Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Mä oon joskus pehmennelly vanhoja massoja pois kaavittavaksi kastelemalla tärpätillä tai pö:llä pyyhkeen ja jättäny pariksi tunniksi sen siihen päälle muhimaan. On aina lähteny massat ja bitumimaton jämät lastalla ja pyyhkimällä. Toki kolot ja ruoste reunat on joutunu vetää harjalaikalla tai puhaltamalla. Hiekkapuhallus on paras mutta samalla ehkä se hankalin….
-Vesku
-Vesku
rwd calibra
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Palmikkolaikalla tarkotin juuri tuollaista laikkaa. Tuollaisella putsasin aikanaan A Vectran pohjan. Ongelma siinä on juuri se että pelti ja massat lämpee joten massat vaan siirtyy. Ja rälläkkä heittää sitä paskaa ihan joka paikkaan varsinkin auton sisällä touhutessa. Vanhassa paikassa ei ole mitään ruostereikiä ja se peltipaikka on helppo putsata. Mutta vanhat hitsisaumat on hankalempia saada puhtaiksi.1,2sorsa kirjoitti: ↑28 Touko 2022, 07:36Laittaa rälläkkään teräsharjankiinni niin lähtee.vectraTBO kirjoitti: ↑27 Touko 2022, 21:54Ajattelin maalata sisältä lattiat kokonaan. Alta vaan paikatut kohdat ja massat päälle. En oikeen tiedän millä putsais nuo mustat massajämät. Teräsharjalaikalla ne ei lähde ja hiekkapuhallusvehkeitä mulla ei ole. Tai no rälläkän palmikkolaikalla en ole vielä koittanut.
Puhallus tietty olis paras, myös tolle vanhalle paikalle. Mitä enemmän sitä vanhaa paikkaa kattelen niin sitä kamalemmalta se näyttää ja tekis mieli kyllä korjata se uudelleen
https://www.biltema.fi/tyokalut/kasityo ... 2000018767
Pieneen ruostereikäänhän ei oikein muu auta kuin se hiekkapuhallus millaista tuo vanha paikka näyttäisi olevan
Nuo bitumit sitte vaan sulaa ja leviää siinä mukana
Niin pitää sitte jotain kliineriä koittaa. Tai käyttää maalinpoistoainetta ennenteräsharjaa
Joo tarvii varmaan jotain liuotinta koittaa. Silloin kun poistin bitumit pohjasta niitä lämmittämällä niin liima-aine oli aika tahmasta ja olis varmaan sillon lähteny helposti tinnerillä. Nyt kun se on kuivunu niin on myös kovettunut.wee wee kirjoitti: ↑28 Touko 2022, 09:50 Mä oon joskus pehmennelly vanhoja massoja pois kaavittavaksi kastelemalla tärpätillä tai pö:llä pyyhkeen ja jättäny pariksi tunniksi sen siihen päälle muhimaan. On aina lähteny massat ja bitumimaton jämät lastalla ja pyyhkimällä. Toki kolot ja ruoste reunat on joutunu vetää harjalaikalla tai puhaltamalla. Hiekkapuhallus on paras mutta samalla ehkä se hankalin….
-Vesku
Hiekkapuhalluksella lähtis joo mutta on aika suttusta hommaa ja joka paikka on hiekkaa täynnä sen jälkeen
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Tämmönen turha postaus tähän väliin. Auto seissyt käymättä pukeilla 5kk. Eilen laitoin käymään, 2sek kesti kun nostajat täytty ja heti sen jälkeen kävi todella siististi. Eli kyllä se motin sivuääni ratkes niillä uusilla männillä
Eipä juuri muuta ole tapahtunut, on ollu hiukan liian kuumaa keliä hitsailuun.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Vähän taas hommaa eteenpäin. Sais kyllä jo tuo ruskea kulta alkaa loppumaan
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Etukaarien muokkaus levikkeille. Ja ruostehommat tehty! Videon lopussa näkyy kaikki peltiosat jotka on vaihdettu/korjattu
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
En tubes muistanu kommata mut kannattaa takajalkatilojen saumat viel tsekata, nätti tos vaihees ku tyhjä sisältä ja tyyppipaikka mistä kans alkaa haukotella sauma ja lopuksi menee sormi läpi.
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
muuten ootki peruspaikat hyvin korjaillu
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Joo olihan sitä perkaamista aika paljon. Autoa ostaessa näytti että on aika hyvä koppa ja riittäis vaan takakaarien korjaus. Mut se oli optinen harha
Kyllä mä ne oon katellu. Kuskin puolella oli se sauma jo korjattu ja siitä olikin juttua siinä kuskinlattian korjausvideolla. Ei ehkä mikään nätti paikka mutta ympäri asti vedetty hyvin kiinni niin ei viittiny purkaa. Apurin puoli on koskematon ja ehjä. Ainakin sillä perusteella mitä silmä näkee eikä meisselikään menny mistää kohtaa läpi
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Siitä videosta jo nii aikaa ettei vanha sellasii muista sittenhä se on ns. Hyvällä mallilla
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
No oli kyllä pakko uusia se edellisen omistajan kötöstys, näytti niin hirveeltä lattian putsaamisen jälkeen Samalla heppailin takapyyhkijän reiän umpeen. Pelkkä kuvapäivitys tällä kertaa:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
- Paikkakunta: kaustinen
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Hyvää tulee näissä ysäri ooppeleissa ainaki tuntuu olevan kaikki pistehitsi päällekkäispellit peltien välistä umpi ruosteessa, onkohan niissä käytetty maalia ollenkaan
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Thanks! Joo olen tämän kanssa huomannut saman. Ihan sama mistä avaa niin ruskeaa on. Pitäs purkaa kaikki päällekkäispellit jos haluis kaiken ruosteen poistuominiemi kirjoitti: ↑02 Marras 2022, 21:25 Hyvää tulee näissä ysäri ooppeleissa ainaki tuntuu olevan kaikki pistehitsi päällekkäispellit peltien välistä umpi ruosteessa, onkohan niissä käytetty maalia ollenkaan
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 -92
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10