Vectra A2 V6 1995 ja satunnaiset omegat +1

Esittele Opel-projektisi tai autosi
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13461
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Vectra A2 V6 1995 ja satunnaiset omegat +1

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Jatketaan offtopissa tarvittaessa.
Minä en auton alle vääräjakoisia laita.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995 ja satunnaiset omegat +1

Viesti Kirjoittaja @@po »

@@po kirjoitti: 09 Elo 2020, 16:19 Kuva

Badumtsss

Moottori jumissa, elikkäs siihen loppunee nexin tarina. Myytävät irti ja loppu kouraan.

Kuva

Hätäsempi kaveri olis ehkä saattanu paalatakkii jo, mutta ollu kaikennäköstä volkkaribisnestä yms mikä hidastanu omegabisnestä. Nexistä viety mm etuvalot, perä ja webasto. Mikään muu ei oikein kelvannu kun koitti myydä, joten pääpiirteittäin aikalailla kaikki tarpeellinen on tallessa. Kansi on myös moottorista irrotettu, ja kaks viimestä sylinteriähän oli vettä täynnä jonka takia mätiny kiinni niinkun arveltiin. Mäntä ei liiku edes lekalla vaikka kiertokanki on irti kampiakselista :D Öljypohja mikä tähän ostettiiin (+ myytiin) ja noi puretut osat katto koko ostohinnan, niin tää on vaan maannut muiden raatojen seassa.


Kuva
Noh, viimetalvena tai joskus, tuli ostettua purkuosia yhestä -03 2.5dti omegasta. Samanen omega oli nyt löyty lihoiks, ja tää tekniikkapaketti pyöri myynnissä pidemmän aikaa. Noh, yks ilta tuli sit laitettua viestiä että mitäs se maksaa. Hintaa jäi sen verran vähän että toi nexin + tän paketin ostohinta jää edelleen alle sen mitä noista myydyistä osista sai. Tossa paketissa tuli nyt mukana myös "rehellinen" 2.5dti etuakseli, eli hyvin laittomasti leikkaa-liimaa tekniikalla 2.2 16v dtin akselista tehty voidaan korvata sillä oikealla.

Eli jos sitä taas raapis kasaan. Mitään järkeehän ei kyllä oo, mut eipä ne nyt oo maksanukkaan mitään. Jos ei viitti ni nykäsee öljypohjan tosta moottorista pois ja myy sen bemarimiehille. Tekemistähän tossa kyllä on, ensimmäiseks saa rapsia ihan kaikki edellisten omistajien viritykset pois. Yhteneväinen teema ton auton kanssa on ilmeisesti ollu, että jos letkua tai putkea voi ranettaa, se on ranetettu :ruoska:
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 322
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: Vectra A2 V6 1995 ja satunnaiset omegat +1

Viesti Kirjoittaja @@po »

Vectra, ajallisesti sijoittuu viime kesään/syksyyn

Syksyllä sisätilapuhallin jumahti viimesillä ajoilla. Ei oikeestaan mitään varotusta vaan hyyty kerrasta. En muista paloko sulake, mutta kuitenkaan ei sanonut enään mitään. Purkasin pyyhkiän muovit yms ja totesin että siellä on tuulilasin palanen välissä. Ihmeen kauan siellä pyörinyt, kun lasi vaihdettu 2017. Samalla kun puhaltimen moottori oli irti, tuli huomattua että loppukesän sateet on löytäny tiensä myös auton sisälle. Puhaltimen kaukalon tiiviste oli aika rapsakka, ja muutenkin vähän surullisen näkönen. Vaihdoin sopivasta tiivistenauhasta uuden tiivisteen, ja sehän oli sillä selvä.

Ilmeisesti astra f tmvs on kuitenkin yhteensopiva puhalimen kotelon kansi missä olis mahdollisuus raitisilmasuodattimelle? Motonet ainakin listaa calibra/astra f raitisilmasuodattimet ja sen puhallinkotelon kannen vaihtamalla saa sellasen myös vectraan? Samalla laittaa butyylimassalla sen kiinni niin ei varmasti vuoda enään sisälle.

Kuva


Kuva

Sen verran tuli kuitenkin tehtyä, että ton puhallinkaukalon ja konetilan peltien sauma tuli putsattua. Jotain koriliimaa tmvs siinä päällä ja näytti epäilyttävältä, niin tuli rapsuteltua ne pois. Ruostetta ei vielä ollut, mikä on sinäänsä hyvä koska toi on vähän tympeä paikka korjata. Epoksit yms romut päälle, niin menee taas hetken aikaa. Samalla purkasin defan johdot pois, kun ei niille oo mitää tarvetta enään.

Viimeseks nostin lattiamattoa repsikan puolelta ja totesin että siellähän sitä vettä on. Motivaatio ei ollu mikään täys kymppi, joten matot jossain määrin ylös, kosteuden poistajia sisälle ja asia vähän unohtu. :(

Hypätään tähän vuoteen:

No, tossa viimeviikkojen aikana vectra on ilmestyny esiin, kun puuliiteri on tyhjentynyt. Kattelin että yhtä huonolta se näyttää kun viime kesänäkin, ja leimaakin olis jäljellä pariviikkoa. Meinasin että kattelee ettei oo mitään suurempaa, tekee perushuollon ja leimaa.

Sisältähän puuttui repsikan penkki ja matot nosteltu ylös jossain määrin. Tökin siinä sitten bitumeita ja irroneen palan alla oli vähän rupisen näkönen kohta vesireiän ympärillä, ei saannut reikää, mutta ruosteen alkua oli havaittavissa.

Tämä johti siihen, että nyt kaikki penkit, matot, äänieristeet ja bitumit on poistettu. Ihme kyllä valmiita ruostereikiä ei oo löytyny vielä, mutta sellasia kohtia mm takajalkatilan takasauma on mitä täytyy avata ja laittaa kuntoon. Tavallaan hölmö se rakenne siinä saumassa, ulkopuolelta ei näy mitään ja sisäpuolella bitumin alla sauma turvonneen näkönen. Myöskin aika mielenkiintonen toteutus on se noin 200kg painava vettä tirskuva vaimennusmatto etujalkatilassa. En tiedä kyllä mikä idea on siinä suunnitellussa ollut, kun sitä ei saa pois kokonaisena ilman että kojelaudan irrottaa :hammer:

Pohjaan kävin kyselemässä maalia, ja sopiva tuote löydettiin. Väritys näillä näkymin olis tarkotus tulla pohja ral1016 ja akselit yms ral4010

Taka-yläjousilautaset pitäs varmaan kans irrottaa, ruostetta ei näy mutta sieltähän ne alta aina mätänee. Samalla varmaan täytyy pudottaa bensatankki, ja valehdella itelleen että siinä on jotain vikaa että senkin voi uusia.

En tiedä onko miten kannattavaa, mutta meinasin hitsailla kaikki pohjassa olevat koritulpan reiät umpeen, niin ei niistä tule tulevaisuudessa ongelmia.

Kuvasaastetta tulee kun asia etenee, bitumien irrotus ei välttämättä oo sellasta mitä kukaan haluaa kattoa.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Vastaa Viestiin