Moikka!
Työpäivän jälkeen starttasin auton ja lähdin liikkeelle ja kun pysähdyin ensimmäiseen risteykseen niin syttyi vikavalo palamaan, auto lähti liikkeelle todella hitaasti ryömien ja tuntui että tehot hävisivät ihan kokonaan, nopeutta kun sain vectralle niin kulki ihan normaalisti. Pääsin kotipihaan niin laitoin obd lukijan kiinni ja otin vikakoodit niin antoi tällaisen vikakoodin kun P1681. Mikähän vectrassa on hajonnut, onko kellään tietoa ja kokemusta tällaisesta ?
Vectra 2.0 turbo ja vikakoodi P1681
Re: Vectra 2.0 turbo ja vikakoodi P1681
Moottorin ohjausyksikön sisäinen vika.
Kannattaa varautua Saabin Trionic 8 moottorin ECU:n uusimiseen. On vähän asennettu kuumaan paikkaan kun suoraan imusarjan päällä. Tähän kannattaa sitten uuden ECU:n yhteydessä asentaa lämpöeristelevy imusarjan ja ECU:n väliin. Nyt sen asentaminen on luultavasti jo myöhäistä. Näitä samoja tilanteita on tullut runsaasti, kun Saab-foorumia lukee. Ja ECU mennyt vaihtoon.
Kannattaa varautua Saabin Trionic 8 moottorin ECU:n uusimiseen. On vähän asennettu kuumaan paikkaan kun suoraan imusarjan päällä. Tähän kannattaa sitten uuden ECU:n yhteydessä asentaa lämpöeristelevy imusarjan ja ECU:n väliin. Nyt sen asentaminen on luultavasti jo myöhäistä. Näitä samoja tilanteita on tullut runsaasti, kun Saab-foorumia lukee. Ja ECU mennyt vaihtoon.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Vectra 2.0 turbo ja vikakoodi P1681
Kannattaa tuokin lukaista https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=181908
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01