Meriva 2008

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Meriva 2008

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Ollaan katseltu tuossa toista pientä tai keskikokoista (max 1.6 moottori) bensiini autoa meille. Eikä haittaa vaikka olisi automaatti. Vaihtoehtoja tuossa löytyy nettiauton mukaan jonkin verran. Auto saisi myös olla maksimissaan n. 200 tkm ajettu. Ilmastointi olisi myös listalla.

Kovin kaukaa ei viitsisi läheä "halpis" autoa katselemaan, kun saattaa tulla kuitenkin turha reissu. Nyt näyttää tässä lähistöllä olevan yhdessä liikkeessä myynnissä Opel Meriva vm -08 1.6 koneella ja automaattilaatikolla sekä manuaali ilmastoinnilla. Tuo laatikko lienee se easytronic :roll: . Autolla ei ole ajettu kuin n. 100 tkm. Eli tosi vähän.

Nyt kysyisin että onko tuo auto minkälainen käytännössä, kun täällä palstalla on varmaan näistä kokemusta. Kone lienee aika varmatoiminen ja alusta samaa perusvarmaa sarjaa muiden Opeleiden kanssa, mutta entäpä laatikko. Auto tulisi tosiaan ihan pääasiassa kaupunki ja taajaman lähistöllä ajamiseen. Ei missään nimessä matka ajoon.

ps, Opel puoltaa auton valinnassa puolensa, koska on kokemusta C Vectrasta ja Insigniasta (myös Saab ng9-3 pitää laskea tähän mukaan) sekä löytyy tietenkin OpCom.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1058
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Meriva 2008

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Foorumilla joku joutu hankkimaan aidon OpComin, kun ei saanut easytronicin kytkintä remontin jälkeen säätöihin piraatti versiolla. Ei kai noissa muuten mitään isompaa pitäs olla, jos haluaa automaatin niin eipä tuossa vaihtoehtoja ole.

petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Meriva 2008

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Ei varmaan tuo easytronicin ohjauslaitteen säätö ole minulle se kynnyskysymys. Jos sen remontin joutuisi tekemään, niin varmaan se tehtäisiin joka tapausessa merkkiliikkeessä. Itse en ehkä sitä tekisi ja nyrkkipajaan en luota.
Tai no en tiedä, tekisikö itse.... :roll:

Mielellään en tietenkään haluasi mitään ongelmaa tästä vaihteistosta ja se kiinnostaisikin, että onko tämä kovin ongelmallinen laatikko.
Tällä "ehdokkaalla" ei tosiaan ole ajettu kuin juuri 100 tkm rikki, joten jokohan se laatikko kohta porsii. Ikää on tietenkin jo 14 v, mutta se tuskin laatikon toimintaan merkittävästi vaikuttaa.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
opelonparas
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13

Re: Meriva 2008

Viesti Kirjoittaja opelonparas »

petrisa kirjoitti: 07 Elo 2022, 11:00 Ei varmaan tuo easytronicin ohjauslaitteen säätö ole minulle se kynnyskysymys. Jos sen remontin joutuisi tekemään, niin varmaan se tehtäisiin joka tapausessa merkkiliikkeessä. Itse en ehkä sitä tekisi ja nyrkkipajaan en luota.
Tai no en tiedä, tekisikö itse.... :roll:

Mielellään en tietenkään haluasi mitään ongelmaa tästä vaihteistosta ja se kiinnostaisikin, että onko tämä kovin ongelmallinen laatikko.
Tällä "ehdokkaalla" ei tosiaan ole ajettu kuin juuri 100 tkm rikki, joten jokohan se laatikko kohta porsii. Ikää on tietenkin jo 14 v, mutta se tuskin laatikon toimintaan merkittävästi vaikuttaa.
Mulla aikoinaan hajosi saman vuosimallin C-Vectrasta Easytronicin ohjainlaite noin 170 000 km:n kohdalla. Se lähetettiin Lappiin Sercapiin korjattavaksi eikä maksanut maltaita. Ymmärtääkseni auto on yhä ajossa paljon isommilla kilsoilla. Monet noita robotteja haukkuvat, itse tulin sen kanssa juttuun oikein hyvin. Toki nykyisen K-Astran momentinmuunninautomaatti vielä mukavampi.
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Meriva 2008

