Opel Astra j 1.4 Turbo Automaatti

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
mikko32
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 24 Elo 2009, 23:16

Re: Opel Astra j 1.4 Turbo Automaatti

Viesti Kirjoittaja mikko32 »

1,2sorsa kirjoitti: 14 Marras 2022, 22:10
mikko32 kirjoitti: 14 Marras 2022, 20:42 Aika hiljasta on..
Yhdistin vastaavaa autoa koskevaan topikkiin jos tästä olisi apua.

Mielestäni kannattais kattoa miltä öljyt näyttää ja minkäverran sitä on. Jos sanomista niin laatikko auki ja etsimään mekaanista vikaa.
Laatikko käytetty auki liikkeen toimesta,ei löydy vikaa,kaikki oli ehjänä,Uudet öljyt on
mikko32
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 24 Elo 2009, 23:16

Re: Opel Astra j 1.4 Turbo Automaatti

Viesti Kirjoittaja mikko32 »

Selvennän vielä hiukan tätä laatikko hommaa,eli autolla ajettu 194 tuhatta,laatikko hajosi sillain että loppu veto kesken matkan,sen jälkeen teki semmosta että kylmänä lähti liikenteeseen,pääsi noin kilometrin,teki saman homman,vikakoodit oli jotain 3 ja 5 solenoidi,en muista tarkasti.Sitten vaihdoin laatikon siihen 50tkm ajetun,tämän jälkeen kun kaikki laitettu,auto käymään,vaihteita päälle laittaan,niin ei mene kun pakko kolmonen päälle,sillä menee eteenpäin,pakko kolmoselta laittaa D vaihteelle,auto nytkähtää taaksepäin,mutta pakki ei kuitenkaan jää päälle.Antaa vikakoodin tällä laatikolla P0872 transmission fluid pressure switch 3 circuit low voltage. P0989 transmission fluid pressure switch 5 circuit low voltage,tämän jälkeen laatikko käyetettiin auki,ja oli ehjä sisältä ja samalla laitettiin alkuperäisen laatikon ohjainlaite jotta vältyttäisiin ohjelmoinnilta.Samat koodit tulee ja samaa vikaa tekee.Sitten otettiin ohjainlaite irti ja vaihdettiin neljä kpl öljynpaine kytkimiä,vikakoodi antaa tästä osviittaa että ne olis rikki,ei minkäänlaista vaikutusta,sama koodi ja samanlailla ei toimi.Auton johdot on tarkastettu,yhteys pitäisi olla kunnossa,myös laatikon öljypumppu tarkastettu sillä tavalla,että lauhduttimesta putki irti ja auto käymään niin öljyä tulee reippaalla paineella
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Opel Astra j 1.4 Turbo Automaatti

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Alkuperäinen ohjainlaite esim sercapille korjaukseen?
Vaihdettiinko vaihteiston mukana myös turbiini?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
mikko32
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 24 Elo 2009, 23:16

Re: Opel Astra j 1.4 Turbo Automaatti

Viesti Kirjoittaja mikko32 »

1,2sorsa kirjoitti: 26 Marras 2022, 13:25 Alkuperäinen ohjainlaite esim sercapille korjaukseen?
Vaihdettiinko vaihteiston mukana myös turbiini?
siis molemmissa laatikoissa omat turbiinit,ei ole vaihdettu keskenään,mikäs tämmönen sercap on?
mikko32
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 24 Elo 2009, 23:16

Re: Opel Astra j 1.4 Turbo Automaatti

Viesti Kirjoittaja mikko32 »

ok,olisitte sitä mieltä että ohjainlaitteessa vika?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Opel Astra j 1.4 Turbo Automaatti

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

mikko32 kirjoitti: 26 Marras 2022, 16:53 ok,olisitte sitä mieltä että ohjainlaitteessa vika?
Näin olettaisin koska ohjelmoimaton purkulaatikko ei toiminut ollenkaan ja alkuperäisellä boksilla samat oireet eli vaihteisto olisi mekaanisesti ehjä. Esim tuolla sercap osaavat kattoa tinaukset sun muut juuri noita solenoidien virtapiirejä koskien kun huolelliset vikatiedot antaa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
mikko32
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 24 Elo 2009, 23:16

Re: Opel Astra j 1.4 Turbo Automaatti

Viesti Kirjoittaja mikko32 »

