Nimenomaan käytettävyys on hankalaa esim infortainmentin ja vakkarin suhteen. Vanhemmalle asiakaskunnalle kun vaikeaselkoinen käyttöjärjestelmä tuoo haasteita.Ristoj kirjoitti: ↑03 Loka 2022, 18:12Mikähän on perustelu ettei ikäihmiset voisi hankkia uutta Astra L:ää. Melko typerä mielipide asentajalta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1,2sorsa kirjoitti: ↑01 Loka 2022, 09:40 Tuli tämmöiselläkin käytyä ajamassa.
-takapenkinistuinosa lyhyt mutta pään tilaa reilusti.
Etupenkit ja ajoasento hyvä.
-kattoluukku aukeaa ulkopuolelle ja korkealle.
-sama psa malleista tuttu 1,2 märkäremmimoottori
Vaihteistona 8 vaihteinen aisin
-kaistavahti ja aktiivivakkari pelaa hienosti yhteen. Jos kättä ei pidä ratilla niin alkaa tilulilu herjat.
Ajaa myös ihan pysähdyksiin asti aktiivivakkarilla mutta pysähdyksistä ei aina lähde eteenpäin seuraamaan edellä olevaa. vakkaria ei saa manuaalisesti päälle jos nyt vaikka tulisi taivaan täydeltä räntää vaan aktiivivakkarilla mentävä.
-infortainment on todella hankala käyttää ja vaatii varmaan jokaiselta melkoista opiskelua.
-infortainmentissa spylog ominaisuus jolloin vikatilanteessa käyttäjä voi tallentaa dataa painamalla jotain nappulaa varustelusta riippuen jos vaikka näyttö menee jumiin ajossa.
-huollon nollaukseen ei ole enään nappia vaan tehtävä diagboxilla.
-hybridin pikkuakku löytyy keskikonsolista ja tavaratila on korkeampi hybridissä. Grandlandissähän pikkuakku oli peräluukussa.
Hybridin tekniikka vaikuttaa samalta mitä grandland
-tuntuma edellistä K astraa kevyempi ja ehkä pienempi. Sisusta muovinen, ovipahvi lähes täysin muovia pientä kohtaa lukuunottamatta. Mielikuvana F corsa tai jokin uusi citroen.
En suosittelisi autoa vanhemmalle asiakaskunnalle.
Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Myös minulla joka joutuu näitä asioita sitten käydä läpi kun käyttöohjekirjakin on sähköinen ja asiakas valittaa kun vakionopeudensäädin ei toimi ja takalasinpyyhkijä pyyhkii itsekseen kun jokin "vikavalo" palaa mittaristossa.
Ja voiko olla että stellantis käyttää wag temppuja?
Ilmoitetaan esimerkiksi samalle akulle toisella merkillä netto ja toisella brutto kapasiteetti, tai toisella tekniikalla moottorinteho ja toisella merkillä sähkön ja moottorin yhteisteho mainonnassa?