Insignia 2.0cdti 4x4 '12

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Masai
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 140
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12

Viesti Kirjoittaja Masai »

Rookeri kirjoitti: 24 Maalis 2022, 22:29
imaC kirjoitti: 24 Maalis 2022, 22:11 Ahistelee pahemmankerran ny.. joko sä ehjän kardaanin sait..?
Laitoin tuon vanhan kardaanin leiman ajaks takas. Nyt täs ajellu nii ei se enää mitää ääntä pidä 😁 kummallinen
Oliko asento merkattuna? Jospa vain meni oikeeseen asentoon toisella yrittämällä.
Peugeot 505 Turbo Inj, Opel Manta -A -70, Saab 9000 CSE 2.3T Aut. -94, Saab 9-5 Aero 2.3T Aut. -00, Opel Insignia 2 T 4x4 -10, Maserati 3200GTA -01.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Miltä se kiristimen pinta näyttää ja tuntuu?
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Jotain paskana sieltä. Ihan kuin selkäpuoli kuluisi jotenkin jättäen siivun ehjää tai koko hihna olis halki.

Sisälokari edestä, remmipois ja tutkimaan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Deme79
OCF Member 2016
Viestit: 2160
Liittynyt: 24 Helmi 2011, 11:02
Paikkakunta: Joensuu, Eno

Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12

Viesti Kirjoittaja Deme79 »

Rookeri kirjoitti: 25 Maalis 2022, 18:45
Masai kirjoitti: 25 Maalis 2022, 13:16
Rookeri kirjoitti: 24 Maalis 2022, 22:29
imaC kirjoitti: 24 Maalis 2022, 22:11 Ahistelee pahemmankerran ny.. joko sä ehjän kardaanin sait..?
Laitoin tuon vanhan kardaanin leiman ajaks takas. Nyt täs ajellu nii ei se enää mitää ääntä pidä 😁 kummallinen
Oliko asento merkattuna? Jospa vain meni oikeeseen asentoon toisella yrittämällä.
Asentoon? Eihän vetarillakaan ole mitää oikeaa asentoa.

Uudessa laturihihnassa 120km ajon jälkee joku viiva keskellä hihnaa, tuntuu kynnellä. Katoin nii ei mikään osu hihnaan.. en käsitä.

20220325_183328.jpg
Kyllä jordaanille oma paikkansa on, vetarit asia erikseen.
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
Deme79
OCF Member 2016
Viestit: 2160
Liittynyt: 24 Helmi 2011, 11:02
Paikkakunta: Joensuu, Eno

Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12

Viesti Kirjoittaja Deme79 »

Rookeri kirjoitti: 25 Maalis 2022, 19:44 Miten se on sit merkattu? Kardaanin toinen pää on kuin vetarin booritettu akseli ja toisessa päässä laippa.
Todennäköisesti ei ole merkattu mitenkään, vaan ois purkaessa pitänyt tehdä laippaan merkintä. Boorituksella ei ole väliä.
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12644
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Ei sillä kardaanin asennolla ole merkitystä.
Laakerien kannattimilla sen sijaan on.
Ohje sanoo näin:
"Merkitse laakerien kannattimen keskikohta spraymaalilla, jotta vältät tärinän asennuksen jälkeen."
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12644
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

No sit ei jos siinä ei ole kuin yksi asento.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12

Viesti Kirjoittaja ?! »

Laitat kiinni ja kokeilet?

Ei kait sen kummempaa ole?

Omiin romuihin kun rakennellut tukilaakerin paikkoja niin en ole stressannut tuollaisesta.

Uudempien ooppeleiden kardaaneista ei ole kokemusta,mutta esim Omegan kardaanin etu ja takapätkä sopii vain yhteen asentoon.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12

Viesti Kirjoittaja ?! »

Rookeri kirjoitti: 26 Maalis 2022, 16:13 Joo, Omegasta on kokemusta ja ne tosiaan ei sovi kuin yhdellä tavalla. Inkun kardaani vaa tyystin erilainen kun on tommonen reilu 2m pötkö eikä saa osiin vaikka onkin 2 ristikkoa ja 2 tukilaakeria.
Oke,eli nyt en ymmärrä senkään vertaa mitä tässä säädetään.

