve on Etelä-Pohjamnaalla mutta käyn aika usein Riihimäen seudulla. Sille reitille voisi yhdistää osan noudon.
Re: Kadett E 1,3 -87 nokka-akseli
N malli on yksikurkkuinen kaasari ja S on kaksikurkkuinen. Näin ainakin mulla on olleet
Re: Kadett E 1,3 -87 nokka-akseli
Moottorin numero on nelosen tulpan kohdalla lohkon "levikkeessä"
Pitäisi olla 13S 1987 malleissa.
Niissä oli nokissa karkaisuvika jo uutena, kuluivat sileäksi jo n.100tkm ajon jälkeen.
E: 13N teho 60hv, ja 13S 75hv. Tarkista rekisteriotteesta teho, niin saa 100% varmuuden.
Pitäisi olla 13S 1987 malleissa.
Niissä oli nokissa karkaisuvika jo uutena, kuluivat sileäksi jo n.100tkm ajon jälkeen.
E: 13N teho 60hv, ja 13S 75hv. Tarkista rekisteriotteesta teho, niin saa 100% varmuuden.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Kadett E 1,3 -87 nokka-akseli
Tällä on ajettu 186 tkm. Olisikohan jo kerran vaihdettu?
Pitääpä tarkastaa koneen merkintä kun pääsen tallille. Pitää katsoa löytyykö vielä uusia nokkia vaikka ehkä käytettykin kävisi.
Pitääpä tarkastaa koneen merkintä kun pääsen tallille. Pitää katsoa löytyykö vielä uusia nokkia vaikka ehkä käytettykin kävisi.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13464
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Kadett E 1,3 -87 nokka-akseli
Nokan lisäksi kannattaa laittaa myös keinut ja nostajat. Tai ainakin purkaa ja puhdistaa nostajat
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Kadett E 1,3 -87 nokka-akseli
Vaatiikos nokka-akselin vaihto kannen irrotuksen? Pitääpäs katsoa mitä keinut maksaa.
Re: Kadett E 1,3 -87 nokka-akseli
Ei vaadi, mutta voi ollla helpompi jos ei oo työkaluja millä pitää venttiilit ylhäällä ja millä painaa venttiilinjouset ales jne...
Mulla ois 13s kansi nokkineen, ollut 20 vuotta varastossa odottamassa
Mulla ois 13s kansi nokkineen, ollut 20 vuotta varastossa odottamassa
ex: KadettE x3, AstraF x 3, Vectra-A, Corsa-A
Opeleita vaan varaosa-autoina ny
Opeleita vaan varaosa-autoina ny
Re: Kadett E 1,3 -87 nokka-akseli
CO-arvo on nyt 5,9 kun saisi olla korkeintaan 3,5. Olisko 2 vuoden seisokki vai kulunut nokka syynä? Muuten olisi mennyt leimasta läpi. Auto toimii ihan Ok vaikka raksuttaa pirusti.
Re: Kadett E 1,3 -87 nokka-akseli
Käännä seosruuvia joku 1/4-osa, tai 1/2-kierrosta kiinni, ja kokeile uudelleen.
Pitäisi toimia hyvin 1-2% CO-seosarvollakin, mutta saattaa alkaa nykimään.
Voi kääntää leiman jälkeen takaisin alkuperäiseen säätöön, jos auto toimii hyvin. Tuo 5.9% CO saattaa kyllä hieman noettaa tulppia.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Kadett E 1,3 -87 nokka-akseli
Sitä ihmettelen kun tulpat oli ihan valkoiset kun vaihdoin pari päivää sitten. Järki sanoisi tosiaan että pitäisi noeta tulpat tuolla CO-arvolla. Pitää vielä tarkistaa tulpat jos vaikka ryyppy olis jumissa seisonnan jäljiltä.ascona_c kirjoitti: ↑10 Tammi 2023, 15:34Käännä seosruuvia joku 1/4-osa, tai 1/2-kierrosta kiinni, ja kokeile uudelleen.
Pitäisi toimia hyvin 1-2% CO-seosarvollakin, mutta saattaa alkaa nykimään.
Voi kääntää leiman jälkeen takaisin alkuperäiseen säätöön, jos auto toimii hyvin. Tuo 5.9% CO saattaa kyllä hieman noettaa tulppia.