Onko olemassa corsa D 1,2 erilainen vetonivel, jos autossa on ABS?
Vaihdoin kuskinpuolen vetoakselin jonka tilasin netistä rekisterinumeron perusteella. Mitään erillistä mainintaa ABS ei lukenut tuotteelle. Nyt kun vetoakseli vaihdettu, niin herjaa sekä ABS että luistonestoa. ABS anturi on myös kokeiltu vaihtaa, mutta ei vaikuttanut.
Corsa D vetonivel+ABS ongelma
Re: Corsa D vetonivel+ABS ongelma
Jos nivelessä hammastus, niin se näkyy ihan silmällä yleensä asennetustakin, vertaa uutta ja vanhaa.
Re: Corsa D vetonivel+ABS ongelma
Kuvassa (linkki alla) vanha ja uusi. Ainut ero on nivelen muoto, hammastusta nivelessä ei ole ollut vanhassa tai uudessa.
https://drive.google.com/file/d/1UFbPDg ... sp=sharing
Re: Corsa D vetonivel+ABS ongelma
Hammastua käsittääkseni laakerissa. Abs anturin voi mitata ihan yleismittarilla. Vastusarvoa voi verrata vaikka toisenpuolen anturiin. Ainakin minun kohdalle sattuneissa antureissa 700-1300ohm.
Re: Corsa D vetonivel+ABS ongelma
Uusi ABS -anturi vaihdettu, mutta ABS+luistonesto -valot palavat edelleen. Ajamaan kun lähtee niin ne sammuvat hetkellisesti (2-3sek) ja syttyvät uudestaan.
Vetoakselin tiedoissa oli kyllä maininta, että manuaalivaihteiseen autoon. Vaikea tunnistaa mikä ero olisi automaatti- vs manuaalivaihteisen vetonivelen kohdalla.
Re: Corsa D vetonivel+ABS ongelma
Vetoakselin ei pitäisi vaikuttaa ellei särje anturia. Anturia mitatessa voi pyörittää napaa jolloin arvon pitäisi vaihdella. Jos arvo on sopiva mutta ei vaihtele on kehässä todennäköisesti vikaa. Samaa voi kokeilla vaikka ruuvimeisselillä jolloin anturi vian voi sulkea pois. Eihän ole niveltä vaihdettaessa päässyt akselin pää tökkäämään laakerin pölysuojaan ja abs kehä näin vaurioitunut