Pitäisi olla tyhjäkäynnillä kiinni. Moottoriohjaus testaa venttiilin käynnistyksen yhteydessä, eli se käy auki, mutta sulkeutuu sitten.
Moottori voisi sammua , jos egr-venttiili olisi koko ajan auki.
Testerillä (op-com , tech2 tai joki muu sopiva) voisi saada selville , mitä tapahtuu.
Jos seos on liian laiha tai aivan liian rikas moottori sammuu.
Astra H p0171 vikakoodi
Re: Astra H p0171 vikakoodi
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra H p0171 vikakoodi
Liian laihaa seosta tuo on antanut nyt jo jonkin aikaa, mutta kyllä se muuten käy ja kukkuu, kunhan EGR on kytketty
Tänään vikakoodien lukua, katotaan mitä sieltä löytyy.
Tänään vikakoodien lukua, katotaan mitä sieltä löytyy.
-07 1.6 Astra H GTC
-98 1.6 Vectra B
Ex, ekana autona -97 Corsa 1.0 3d
-98 1.6 Vectra B
Ex, ekana autona -97 Corsa 1.0 3d
Re: Astra H p0171 vikakoodi
Ok. Laiha seos ajossa ja tasakaasulla tulee monesti siitä , että egr ei toimi oikein tai imusarjan laipan kanavat ovat tukossa. Tällöin ei pakokaasua pääse imuilman joukkoon.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra H p0171 vikakoodi
Ainoastaan tuo otsikon mukainen koodi, ja "Liian laiha seos". Livedataa lukaistiin, imupuolen paineet oli kunnossa, eli ei kait ainakaan vuoda mistään.
Tuli myös testattua toisen kerran tuota EGR-venttiilin irroitusta koneen ollessa lämpimänä. Tuolla tavalla pysyi käynnissä, joskin yhtä laiskasti toimi ilman sitäkin. Laipan putsaus tulevina viikkoina, päivitellään tänne sitten miltä näytti.
Tuli myös testattua toisen kerran tuota EGR-venttiilin irroitusta koneen ollessa lämpimänä. Tuolla tavalla pysyi käynnissä, joskin yhtä laiskasti toimi ilman sitäkin. Laipan putsaus tulevina viikkoina, päivitellään tänne sitten miltä näytti.
-07 1.6 Astra H GTC
-98 1.6 Vectra B
Ex, ekana autona -97 Corsa 1.0 3d
-98 1.6 Vectra B
Ex, ekana autona -97 Corsa 1.0 3d
Re: Astra H p0171 vikakoodi
Ok. Kannattaa tosiaan ne laipan kanavat puhdistaa. Sen lisäksi kannattaa harkita egr -venttiilin uusimista. Se laiskistuu vanhemmiten, ja seuraa pyyntiä viiveellä , mikä saattaa aiheuttaa nykimistä ajossa. Tuossa koneessa ei voi poistaa egr-venttiiliä käytöstä ilman ecun ohjelmointia uusiksi.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra H p0171 vikakoodi
Vanha aihe, mutta mulle uusi ongelma Astra H:n kanssa.
Osaakos joku sanoa voiko vika olla EGR kanavissa, jos p0171 on aiemmin ollut ongelmana ja ennen katsastusta resetoitu ja moottorin varoitusvalo pysynyt x aikaa poissa.
Nyt kuitenkin virheresetin jälkeen moottorin valo syttyi samointein uudestaan ja ainoana virhekoodina on p0301.
Hiljaa ajaessa moottori välillä yskäisee. On tehnyt tätä jo monta vuotta. EGR venttiilin johdon irroituksella ei mielestäni ole ihmeempää merkitystä. Olen testannut sitä aiemmin ja myös nyt uuden ongelman tultua.
Tulpat on vaihdettu noin 1~2v sitten.
Voiko siis EGR/egr kanavien jumi aiheuttaa noin 10-20s virheresetoinnista ilmaantuvan p0301 virheen, vaiko onko kyseessä muuvika?
Osaakos joku sanoa voiko vika olla EGR kanavissa, jos p0171 on aiemmin ollut ongelmana ja ennen katsastusta resetoitu ja moottorin varoitusvalo pysynyt x aikaa poissa.
Nyt kuitenkin virheresetin jälkeen moottorin valo syttyi samointein uudestaan ja ainoana virhekoodina on p0301.
Hiljaa ajaessa moottori välillä yskäisee. On tehnyt tätä jo monta vuotta. EGR venttiilin johdon irroituksella ei mielestäni ole ihmeempää merkitystä. Olen testannut sitä aiemmin ja myös nyt uuden ongelman tultua.
Tulpat on vaihdettu noin 1~2v sitten.
Voiko siis EGR/egr kanavien jumi aiheuttaa noin 10-20s virheresetoinnista ilmaantuvan p0301 virheen, vaiko onko kyseessä muuvika?