Calibran kattoluukun sähköt
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Calibran kattoluukun sähköt
Kyseessä ymmärtääkseni vanhempi versio luukusta, ei napista painamalla tapahdu mitään. Oli täysin auki ja kiinni laittaessa hyytyi... Moottori testattu suoralla virralla ja pyörii hyvin molempiin suuntiin, niin veikkaisin, että vika on jommassa kummassa releessä, osaako joku kertoa miten virta ohjautuu noiden releiden läpi? Moottorin perässähän on myös mikrokytkin. Tällä hetkellä siis ei anna virtaa ollenkaan keltaiseen ja kelta/punaiseen johtoon, toinen johto saa maan nappia painamalla ja toiseen tulee maa koko ajan
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Calibran kattoluukun sähköt
Tuleeko releille mustat johdot?
Ja tuleeko niille jännite (n12V).
Eli onko sulake F10 ehjä?
Ja tuleeko niille jännite (n12V).
Eli onko sulake F10 ehjä?
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Calibran kattoluukun sähköt
Sulake on ehjä, en oo mitannut niitä mustia johtoja, pitäneen tarkistaa ne, mitä tarkalleen noi releet tuossa välissä ohjaa? Tuohan pystyisi kytkeä ilman noita releitä toimimaan.
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Calibran kattoluukun sähköt
Mikä vuosimalli kyseessä?
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Calibran kattoluukun sähköt
-94 vuoden, mittailin tuossa lisää ja siis mitä ymmärsin, niin virta kyllä moottorin pistokkeen johtoihin tulee, mutta pyöräyttääkö tuo madoituksen noiden releiden kautta, ei ilmeisesti maita saa... Ihmetyttää noi releet kyllä tossa välissä kultainen rele naksuu, jos irroittaa kattoluukun moottoria pistokkeesta, mutta musta (pienellä pistokkeella oleva rele) ei tee mitään.
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Calibran kattoluukun sähköt
Onko releiden ja moottorin pistokkeissa nastanumerointia?
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Calibran kattoluukun sähköt
Ei näyttäisi olevan toinen on hemmetin pienellä 4 nastisella liittimellä ja toinen normi rele nastoilla, mutta siinäkin on liitin kehys ympärillä, pitäis kattoo saako sitä purettua, jos sattuisi olee nastanumerot alla... Sun tossa mietittyä jo ton kytkimen toiminnan sillai, että sais jätettyä noi releet välistä pois. Pikaisella haulla noita releitä ei löydy oikein, keltaista (kultainen tarkalleen) relettä käytetään myös volvoissa lämmitin puhaltimen releenä
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Calibran kattoluukun sähköt
Ja tosiaan se pieni mikrokytkin ohjaa tota maadoitusta noille releille
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Calibran kattoluukun sähköt
Ei varmaan löydy siitä katkaisijastakaan numerointia.
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Calibran kattoluukun sähköt
Katkaisijassa pinnit numeroitu seuraavasti:
1: keltainen/punainen 2kpl.
2: keltainen
3: musta (ohut, menee maihin moottorilla)
4: musta (paksu, tulee +12v sulake rasialta) ja vihreä
5: keltainen/vihreä (maadoitus toiselta releeltä)
Sitten on katkaisijassa polku 4 pinniltä nastattomaan kohtaan, johon antaa +12V, kun painaa luukkua kiinni yhdistyy tämä nastaton kohta ja pinni nro. 2.
Yhteydet siis seuraavasti:
1-3 jatkuva yhteys, painaessa auki 4-1 yhteydessä
2-5 jatkuva yhteys, painaessa kiinni nastaton ja 2 yhteydessä.
Kaikki piuhat kulkevat jollain tavalla noiden releiden kautta ja ilmeisesti nuo releet hallitsevat sitä automatiikkaa tuon kattoluukun perässä olevan mikrokytkimen avulla. Kerta painallus ja pitäisi aueta luukku ylös, toinen painallus ja luukku pitäisi mennä taakse... Ja sama homma kiinni laittaessa
1: keltainen/punainen 2kpl.
2: keltainen
3: musta (ohut, menee maihin moottorilla)
4: musta (paksu, tulee +12v sulake rasialta) ja vihreä
5: keltainen/vihreä (maadoitus toiselta releeltä)
Sitten on katkaisijassa polku 4 pinniltä nastattomaan kohtaan, johon antaa +12V, kun painaa luukkua kiinni yhdistyy tämä nastaton kohta ja pinni nro. 2.
