Calibra -95 c20let fwd

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Tuli vaihdettua g astran vaihekeppi. On hiukan lyhempi, kuin tuo calibran oma ja vähän tiukempi tuo pallo sinne maljaa niin ei niin rempula ole. Ja muutenkin tuo kuula vähän järkevämmin tehty kuin tuossa alkuperäisessä.

Ahtoputket ois paikoillaan pari klemmaria pitää vielä laitella ja vähän katella että ei ole mitään pommi kohtaa. Öljycoolerin letkuihin jotain laitettava niskaan voi olla että tuo teräspunos syö tuon alumiini välärin jos pääsee heilumaan. flektin runkoa piti hiukan nostaa pystympään ja samalla tehdä yläreunaan vähän kannakointia. Otti just sopivasti ahtoputkeen kiinni ja oli melko kintaalla että sai yleensä mahtumaan tuon vakion kehikon.

Muuten tuossa ei kummosta enää niin voisi käyntiin koittaa öljyt koneeseen ja laatikkoon. Jos lähteee tulille niin sitten voi kaikessa rauhassa alkaa tuota polttoaine puolta parsimaan. Pitää väli startteja otella niin tietää suunnilleen missä mennään niin ei tule myöhemmin ylläreitä. Kumminkin vuoden ollut levällään niin jotain on voinut unohtua. Kunhan saa kaikki paikoilleen niin pitää siistiä tuota konehuoneen sekamelskaa ja poistella turhia rojuja. Akkua kahtelin josko sen takakonttiin siirtäisi. On nuo red topit toisen kätisiä niin pitäisi johtoja muutella muutenkin joten ajattelin jos akun tilalle laittaisi vain jakoblokit ja siitä narut konttiin.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Pitänee kirjailla tännekkin jotain ihan ajankuluksi. Vieläkään ei ole ajettu tallista pihalle joskos sais vietyä leimalle kesälomalla joka on elokuussa. Loota meinasi hikoilla öljyjä pihalle ja sitä siinä tuli jokusen kerran ihmeteltyä. Näytti että pohjan saumasta vuotaa se irti ja liimalla takas ei auttanut vaikka ol se laitettu tiiviste vähän paskan oloinen. Sitten vahingossa selvis että vuotaa vasemman vetarin stefa. Sopivasti kiersi se vana ja hyppi vaikka minne niin näytti että ihan muualta vuotaa. 36x55 (muistaakseni) oli nuo stefat mitkä sinne nimarkilta ostin aikoja sitten, kun ei muualta silloin löytynyt. Marmorilta oli aikomus ostaa mutta eioota möivät. Nyt alko näkymään elringiltä olevan tarjontaa ja metän takaakin löyty uudet kaverin varastossa siinä vaiheessa selvisi että näiden nyt saatavien koko oli 35x55. Vänkärin puolen kaksosasen vetarin stefa jäi vaihtamatta, kun unohtu mutta ei se vuotanu joten liekkö sen akselin halkaisija hiukan isompi ei tullut mitattua mutta ihan erilailla tarras siihen stefaan kiinni samoin, kuin vasen sisempi vetari uudella ehkä oikean kokoisella stefalla. tiedä edes minkä takia tuli ne 5v sitten laitetut otettua pois kun ehjät ne ol kaippa sitä halusi kaikki uusia, kun kerta loota oli siinä pukissa. Sisempi nivelikin räjähti atomeiksi, kun nyppäsin vetaria irti niin sekin piti taiteille pois. Keskelle vain porasin 8mm kierteet ja sinne sitten rassin pätkä ja liukuvarsi vasaralla pois ei ollut edes tiukassa. Mikä lie ollut, kun purkautui se nivel. Ei ollut edes tolppa paikoillaan joten suoraan tuli nyppästyä ja ei ollu eka kerta kun se irti oli sokkakin näytti terveeltä. Ei sinne saanut mitään väliin eikä siitä reunasta saanut kunnon otetta niin tuolleen päädyin irroittamaan. On noita vetareita varmaan 4paria jemmassa joten haittaa jos yhen tuhoo.

