OPC Meriva yliahto
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: OPC Meriva yliahto
Mistä autosta tuo on?
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: OPC Meriva yliahto
2009 insignia A16LET
Ajaessa tasottu aluksi kummatkin asteen tai parin sisälle 22 asteeseen - 80 vauhdissa, mutta 10-40 vauhdissa sit tää iat1 nousi melkein 40 asteeseen ja iat2 pysyi sielä 22 asteen tuntumassa.
Ajaessa tasottu aluksi kummatkin asteen tai parin sisälle 22 asteeseen - 80 vauhdissa, mutta 10-40 vauhdissa sit tää iat1 nousi melkein 40 asteeseen ja iat2 pysyi sielä 22 asteen tuntumassa.
prööt
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: OPC Meriva yliahto
IAT-1 Tämä parametri näyttää imuilmajärjestelmään tulevan ilman lämpötilan imuilman lämpötila-anturin (IAT-anturi) ECM:ään lähettämän tulon perusteella.(-38-248 astetta)
IAT-2 Tämä parametri näyttää ilman lämpötilan turboahtimen ja ahtoilman jäähdyttimen jälkeen ennen sen siirtymistä imusarjaan. ECM käyttää imuilman lämpötilaa säätääkseen polttoaineen syöttöä ja sytytyksen ajoitusta imuilman tiheyden mukaan. (15-60 astetta)
En löytänyt dataa siitä mikä noiden välinen ero pitäisi olla.
IAT-2 Tämä parametri näyttää ilman lämpötilan turboahtimen ja ahtoilman jäähdyttimen jälkeen ennen sen siirtymistä imusarjaan. ECM käyttää imuilman lämpötilaa säätääkseen polttoaineen syöttöä ja sytytyksen ajoitusta imuilman tiheyden mukaan. (15-60 astetta)
En löytänyt dataa siitä mikä noiden välinen ero pitäisi olla.
Re: OPC Meriva yliahto
Ensimmäinen arvo on moottorin imetyn ulkoilman lämpötila joka vaihtelee luonnolisesti huomattavasti ajonopeuden mukaan.
Toinen välijäähdyttimen jälkeistä imariin menevää ilmaa,ei pitäisi niin selkeästi reagoida ulkoilman ilmavaihteluihin.Toki esim paikoillaan käyttettäessä tämä nousee kun ei välijäähdytin saa ajoviimaa.
Turha tieto lisää aina tuskaa
Toki vianetsinnässä saattaa auttaa,mutta toimivassa vakio laitteessa omasta mielestä aika turhaa tuommoisten arvojen seuraaminen.
Toinen välijäähdyttimen jälkeistä imariin menevää ilmaa,ei pitäisi niin selkeästi reagoida ulkoilman ilmavaihteluihin.Toki esim paikoillaan käyttettäessä tämä nousee kun ei välijäähdytin saa ajoviimaa.
Turha tieto lisää aina tuskaa
Toki vianetsinnässä saattaa auttaa,mutta toimivassa vakio laitteessa omasta mielestä aika turhaa tuommoisten arvojen seuraaminen.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227