Yhteydet siis seuraavasti:
1-3 jatkuva yhteys, painaessa auki 4-1 yhteydessä
2-5 jatkuva yhteys, painaessa kiinni nastaton ja 2 yhteydessä.
Kaikki piuhat kulkevat jollain tavalla noiden releiden kautta ja ilmeisesti nuo releet hallitsevat sitä automatiikkaa tuon kattoluukun perässä olevan mikrokytkimen avulla. Kerta painallus ja pitäisi aueta luukku ylös, toinen painallus ja luukku pitäisi mennä taakse... Ja sama homma kiinni laittaessa
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Calibran kattoluukun sähköt
Joo...täytyy vähän tutkia.
Eiköhän noista jo pääse jyvälle.
Eiköhän noista jo pääse jyvälle.
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Calibran kattoluukun sähköt
Katkeaako 2 ja 5 yhteys kun painaa auki?blackangel85 kirjoitti: ↑02 Heinä 2022, 19:41
Yhteydet siis seuraavasti:
1-3 jatkuva yhteys, painaessa auki 4-1 yhteydessä
Katkeaako 1 ja 3 yhteys kun painaa kiinni?blackangel85 kirjoitti: ↑02 Heinä 2022, 19:41 2-5 jatkuva yhteys, painaessa kiinni nastaton ja 2 yhteydessä.
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Calibran kattoluukun sähköt
Ei katkea, maadoitus tulee silloin tuon kelta/punaisen johdon kautta, sama juttu tuossa auki laittaessa maadoitus tulee silloin keltaisen kautta. Eli moottorin piuhat olivat nuo keltainen ja keltainen/punainen, pyörittää suuntaa sen mukaan miten saa piuhoihin maan ja virran.
Ja jos nyt ulkoa muistan, niin tuo vasemman puoleiseen releeseen (keltainen rele) menee:
2 x musta, maadoitus piuha moottorilla ja haarautuu releellä katkaisijalle pinniin 3 (ohut musta)
2 x sininen, moottorin mikrokytkimeltä ja haarautuu releellä toiselle releelle
Keltainen/vihreä, menee katkaisijalle pinniin 5
Ja viimeisen tarkastan tuossa, en muista ulkoa
Oikean puoleiseen releeseen (musta) menee seuraavat piuhat:
2 x sininen, toinen keltaiselta releeltä ja toinen moottorin mikrokytkimeltä (mikrokytkimeltä siis kolme piuhaa kaksi sinistä ja musta maa piuha ja kytkin antaa asennon mukaan madoituksen läpi jompaa kumpaa piuhaa pitkin)
Vihreä, tulee katkaisijan pinnistä 4
Keltainen/punainen, haarautuu katkaisijalta pinnistä 4 tulevasta piuhasta
Ja jos nyt ulkoa muistan, niin tuo vasemman puoleiseen releeseen (keltainen rele) menee:
2 x musta, maadoitus piuha moottorilla ja haarautuu releellä katkaisijalle pinniin 3 (ohut musta)
2 x sininen, moottorin mikrokytkimeltä ja haarautuu releellä toiselle releelle
Keltainen/vihreä, menee katkaisijalle pinniin 5
Ja viimeisen tarkastan tuossa, en muista ulkoa
Oikean puoleiseen releeseen (musta) menee seuraavat piuhat:
2 x sininen, toinen keltaiselta releeltä ja toinen moottorin mikrokytkimeltä (mikrokytkimeltä siis kolme piuhaa kaksi sinistä ja musta maa piuha ja kytkin antaa asennon mukaan madoituksen läpi jompaa kumpaa piuhaa pitkin)
Vihreä, tulee katkaisijan pinnistä 4
Keltainen/punainen, haarautuu katkaisijalta pinnistä 4 tulevasta piuhasta
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Calibran kattoluukun sähköt
Siihen keltaiseen releeseen menee vielä 2 vihreää johtoa, toinen katkaisijalta pinnistä 4 ja lähtee tästä releen liittimestä mustaan releeseen. Sen vielä huomasin, että kattoluukun moottori ei saa virtaa kuin 0.30V ja saman verran virtaa tulee tuohon keltaisen releen vihreiden piuhojen päähän, mutta kun nykäisee pistokkeen irti releestä, niin piuhoihin tulee 12V, mutta moottorille ei edelleenkään tule