Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
soap95
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 67
Liittynyt: 10 Marras 2019, 12:34

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Itsellä hävisi ex-inkusta pikkuhiljaa jäähdytysnestettä. Syy oli paisuntasäiliön korkissa. Merkkihuolto ei uskonut kun esitin sitä vaihtoehtoa. Ostin kuitenkin uuden korkin ja häviäminen loppui siihen 😀
Ex. Insignia 2,0T 4x4 2015
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
12r
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 26
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 16:41

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A

Viesti Kirjoittaja 12r »

halvahko automaatti hakusessa, mtn erikoista/huomioitavaa 2.0 diesel automaateissa vm. 2010-2014
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

12r kirjoitti: 23 Heinä 2022, 18:29 halvahko automaatti hakusessa, mtn erikoista/huomioitavaa 2.0 diesel automaateissa vm. 2010-2014
Nää 300 sivua....
-automaatti huollettu edes joskus ja teetät huuhteluvaihdon
-penkinlämmittimet
-jakopää tietty ja kurkata misä kunnossa rattaat
Kp oumpun rattaan näkee helpolla.
-kattoo ettei kylmäkäynnistyksessä sytyttele öljyvaloa hetkeksi.
Ja kaikki mitä nyt 10-vuotta vanhassa autossa voi ollakkaan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Kamppi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Huhti 2004, 03:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A

Viesti Kirjoittaja Kamppi »

12r kirjoitti: 23 Heinä 2022, 18:29 halvahko automaatti hakusessa, mtn erikoista/huomioitavaa 2.0 diesel automaateissa vm. 2010-2014
- koita tutkailla tarkasti moottorin alle, öljyn tihkuminen
- ohjaustehostimen kunto, öljymäärä säiliössä
- moottorin suojamuovi pois ja koittaa kattoa näkyykö nesteestä jäämiä (voisi käyttää moottoria tyhjäkäynnillä noin 2min ja vilkaista)
- moottorin ollessa käynnissä seurata miten moniurahihna kulkee rulillaan (väriseekö selvästi)
- tunnustella ohjaustehostimelta ohjausvaihteelle menevä letku (voi tihkua öljyä vanhemmissa)
- egr jäähdytys vai kuin sanois (tulee olla kuiva täysin, on esiintynyt jäähdytysneste vuotoja itelläkin)
-kaikki sähköisten toimilaitteiden toimivuus, mukaan lukien vetokoukku jos on asennettu

.... :D
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9264
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Pyöränlaakereita menee, tutkat ei kestä takana, takaluukun mikrokytkin yleensä rikki, penkinlämmittimet rikki jo uutena, ruostuu takakaarista, helmoista, ovista, avaimen linkut/napit rikkoutuu herkästi, jakopää ei tahdo kestää alkuperäistä suositeltua vaihtoväliä, puolinahkapenkeissä kuskin penkin reunanahka murenee jo 100tkm ajetuissa, automaatin vaihdekepin nuppi murenee vanhemmiten käsiin. AFL-valot temppuilee vanhemmiten,automaattilaatikot kestää joillain, ja joillain taas ei, öljypumpun o-rengas ei pidä vanhemmiten, eli kylmäkäynnistyksessä tulee "Matala öljynpaine" -teksti

Ym.

Ei ne kovin hääppöisiä olleet uutenakaan, mutta näin 10-15 vuoden jälkeen alkaa olla tasoissa kilpailijoiden kanssa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
12r
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 26
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 16:41

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A

Viesti Kirjoittaja 12r »

1,2sorsa kirjoitti: 25 Heinä 2022, 20:43
12r kirjoitti: 23 Heinä 2022, 18:29 halvahko automaatti hakusessa, mtn erikoista/huomioitavaa 2.0 diesel automaateissa vm. 2010-2014
Nää 300 sivua....
-automaatti huollettu edes joskus ja teetät huuhteluvaihdon
-penkinlämmittimet
-jakopää tietty ja kurkata misä kunnossa rattaat
Kp oumpun rattaan näkee helpolla.
-kattoo ettei kylmäkäynnistyksessä sytyttele öljyvaloa hetkeksi.
Ja kaikki mitä nyt 10-vuotta vanhassa autossa voi ollakkaan.
ketjullissa jakoketjun rahinat kulee kylmänä mutta miten tuo hihanllisen kunnon tarkastus menee
12r
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 26
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 16:41

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A

Viesti Kirjoittaja 12r »

luetun ymmärtämistä..
2,0 cdti malleista - onko korkeapainepumppuja mennyt useinkin vaihtoon 2011-2013
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Yhden oon vaihtanu. Vuoti akselilta pihalle kun meni laakerit
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Trafoter
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 08 Syys 2016, 19:11

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A

Viesti Kirjoittaja Trafoter »