Kuppipenkit tuli joku aika sitten hommattua. Etelästä hain tuommosen sparcon pro2000 jakkaran joka käypänen tälläisellle atleettiselle vartalolle ja oli valmiiksi calibran kiskoilla. Vaihdoin vain omasta kiskon niin sai laitettua nuo paukulla olevat turvavyönlukot, kun paukuttomassa kiskostossa ei ollut paukulle kiinnityspaikkoja. Lopulta kyllä vaihdoin myös paukuttomasta nuo lukot, kun kuskin lukko alkuperäisissä oli vähän niin ja näin että kunnon repäsyllä aukeaako. Missä lie kiinni nuo vanhempien calibroiden turvävyön lukot, kun piti se pää vääntää suoraksi jotta kävi tuohon uudemman kiskoston kiinnityspisteeseen mikä on siellä takanurkassa. Vänkärille löytyi melkein naapurista tuommonen vähän pienemmälle vartalolle käypänen sparcon evo jakkara tosin mahun siihen itekkin. Tippu tuo kipon paino jonkun verta, kun nämä painaa sen 5-7kg ja ne orkkis jakkarat varmaan tuplat. Kuskin penkissä on kiinnityskohdat myös pohjassa niin siihen järkevämmin saanut nuo kiinikkeet tehtyä niin käy vakio kisko, kun taas vänkärin jakkarassa kinnityspisteet on kyljessä niin vähän tulee ylemmäksi tuo jakkara, kun tekee tuommoset sovitteet osista mitkä taskusta löytyy eli silppuaa tuommoset atex tilan valaisimen kiinnitysraudat kahtia ja poraa pari reikää.

Konepeltinä nyt on tuo orkkisjatkettu missä gsi kadetin räppänät. Konehuoneen puolelle tein ekan vedoksen kotelosta kartiosuodattimen ympärille missä tuommonen ohjuri joka ohjaa ilmat tuonne poistoaukkoon. Puskurin sumarin tilalle on putki mitä kautta tulee ilmaa suoraan tuonne kartion etupuolelle umpion taakse. Kahtoo jos toimii niin tekee noilla sapluunoilla vähän siistimmän version ja siirtää nuo räppänät vakio peltiin. Tosin ei tuo jatkettupelti häiritse edes valoja, kun just jää lippa sopivasti yläpuolelle mutta ei oikein omaa silmää mielytä. Pelti ja puskin on nyt pohjamaalissa ja saa ollakkin kunnes jossain vaiheessa päättää miten tämän maalaa ja millä kuorilla.

Jarrut nyt on nuo 308mm laikat b vecun satuloilla ja saabin kannakeilla mutta tulee jossain vaiheessa kunnon satulat, kun tuskin nämä radalla montaa kiekkaa toimii. Sopivasti sattu punaista maalia olemaan, kun puhelimessa ollessa tuli älynväläys en tiedä tuleeko tuosta väriteemasta enemmän sanomista, kuin tuosta hybridi tekstistä. Tuntuu joillekkin tuo saksa olevan arkapaikka vaikka paljon hyvää ne siellä on tehnyt ja oppeja antaneet.

Lohkon korsetteja ois pari kappaletta jos jossain vaiheessa innostuisi tuota toista konetta tekemään mutta todnäk ei ihan heti sitä intoa tule. Vielä ois nykyiselle koneella pari päivitystä aikomus tehdä ja todeta mihin noilla eväillä pääsee. Moottorinjohtosarjasta purin orkkis "sukat" päältä pois tuosta alkupäästä ja meininki vähän notkeempi nippu tehä niin saa paremmin kierrätettyä tuon poikkituen. Ihmeellisesti siellä nipun sisässä menee johtoja eestaas ja ihme pusseja on. Katoin vähän että jos parista kohti lyö poikki ja pujottaa toisesta välistä niin saa selkeemmän ja ohuemman nipun ja käännettyä suutintukin luo menevän johtokasan tuota paisarin ja iskaritornin välistä ja termarikotelon suunnalle menevä nippu sitten menisi tuossa missä se alkujaan kulkee. Turvakaari homma ei ole edennyt. Ostaako valmiita vai teettääkö, kun olisi tekijäkin tiedossa ihan tässä lähellä. Muuttui nuo määräyksetkin. Jos käyttää nyt leimalla ilman kaaria niin voi olla vähän selittelimen jos vuoden päästä koittaa vanhoilla pykälillä siirtyämäajan puitteissa leimata. Veikkaan vain että näinköhän kelpaa että ostanut ne kaaret ennen 1.3 eikä ole saanut niitä paikoilleen kuin vasta vuonna 2022. Muuta tuossa ei ole, kuin uusissa ei puolikaaret enää kelpaa ja tuota katsomassani valmissa sarjassa ei riitä ainevahvuudet. Eli melkein pitäisi sitten teetättää oikean paksuisesta nuo kaaret ja samalla ottaa se sivutuki. Ja varmana takapenkit häviää tuossa vaiheessa. Turvavöiden suhteen kanssa mietyttää, kun uusilla pykälillä monipistevyöt vaatii kaaret ja toisaalta kelpaako vakio vyöt noiden kuppipenkkien kanssa. Bägien poistokin kävi mielessä niin saisi paremman ratin. Siinäkin jos tarkka inssi niiin rattiakseli pitäisi vaihtaa, kun se menee eri osanumerolla, kuin bägittämän akseli