Tukilaakerin korikiinnityksessä soikeat reiät?
vai tukilaakeri kiinnittyy kardaaniin soikeilla reillä?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12

Viesti Kirjoittaja ?! »

Sulla on siis kaksi ristikkoa + sellainen vetarin nivel toisessa päässä?

Olettaisin olevan aika pieni mahdollisuus saada tukilaakerin kiinnitykset jotenkin"väärin" koriin.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Rookeri kirjoitti: 31 Joulu 2022, 21:36
Youtubesta löysin videon missä se napa painettiin ruuveilla irti. No ei irronnu, joko mutterista tai pultista korkkas kierre kun isolla mutterimopolla ampu auki.

No seuraava video jossa oli tommonen shs palkki ja lattarauta rei'illä. Muttereilla napaan kiinni ja eikun kylän isoimmalla moskalla lyöden.
No ei sekään oikeen onnistunu 🤭🤭

Eikun pienempi leka ja 2h kiiloilla paukuttaen nii lopulta antautui! Nyt on taas hiljanen auto.
Itsekin olen katsellut noita videoita ja juuri varmaan tuon saman missä pultilla ja mutterilla painetaan napa irti.
Ei ole itselle tullut tuo homma Inkussa eteen, onneksi. On se näköjään sellainen "painajainen" tuo navan irti ottaminen, ettei hirveästi kiinnosta. Kyllä C Vectrassa oli helppoa hommaa tähän verrattuna.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

petrisa kirjoitti: 01 Tammi 2023, 12:51
Rookeri kirjoitti: 31 Joulu 2022, 21:36
Youtubesta löysin videon missä se napa painettiin ruuveilla irti. No ei irronnu, joko mutterista tai pultista korkkas kierre kun isolla mutterimopolla ampu auki.

No seuraava video jossa oli tommonen shs palkki ja lattarauta rei'illä. Muttereilla napaan kiinni ja eikun kylän isoimmalla moskalla lyöden.
No ei sekään oikeen onnistunu 🤭🤭

Eikun pienempi leka ja 2h kiiloilla paukuttaen nii lopulta antautui! Nyt on taas hiljanen auto.
Itsekin olen katsellut noita videoita ja juuri varmaan tuon saman missä pultilla ja mutterilla painetaan napa irti.
Ei ole itselle tullut tuo homma Inkussa eteen, onneksi. On se näköjään sellainen "painajainen" tuo navan irti ottaminen, ettei hirveästi kiinnosta. Kyllä C Vectrassa oli helppoa hommaa tähän verrattuna.
Lähes poikkeuksetta hiki tulee ja muutama kirosana nykyään jos ei ole hydraulista ulosvetäjää. Hattua saa nostaa kun itse vaihtaa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

1,2sorsa kirjoitti: 01 Tammi 2023, 19:38
petrisa kirjoitti: 01 Tammi 2023, 12:51
Rookeri kirjoitti: 31 Joulu 2022, 21:36
Youtubesta löysin videon missä se napa painettiin ruuveilla irti. No ei irronnu, joko mutterista tai pultista korkkas kierre kun isolla mutterimopolla ampu auki.

No seuraava video jossa oli tommonen shs palkki ja lattarauta rei'illä. Muttereilla napaan kiinni ja eikun kylän isoimmalla moskalla lyöden.
No ei sekään oikeen onnistunu 🤭🤭

Eikun pienempi leka ja 2h kiiloilla paukuttaen nii lopulta antautui! Nyt on taas hiljanen auto.
Itsekin olen katsellut noita videoita ja juuri varmaan tuon saman missä pultilla ja mutterilla painetaan napa irti.
Ei ole itselle tullut tuo homma Inkussa eteen, onneksi. On se näköjään sellainen "painajainen" tuo navan irti ottaminen, ettei hirveästi kiinnosta. Kyllä C Vectrassa oli helppoa hommaa tähän verrattuna.
Lähes poikkeuksetta hiki tulee ja muutama kirosana nykyään jos ei ole hydraulista ulosvetäjää. Hattua saa nostaa kun itse vaihtaa
itte oon vissiin viis laakeria vaihtanut pulteilla, 12.9 pultit niin tulee aika kivuttomasti
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
ab^]
OCF Member 2017
Viestit: 360
Liittynyt: 09 Loka 2011, 00:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12