1,2sorsa kirjoitti: 26 Marras 2022, 17:38
mikko32 kirjoitti: 26 Marras 2022, 16:53 ok,olisitte sitä mieltä että ohjainlaitteessa vika?
Näin olettaisin koska ohjelmoimaton purkulaatikko ei toiminut ollenkaan ja alkuperäisellä boksilla samat oireet eli vaihteisto olisi mekaanisesti ehjä. Esim tuolla sercap osaavat kattoa tinaukset sun muut juuri noita solenoidien virtapiirejä koskien kun huolelliset vikatiedot antaa.
ok,täytyy kysästä sieltä.
mikko32
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 24 Elo 2009, 23:16

Re: Opel Astra j 1.4 Turbo Automaatti

Viesti Kirjoittaja mikko32 »

tuota vielä että kumpi laatikko sinne kannattaisi laittaa jos ohjainlaite saadaan korjattua,tähän ostettuun laatikkoon on olemassa purkuoikeus,niin kauan kunnes asia ratkeaa?On jonkun verran kallis laatikko..
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Opel Astra j 1.4 Turbo Automaatti

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Auton alkuperäinen.

Purkuosasta ei ole nollattu ohjainlaitetta kun se on irroitettu. Jos siis se pitäisi edes tehdä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
mikko32
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 24 Elo 2009, 23:16

Re: Opel Astra j 1.4 Turbo Automaatti

Viesti Kirjoittaja mikko32 »

1,2sorsa kirjoitti: 26 Marras 2022, 18:22 Auton alkuperäinen.

Purkuosasta ei ole nollattu ohjainlaitetta kun se on irroitettu. Jos siis se pitäisi edes tehdä
ok,koitetaan tälläin edetä,kiitos
mikko32
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 24 Elo 2009, 23:16

Re: Opel Astra j 1.4 Turbo Automaatti

Viesti Kirjoittaja mikko32 »

Tässä vielä varmistin noi vikakoodit,elikkä silloin kun alkuperäinen laatikko ja ohjainlaite ollut kiinni ja veto loppu kilometrin jälkeen,antoi tälläiset vikakoodit P0796 Pressure control solenoid valve 3 stuck off ja P2723 Pressure control solenoid valve 5 stuck off (paineesäätöventtiili 3 ja 5 jumissa)
Ollaanko vielä sillä kannalla että ohjainlaitteessa on vika?
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4468
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Astra j automaatti ongelma

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

KJL kirjoitti: 02 Helmi 2021, 23:21 Jos öljyt on taas mustat, joku sitä värjää. Toinen suht yleinen vika gen1 laatikossa on paineventtiilin vika.. gen2 ja 3 tuota samaa paineventtiiliä ei ole.
Onkos semmosta ilmenny, että jossain 3-4 vaihdon tietämillä ei "ota pykälää päälle" vaan kone ryntää pari kolme tonnia suuremmille kierroksille? Omani teki sen pari kertaa ennen lopullista porsimista.

Entäs pakki? Pelaako, luistaako?
Ja tosiaan waveplaten katkeeminen aiheuttaa samoja vikakoodeja kuin venttiilipöytä.

Samaa 6T40 lootaa on rapakon takana monis eri malleis eikä sikäläisittäin oo kyse mistään harvinaisesta viasta edes noin vähillä kilometreillä. Gen1 loodan suhteen voidaan puhua jo suunnitteluvirheestä.
Kuulostaa pahasti samalta mitä oma rakkine teki tällä viikolla. Viime viikolla - 30 pakkasilla pakki alkoi kolahtelemaan rajusti kun laitto kylmänä pykälän sisään. Vaihteisto toimi sen jälkeen normaalisti kun hetken ajeli.

Nyt kun kelit lauhtui niin ei tuntunut vaihteita löytävän kunnolla ja just ryntäs kuvaillulla tavalla ja vikavalo syttyi. Perstuntumalla joku 3 sisässä koko ajan. Pakki pelaa normaalisti nyt. Vikakoodit kertoo solenoideilla olevan suoritus ongelmia tai jumitusta 😀

Öljyt vaihettu huuhtelemalla reilu vuosi sitten eikä vaihteiston osalta ole ollut ennen ongelmia. Nyt katottu öljyt nii taso kohillaan ja väri hyvä. Vaihteiston öljynjäähdyttimen toinen putki vuotaa maahan asti ja sen tilasin jo aiemmin.

Auto siis astra J 2010 a16let koneella ja ilmeisesti siis laatikko on 6t40? Eli mistä tiän onko mikä versio askista?

Onko tää nyt oikiasti paskana? 🥴
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Vastaa Viestiin