Trafoter kirjoitti: 17 Heinä 2022, 14:08 ..
Luin että imusarjasta menee joskus tiiviste joka aiheuttaa tämän.. Löytyykö joltain ohjetta tuon vaihtoon? Tarvitseeko erikoistyökaluja?
Olisiko jeesiä, en ole löytänyt tietoa. Löysin kommentin että diesel pumppu pitää lukita ja irrottaa, mutta tarvinko erikoistyökaluja? Termostaatin kotelo löysätä ja siirtää sivuun yms. Mitä muuta hyvä huomioida?
Trafoter
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 08 Syys 2016, 19:11

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A

Viesti Kirjoittaja Trafoter »

Trafoter kirjoitti: 05 Elo 2022, 08:54
Trafoter kirjoitti: 17 Heinä 2022, 14:08 ..
Luin että imusarjasta menee joskus tiiviste joka aiheuttaa tämän.. Löytyykö joltain ohjetta tuon vaihtoon? Tarvitseeko erikoistyökaluja?
Olisiko jeesiä, en ole löytänyt tietoa. Löysin kommentin että diesel pumppu pitää lukita ja irrottaa, mutta tarvinko erikoistyökaluja? Termostaatin kotelo löysätä ja siirtää sivuun yms. Mitä muuta hyvä huomioida?
käsittääkseni diesel pumpun ratas lukitaan 2 pultilla runkoon, avataan pumpun akselin mutteri ja pumpun muut kiinnitykset. Pumppu vedetään takaata pois. Ratas jää pitämään hihnaa paikoilleen. Pumpun akselin päässä on kiila ja rattaassa varmaan ura?

-kun vedän pumppua pois, pitääkö pelätä että pumpun akseli pääsee pyörimään? Vai pitääkö mahdollinen kiila akselissa ja rattaan ura huolen että pumppu on oikeassa asennossa. Uskoisin näin. Pitääkö hihnaa kiristää mitenkään tämän operaation jälkeen, kun sitähän ei löysätä missään vaiheessa?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Hihnapyörässä on kiila 2,0cdti koneissa. Itse tekisin kyllä jakopään samalla vaivalla ja katsoisin rattaiden kunnon.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Trafoter
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 08 Syys 2016, 19:11

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A

Viesti Kirjoittaja Trafoter »

1,2sorsa kirjoitti: 05 Elo 2022, 12:41 Hihnapyörässä on kiila 2,0cdti koneissa. Itse tekisin kyllä jakopään samalla vaivalla ja katsoisin rattaiden kunnon.
Homma tyssäsi siihen etten saa pumppua vedettyä irti. Pitääkö sille kiilalle tehdä jotain? Pumpun 3 ruuvia on irti ja se hieman heiluu, mutta ratas heiluu mukana. Tuntuu että kiila on perkeleen jumissa.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Trafoter kirjoitti: 10 Elo 2022, 19:51
1,2sorsa kirjoitti: 05 Elo 2022, 12:41 Hihnapyörässä on kiila 2,0cdti koneissa. Itse tekisin kyllä jakopään samalla vaivalla ja katsoisin rattaiden kunnon.
Homma tyssäsi siihen etten saa pumppua vedettyä irti. Pitääkö sille kiilalle tehdä jotain? Pumpun 3 ruuvia on irti ja se hieman heiluu, mutta ratas heiluu mukana. Tuntuu että kiila on perkeleen jumissa.
Kokeileppa ihan normaalia ulosvetäjää?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Trafoter
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 08 Syys 2016, 19:11

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A

Viesti Kirjoittaja Trafoter »

1,2sorsa kirjoitti: 10 Elo 2022, 23:16
Trafoter kirjoitti: 10 Elo 2022, 19:51
1,2sorsa kirjoitti: 05 Elo 2022, 12:41 Hihnapyörässä on kiila 2,0cdti koneissa. Itse tekisin kyllä jakopään samalla vaivalla ja katsoisin rattaiden kunnon.
Homma tyssäsi siihen etten saa pumppua vedettyä irti. Pitääkö sille kiilalle tehdä jotain? Pumpun 3 ruuvia on irti ja se hieman heiluu, mutta ratas heiluu mukana. Tuntuu että kiila on perkeleen jumissa.
Kokeileppa ihan normaalia ulosvetäjää?
Jep sillä lähti hienosti.

Tuolta näyttää.
https://freeimage.host/i/UsVGRV

Onpa saakeli homma. Tuo termarin runko piti avata ja raottaa. Sinnekin pitää varmaan tiiviste vaihtaa ja purkaa puoliautoa taas pois tieltä.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Vähän isommasti vuotanu jäähdytinnestettä tuonne.
Bi-turbossa tuo pumpun vaihto oli ainakin ihan simppeli
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin