Öljynpaineen varoitusvalo toimii satunnaisesti G-astrassa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Samooja
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Touko 2009, 12:11

Öljynpaineen varoitusvalo toimii satunnaisesti G-astrassa

Viesti Kirjoittaja Samooja »

Minulla on Opel G-astra 1.6 16v vm. 2002 Z16XE moottorilla jossa öljynpaineen merkkivalo palaa satunnaisesti. Tarkennan että kun kone on kylmä ja käynistän autoa niin ennen kuin käännän moottorin käyntiin, palaa kaikki merkkivalot mittaristossa ja myös öljynpaineen merkkivalo. Kun moottori on käynnistynyt, sammuu merkkivalo heti ja ei syty ajonaikana eikä edes vilku. Mutta kun olen ajanut määränpäähän ja sammuttanut auton ja hetken päästä lähden taas autolla ajamaan kun moottori on vielä lämmin, öljynpaineen merkkivalo ei syty kun käännän virta-avaimesta siihen kohtaan jossa kaikki merkkivalot pitäisi palaa. Eli olen huomannut että öljynpaineen merkkivalo palaa vain ennen käynnistystä kun moottori on kylmä.

Sen verran olen osannut vikaa hakea että voisiko syy olla öljyn määrässä moottorissa? Kun kävin pari kuukautta sitten vaihdattamassa öljyt autoon, laittoi huoltomies öljyä sinne ja sanoi että tämän verran sinne aina menee. Minulla oli omat öljyt mukana ja kannusta kaatoi suoraan. Nyt kun tarkistan öljyn määrän niin on siellä ainakin 5 mm yli mittatikun ylärajan. Voiko tuosta liian suuresta öljyn määrästä olle moottorille haittaa? Joskus olen kuullut jonkun sanoneen että ylimääräinen öljy tulee sitten jostain huohottimen kautta ulos.

Olen hakenut tältä forumilta haku toiminnolla mutta ei ole löytynyt niin päätin aloittaa ketjun.
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3669
Liittynyt: 31 Maalis 2008, 10:20
Paikkakunta: Pohjoisesta

Re: Öljynpaineen varoitusvalo toimii satunnaisesti G-astrass

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

Ooppeleissahan on hyvin yleistä että öljynpainetunnistin menee jossakin vaiheessa auton elinkaarta rikki, yleensä öljynpaineen merkkivalo palaa loistaa mollottaa koko ajan mutta myös tuo totaalinen pimeneminen on mahdollista ellei sitten ole itse polttimosta lanka poikki että syttyy milloin haluaa.
jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 700
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Re: Öljynpaineen varoitusvalo toimii satunnaisesti G-astrass

Viesti Kirjoittaja jtg »

Noissa alkuperäisissä öljynpaineantureissa on toivomisen varaa...Emännän d-korsaan vaihdoin anturin 2 vuotta sitten,ja pariviikkoa sitten sain vaihtaa uudestaan kun vuosi öljyä ulos.Uudemmassa anturissa oli sisäänmenossa jonkinsortin vaimennus.Vanhan anturin osanumerolla kun googlasi,niin englannin vauxhall sivustolta tuli vähemmän mairittelevaa tarinaa ko. osan laadusta.
Samooja
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Touko 2009, 12:11

Re: Öljynpaineen varoitusvalo toimii satunnaisesti G-astrass

Viesti Kirjoittaja Samooja »

Kiitos vastauksista.

Eli se olisi hyvä käydä ostamassa uusi öljynpaineanturi motonetistä?
jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 700
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Re: Öljynpaineen varoitusvalo toimii satunnaisesti G-astrass

Viesti Kirjoittaja jtg »

Ite ostin uuden anturin paikalliselta ooppeli kauppiaalta.Vanhan anturin varaosanumero oli 55354325 ja uuden(jossa vaimennus) varaosanumero on 55581588
Samooja
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Touko 2009, 12:11

Re: Öljynpaineen varoitusvalo toimii satunnaisesti G-astrass

Viesti Kirjoittaja Samooja »

jtg kirjoitti:Ite ostin uuden anturin paikalliselta ooppeli kauppiaalta.Vanhan anturin varaosanumero oli 55354325 ja uuden(jossa vaimennus) varaosanumero on 55581588
Kiitos tiedosta. Kävin tänään Motonetistä kysymässä anturia mutta ei ole varastossa niin pitää toisesta liikkeestä hakea se anturi.
Obeli01
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 05 Joulu 2021, 13:00

Re: Öljynpaineen varoitusvalo toimii satunnaisesti G-astrassa

Viesti Kirjoittaja Obeli01 »

Löytyikö tähän ongelmaan ratkaisu? Kyseessä 2001 Opel astra 1.8 vähän samanlainen ongelma.
Anturin johdon, kun irrottaa ja laittaa takaisin, niin toimii sen yhden kerran öljynpainevalo.
Pystyykö anturin vaihtamaan ilman moniurahihnan kiristyssysteemin irrottamista? Näyttäisi olevan aika lähellä.
Obeli01
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 05 Joulu 2021, 13:00

Re: Öljynpaineen varoitusvalo toimii satunnaisesti G-astrassa

Viesti Kirjoittaja Obeli01 »

Osaako joku sanoa tästä tai ollut samanlaista ongelmaa?
Vastaa Viestiin