Viesti Kirjoittaja petrisa »

opelonparas kirjoitti: 07 Elo 2022, 23:35 Mulla aikoinaan hajosi saman vuosimallin C-Vectrasta Easytronicin ohjainlaite noin 170 000 km:n kohdalla. Se lähetettiin Lappiin Sercapiin korjattavaksi eikä maksanut maltaita. Ymmärtääkseni auto on yhä ajossa paljon isommilla kilsoilla. Monet noita robotteja haukkuvat, itse tulin sen kanssa juttuun oikein hyvin. Toki nykyisen K-Astran momentinmuunninautomaatti vielä mukavampi.
Tuo Sercap niitä tosiaan korjaa, kuten muutakin autoelektroniikkaa, ja "Lappi" eli Keminmaa on aivan tässä minun toimintasäteellä. Sikäli ei paha juttu. Eihän sitä kuitenkaan haluaisi joutuvan korjaamaan. Korjaushinta mahtaa olla jossain 350 ... 400 euron haarukassa.

Mikäli nämä ongelmat laatikon ohjausyksikössä ovat riippuvaisia kilometreistä ja todennäköisyys korjaamaiseen alkaa kasvaa ilmeisesti 200 tkm lähestyessä, niin tällä kyseisellä yksilöllä ei pitäsi vielä olla tästä pelkoa. Auto tulisi muutenkin vain kakkos auton käyttöön joten vuotuiset kilometrit tulevat jäämään alle 10 tkm/v.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1058
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Meriva 2008

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

petrisa kirjoitti: 08 Elo 2022, 07:16 Tuo Sercap niitä tosiaan korjaa, kuten muutakin autoelektroniikkaa, ja "Lappi" eli Keminmaa on aivan tässä minun toimintasäteellä. Sikäli ei paha juttu. Eihän sitä kuitenkaan haluaisi joutuvan korjaamaan. Korjaushinta mahtaa olla jossain 350 ... 400 euron haarukassa.
Hiilten vaihdostako lapinlisällä???
— Copper graphite brushes 6x6x10 mm - 2 pcs repair:

1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13536
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Meriva 2008

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Käytöltään vähän semmoinen laatikko kuin manuaalilla vaihtaisi. Manuaali laatikko jossa robotti käyttää kytkintä ja vaihteita. Noita uudempia ropannut jonkin verran ja oikeastaan kytkin on se mikä pettää kuten manuaalissakin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Meriva 2008

Viesti Kirjoittaja petrisa »

ovc2z22yh kirjoitti: 09 Elo 2022, 09:12
petrisa kirjoitti: 08 Elo 2022, 07:16 Tuo Sercap niitä tosiaan korjaa, kuten muutakin autoelektroniikkaa, ja "Lappi" eli Keminmaa on aivan tässä minun toimintasäteellä. Sikäli ei paha juttu. Eihän sitä kuitenkaan haluaisi joutuvan korjaamaan. Korjaushinta mahtaa olla jossain 350 ... 400 euron haarukassa.

Hiilten vaihdostako lapinlisällä???
En minä tiennyt tarkkaa hintaa, mutta en kovin pahasti erehtynyt, kun näyttäsi olevan tällainen
https://www.sercap.fi/product/53/opel-e ... een-huolto
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1058
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Meriva 2008

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

petrisa kirjoitti: 09 Elo 2022, 10:01 En minä tiennyt tarkkaa hintaa, mutta en kovin pahasti erehtynyt, kun näyttäsi olevan tällainen
https://www.sercap.fi/product/53/opel-e ... een-huolto
Just tuo yleinen kytkimen käyttölaitteen sähkövika:
Auto ei käynnisty, “F” symboli mittariston vaihdenäytössä.
ja lisäksi P1607: Clutch Actuator Malfunction

Saksassa tuon palvelun saa puoleen hintaan. Mikähän siinä täällä maksaa, tietääkö joku :o Toisaalta kun ite tekee, niin tienaa tuplasti puhtaana käteen :D
https://ecutronics.de/de_DE/p/OPEL-EASY ... PARATUR/60
Vastaa Viestiin