x20xev/22xe koneen virittäminen.

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
gothiatek
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 23 Tammi 2021, 17:03

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja gothiatek »

C18xe. Näytti halvin peltipakosarja uutena olevan 4-1 ta-tekniks 260e onko tästä kellään kokemuksia. Saavutetaanko isokin lisähyöty jos vielä vakioputkiston sijaan pistää isompaa ränniä ja ja katalysaattori 200cell.

Toinen kysymys passaisko x20xevin tai 20xe peltisatsi tuohon suoraan vai pienellä vai isolla muokkauksella jos semmone olis helpompi/halvempi löytää/tehdä. Lexmaulissa hinta pomppaa pakosarjalle jo 500e päälle🥵

Viri Imusarjat ja läppärungot liian kalliita uutena ja tuskin mistään löytää ja läppiksiä tuskin leimasetä hyväksyy. Saako jonkun toisen moottorin imusatsista hyötyä jos vaihtaisi jos ylipäätään sopii paikoilleen mikään muuku orkkis?

Mites säädettävän bensanpaineensäätimen hyöty peltisatsin+putkiston kaveriksi?

Muutakin tipsiä ja vinkkiä voi antaa kyseiseen moottoriin liittyen

Pientä piristystä olis kiva saada tuohon c18xe motilliseen farkkuun. Tälle en tahdo löytää kunnon viritopiccia muutenkaan niin kysytään täältä kun paljon tuosta kannesta juttua täällä kumminkin.

Ulkomaiselta foorumilta sen verran lukenu että vakiotehot olisivatkin oikeasti lähemmäs 140hp ja näillä pikkumuutoksilla pitäis päästä sinne 160-170hp tietämille. Onko tätä kukaan täällä penkittänyt vakiona ja viritettynä minkälaisia tehoja oikeasti olis odotettavissa.
Avatar
DEAD
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3932
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Aika käymättömiä nuo tan sarjat ainakin x20xeviin tarkoitetut mitkä ei paljoa pitäisi poiketa c18xen sarjasta. Noista xevin sarjoista ei oikein tiedä mihin koppaan ne on suunniteltu. Ja sen verta vanhassa kipossa lienee kone joten sinne nyky pykälillä saa rauhassa vaihtaa imusarjan
Insignia Sports Tourer A20dth
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 12232
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

gothiatek kirjoitti: 25 Elo 2022, 18:22 C18xe. Näytti halvin peltipakosarja uutena olevan 4-1 ta-tekniks 260e onko tästä kellään kokemuksia. Saavutetaanko isokin lisähyöty jos vielä vakioputkiston sijaan pistää isompaa ränniä ja ja katalysaattori 200cell.

Toinen kysymys passaisko x20xevin tai 20xe peltisatsi tuohon suoraan vai pienellä vai isolla muokkauksella jos semmone olis helpompi/halvempi löytää/tehdä. Lexmaulissa hinta pomppaa pakosarjalle jo 500e päälle🥵

Viri Imusarjat ja läppärungot liian kalliita uutena ja tuskin mistään löytää ja läppiksiä tuskin leimasetä hyväksyy. Saako jonkun toisen moottorin imusatsista hyötyä jos vaihtaisi jos ylipäätään sopii paikoilleen mikään muuku orkkis?

Mites säädettävän bensanpaineensäätimen hyöty peltisatsin+putkiston kaveriksi?

Muutakin tipsiä ja vinkkiä voi antaa kyseiseen moottoriin liittyen

Pientä piristystä olis kiva saada tuohon c18xe motilliseen farkkuun. Tälle en tahdo löytää kunnon viritopiccia muutenkaan niin kysytään täältä kun paljon tuosta kannesta juttua täällä kumminkin.

Ulkomaiselta foorumilta sen verran lukenu että vakiotehot olisivatkin oikeasti lähemmäs 140hp ja näillä pikkumuutoksilla pitäis päästä sinne 160-170hp tietämille. Onko tätä kukaan täällä penkittänyt vakiona ja viritettynä minkälaisia tehoja oikeasti olis odotettavissa.
Tommosen oletettavasti ta tecnik sarjan oon nähny
(Astra F) ja enempi show kuin viritysratkaisu. Putket eri mittaiset ja laippa tiivisteen mukaan ja sitte vaan heitetty ja hitsattu putket siihen. Tiiviste on sama mitä 2litraisessa joten se ainoa sopivuus ongelma tulee öljypohjan kanssa 93-95pelti ja uudemmissa 2-osainen ainakin etuvetoisissa.

Mulla on
C18xe
Hestec x32
Vakio kokoinen putkisto ja lyhyt 4-1 omatekele peltisarja. Ei kattia. Ei tehostajaa, ei ilmastointia.
Kiinteä vakio imusarja kohdistettuna ja ite porttailtu kanavia kannesta ja läppäkotelon akselia ja ruuveja modattu, tasapainotettu alakerta.
tehoja 148,5hv ja olikohan 198nm

Vakio pakosarja ei mun mielestä ole mikään majdoton pullonkaula mutta se on yleensä
A, kiero B, halki jolloin kannattaa vaihtaa peltisarjaan niin painokin vähän tipahtaa.
Vauhtipyörä on tuossa muuten potero mallia ja c20ne vanhemmalla vauhtipyörällä ja kytkimellä saa parikiloa painoa pois
Entinen opel asentaja.
Corsa a, b, e ja frontera b
Avatar
DEAD
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3932
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Lyö 2l alakerran ja jonkin peltisarjan niin eikö sieltä sen n.160 heppaa saa pihalle
Insignia Sports Tourer A20dth
Calibra c20let fwd
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2740
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Keme »

gothiatek kirjoitti: 25 Elo 2022, 18:22 Viri Imusarjat ja läppärungot liian kalliita uutena ja tuskin mistään löytää ja läppiksiä tuskin leimasetä hyväksyy.
C18XE moottorisessa autossa päästörajat on niin lievät ettei säädettävä moottorinohjaus ja läppärungot ole minkään tasoinen ongelma leimalla. Helppoa kuin jugurtin syöminen.
JEEEEEEEEEEEEE!
gothiatek
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 23 Tammi 2021, 17:03

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja gothiatek »

Kiitos hyvistä vastauksista!
hukkis
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 256
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Joensuu

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Kohtuuhintanen? resepti jos ei oo peukalo keskellä kämmentä.
Haalit halpaa romua, 18NZ lohko, xev pyörivät kamat, xev 2-osanen imusarja ja xe pakosarja.
Lohko porataan xev männille, imusarjasta läppien jälkeiset kanavat pois, xe-sarjan saa näprättyä kohtuuvaivalla kanteen, c18xe kansi nokkineen.
Kanteen ainaki huolto ja jos on intoa voi sitä vähän hinkkailla.
Nokat säätää vähän vajaa milli auki YKK:ssa.
Noilla eväillä pitäs varmaan jo voimaaki tulla.
Tytön peltocorsassa aikalailla tuollanen resepti mega-1 moottorinohjausella anto suunnilleen 180hv ja reilu 200nm ja on tosi jouhee ajettava koko kierosalueen.
Vastaa Viestiin