Viesti Kirjoittaja ab^] »

Jartsa kirjoitti: 01 Tammi 2023, 21:06
1,2sorsa kirjoitti: 01 Tammi 2023, 19:38
petrisa kirjoitti: 01 Tammi 2023, 12:51
Rookeri kirjoitti: 31 Joulu 2022, 21:36
Youtubesta löysin videon missä se napa painettiin ruuveilla irti. No ei irronnu, joko mutterista tai pultista korkkas kierre kun isolla mutterimopolla ampu auki.

No seuraava video jossa oli tommonen shs palkki ja lattarauta rei'illä. Muttereilla napaan kiinni ja eikun kylän isoimmalla moskalla lyöden.
No ei sekään oikeen onnistunu 🤭🤭

Eikun pienempi leka ja 2h kiiloilla paukuttaen nii lopulta antautui! Nyt on taas hiljanen auto.
Itsekin olen katsellut noita videoita ja juuri varmaan tuon saman missä pultilla ja mutterilla painetaan napa irti.
Ei ole itselle tullut tuo homma Inkussa eteen, onneksi. On se näköjään sellainen "painajainen" tuo navan irti ottaminen, ettei hirveästi kiinnosta. Kyllä C Vectrassa oli helppoa hommaa tähän verrattuna.
Lähes poikkeuksetta hiki tulee ja muutama kirosana nykyään jos ei ole hydraulista ulosvetäjää. Hattua saa nostaa kun itse vaihtaa
itte oon vissiin viis laakeria vaihtanut pulteilla, 12.9 pultit niin tulee aika kivuttomasti
Tämä. Kovilla pulteilla ja muttereilla tulee vittuilematta napa pois.
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12

Viesti Kirjoittaja DEAD »

ab^] kirjoitti: 11 Tammi 2023, 00:03
Jartsa kirjoitti: 01 Tammi 2023, 21:06
1,2sorsa kirjoitti: 01 Tammi 2023, 19:38
petrisa kirjoitti: 01 Tammi 2023, 12:51
Rookeri kirjoitti: 31 Joulu 2022, 21:36
Youtubesta löysin videon missä se napa painettiin ruuveilla irti. No ei irronnu, joko mutterista tai pultista korkkas kierre kun isolla mutterimopolla ampu auki.

No seuraava video jossa oli tommonen shs palkki ja lattarauta rei'illä. Muttereilla napaan kiinni ja eikun kylän isoimmalla moskalla lyöden.
No ei sekään oikeen onnistunu 🤭🤭

Eikun pienempi leka ja 2h kiiloilla paukuttaen nii lopulta antautui! Nyt on taas hiljanen auto.
Itsekin olen katsellut noita videoita ja juuri varmaan tuon saman missä pultilla ja mutterilla painetaan napa irti.
Ei ole itselle tullut tuo homma Inkussa eteen, onneksi. On se näköjään sellainen "painajainen" tuo navan irti ottaminen, ettei hirveästi kiinnosta. Kyllä C Vectrassa oli helppoa hommaa tähän verrattuna.
Lähes poikkeuksetta hiki tulee ja muutama kirosana nykyään jos ei ole hydraulista ulosvetäjää. Hattua saa nostaa kun itse vaihtaa
itte oon vissiin viis laakeria vaihtanut pulteilla, 12.9 pultit niin tulee aika kivuttomasti
Tämä. Kovilla pulteilla ja muttereilla tulee vittuilematta napa pois.
Voin sanoa että osaa olla jumissa sen verta että ei lähe. Nimimerkillä prässillä sai lopulla painella
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Vastaa Viestiin