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Eipä tämän kanssa ole ihmeitä kehannut. Kerran taisin tallilla käydä kesäkuun jälkeen kunnes alko tulla tallin vaihto ajankohtaiseksi. Sanottiin irti tuo nykyinen talli vuoden loppuun ja uus osote piti sitten kiireesti keksiä. Näillä näkymin muutetaan tuonne Alapitkän suunnille. Eli idästä pohjoseen tallimatka lyhenee sen 10km ja ajallisesti varmaan 20min, kun on valtatietä melkein koko matka. Tuosta sitten piti innostua sen verta että kippo äkkiä sen verta kasaan että sai omille renkaille ja käyntiin. Suht kivuttomasti tuo onnistu ja tuli ekat testiajot ajeltua hiukan liukkaassa kelissä. Tuntu tuo aski toimivan ja vetojakin ol eikä tuo ainakaan mitään vielä oksentanut pihalle ja jarrutkin toimi. En kumminkaan uskaltanut lähteä kesärenkailla ajamaan 70km siirtoa joten viime viikolla kaverin trailerilla kippo vietiin tuonne Alapitkälle odottamaan jotta pääsisi uuteen talliin. Väliaikainen lämmin säilytystila löytyi 20m päästä tulevasta tallista. Pitäisi päästä muuttamaan joulukuun alussa ja sopivasti sattuu päivystyksetkin siihen ryysikseen. Nykyisestä talliporukasta jää yks poikkeen joten nyt olisi mahdollisesti tilaa ottaa yks uus pää talliporukkaan jos ei sitten jäädä kahestaan tulevaan talliin. Tuossa melkein tuplaantui vuokra ja neliöt tippu alle puoleen joten vähän voi ahtaampaan olla mutta tuli 2m lisää korkeutta ja ehkä järkevämmät neliöt, kun ei ole kaiken maailman pilareita tiellä.

Kuva
Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
KooHoo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 18
Liittynyt: 30 Huhti 2009, 10:57

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja KooHoo »

Onko tuota 95 vm tehty bägittömänä,pystyykö vaihtamaan normi rattia tilalle? Mielenkiinnosta kyselen,kun itsellä 95vm f astra,jossa airbag ratissa. Oon tuumaillu oisko siitä mahollista ottaa turvatyynyä pois ja normi ratti tilalle..
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

ei ole vuonna 95 tehty kaiketi ilman bägiä. Poisto onnistuu, koska mallisarjaa on saanut ilman bägejä. Pitää vain poistaa ne bägit ja ohjaimet. Periaatteessa pitää vaihtaa rattiakselikin, koska ainakin calibrassa kyseinen palikka on eri osanumerolla kuin ja sitten vain muutosleima. Ja taitaa myös bägillisissä tulla turvavöihin ne mitkä lie automaattikiristinpaukut joten lukot korvattava normiversioilla. Sitä en tiedä miten tiukassa on nykyään paperit maahantuojalta jossa nuo erovaisuudet näkyy jonka tarvii sitten leimalle. Tämä operaatio tulee itelle vastaan jossain vaiheessa ja koitan kumminkin kaikki muutokset leimata enkä kikkailla aina kun pitää leimalle mennään. Tiedä ehtiikö samaan syssyyn tuo leima kun kaaret leimaa ja pudottaa kakspaikkaseksi.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

siellä se näytti rötköttävän minne marraskuussa veinkin. Ei tullut siirrettyä toiselle puolen, kun ei kumminkaan ois mitään ehtinyt sille tekemään. Vähän tässä lakkouhka päällä joten voi olla että kk lakko plus kolme viikkoa muita lomia tekee sen että ois aikaa ja innostusta tämä ajella leimalle. Jos ei sitten viihdy liian hyvin vesillä. Puskuri on kuvassa vain heitetty auton eteen kun oli irtaallaan, kun ei muuten mennyt trailerille.
Tällä hetkellä ei varmaankaan tulisi pitkään mietittyä jos joku tarjoaisi vaihdossa sopivaa venettä tähän kulkineeseen. Tyytyväisenä tuolla astralla ajellut niin ei ole tullut edes tuota inkkua enempää ihmeteltyä sen että sai nesteet pihalle ja jakopään auki.

Kuva
Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra -95 c20let fwd

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Homma edennyt sen verta että oisko tuossa 2kk sitten pistin kipon käyntiin ja kävin ajamssa 500m ja takas sinne mistä lähettiinkiin joten saa odottaa vielä ens kesään jos se innostus tulisi ottaa tämä liikenteeseen.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Vastaa Viestiin