Z22YH venttiilikopan tiiviste vaihto ongelma
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Z22YH venttiilikopan tiiviste vaihto ongelma
Elikkäs päätin tuossa vaihtaa tuon tiivisteen, kun kone näyttäisi olevan hikoillut öljyä sieltä täältä pois... Ensinnäkin Opelin ohjeen mukaan kiristys momentti olisi noille pulteilla 9Nm ja tuossa revin niitä auki pikku räikällä kunnolla vääntäen, joistan pulteista kuului pieni naksahdus kun aukesivat... Noh, tiiviste liimaa noihin ei yleensä oikein laiteta, mutta itse päätin kumminkin laittaa, koska syystä tai toisesta tuppaavat kuitenkin vuotamaan. Kansi takaisin kiinni ja tein alkukiristyksen käsin ja annoin liiman kuivua liiman ohjeen mukaan tunnin, sitten vielä jälki kiristyksenä oli joko 1/2 tai 1/4 kierrosta... Koska nuo jo meni käsin pyöräyttämällä suht kireälle (enkä edes väkisin vääntänyt) niin päätin kääntää vain 1/4 kierrosta, kaikki kiristyi aika tiukalle ja toiseksi viimeinen pultti sanoi sitten naps elikkäs kannattaako tuon vain antaa olla ja seuraavan kerran kun meinaa vaihtaa tiivisteen hoitaa ongelman silloin kuntoon? Vai samantien uudelleen auki? Ja jos ei tarvitse lähteä availemaan uudestaan, suosittelisitko pulttien löysentämistä? Voihan tuossa olla tietenkin riskinä kun lähtee kääntää auki päin ja on vedetty tiukalle, niin katkeaa lisää noita pultteja... Ja miten kuvia saatiinkaan tänne lisättyä? Voisin laittaa muutaman kuvan nokka-akselin kunnosta, näytti olevan osittain aika pahoja syöpymis jälkiä
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Z22YH venttiilikopan tiiviste vaihto ongelma
Joo, omaa tyhmyyttä toi oli, kun aloin kiristää vielä sen 1/4 osaa... Olis pitäny jättää siihen käsi kiristykseen, pultti oli tosiaan siis poikki ja päätin nyt antaa sen olla noin, liimat on välissä ja kuitenkin 13 pultilla kiinni, pitäneen tarkastella ettei ala vuotaa. Jossain vaiheessa kun Jakopää remonttia alkaa tekee, niin pitäneen korjata toi samalla