Astra K
-
- 'Kadett'
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19 Helmi 2020, 19:29
Re: Astra K
Fuelio-sovellus käytössä. Keskikulutus karvan vajaa 7 litraa, kaupunkiajossa kesällä 8, talvella 9, maantiellä 6-6,5 l/100 km vuodenajasta riippumatta . Lyhyessä pätkäajossa talvella lähellä 10. Automaatti hieman ristiriitainen siinä mielessä että ajomukavuus paranee nimenomaan kaupungissa, toisaalta kulutus suurimmillaan.
Opel Astra Sports Tourer 1,4 AT -18
Re: Astra K
Eiköhän matkamittarin lukema kuitenkin ole hyvin tarkka. Vaikka nopeusmittari vähän heittää, niin matkamittari tuskin heittää niin paljoa. Vai pitäiskö myydä 100 tkm ajettu auto 90 tkm ajettuna.ZeusMass69 kirjoitti: ↑16 Touko 2022, 13:02 Todellisen keskikulutuksen pitkältä aikaväliltä saa kun pitää kirjaa tankkauksista ja vähentää 10% matkamittarin lukemasta.
Itsellä lakkasi nyt 5 vuoden jälkeen takaluukun potkuanturi toimimasta. Nostin äsken perän ylös ja puhaltelin hiekat ja kivet pois anturin ja puskurin välistä. Ahdas paikka jonne ei ilman peiliä kunnolla näe, vaikka pääsinkin auton alle ihan kunnolla. Sen verran mitä näin, niin kolme liitintä siihen tutkalle menee ja kaikki johdot näyttivät ehjiltä. Vähän koitin liittimiä heilutella, mutta en keksinyt miten ne irtoaa, että olisin voinut niitä putsata. Kai se täytyy marmorille viedä katsottavaksi?
-
- 'Kadett'
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19 Helmi 2020, 19:29
Re: Astra K
Jos nopeusmittari näyttää liikaa, niin silloin tulee liikaa myös matkamittarin lukemaan. Jos ajan 1h ajan 100 km/h ja todellinen nopeus on 90 km/h, niin olen todellisuudessa edennyt 90 km. Mittariin on tullut 100 km.Vai onko matkan mittaus erillään nopeuden mittauksesta? Ajotietokone ainakin suhteuttaa nopeuden ja kulutuksen, eli laskenta menee virheellisen nopeuden mukaan.
Opel Astra Sports Tourer 1,4 AT -18
Re: Astra K
Uusilla OEM renkailla matkamittari on mahdollisimman tarkka, mutta
IS tutki: Kuinka paljon autojen nopeusmittarit valehtelevat? https://www.is.fi/autot/art-2000000259067.html
IS tutki: Kuinka paljon autojen nopeusmittarit valehtelevat? https://www.is.fi/autot/art-2000000259067.html
Re: Astra K
Taitaa taas olla huutokaupassa olla mäntävikainen astra huudossa, SNA-459. Vaikka nämä niin piti olla yksittäistapauksia.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 40
- Liittynyt: 16 Loka 2021, 10:34
Re: Astra K
No niin, sieltähän se tuli. Vaihdelaatikossa 6-vaihteen laakeri rikki ja jotain muuta, en muista enää tarkkaan mitä puhelussa mainittiin. Vaihdelaatikon vaihto 4 400 € per LänsiAuto. Myyjäliike sopisi tulemaan 1 500 € vastaan. Vielä jäi selviämättä mikä on se mystinen kylmäkäynnistyksen ääni, minkä vuoksi auto alun perin tutkintaan edes meni. Nyt vähän keljuttaa.
Re: Astra K
Matkamittarin mittaus on muuten erillään nopeuden mittauksesta. Ainakin jos uskomme TM:n 60 000 km:n Astran käyttötestiä (nro 21/17).ZeusMass69 kirjoitti: ↑17 Touko 2022, 22:22 Jos nopeusmittari näyttää liikaa, niin silloin tulee liikaa myös matkamittarin lukemaan. Jos ajan 1h ajan 100 km/h ja todellinen nopeus on 90 km/h, niin olen todellisuudessa edennyt 90 km. Mittariin on tullut 100 km.Vai onko matkan mittaus erillään nopeuden mittauksesta?
Kesärenkailla nopeusmittari heittää testin mukaan sen 5%, joka on siis aika tavallinen lukema. Matkamittari sen sijaan näytti 100,0 km matkaa, kun todellisuudessa oli ajettu 100,4 km. Heitto oli siis hyvin pieni, vain 0,4%. Talvirenkailla näytti pari prosenttia alakanttiin, kun taas nopeus heitti talvikiekoilla jo 7%.
Erikoista siis, että matkamittari heittää itse asiassa eri suuntaan kuin nopeusmittari.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Re: Astra K
Morjensta,
Kohta olis Opelin omistajuus/haltijuus käsillä todennäköisesti.
Kyseessä siis Astra K 2016 1.0T Innovation ECT5 hatchback.
-100tk kaasuteltu, ei navia, webastolla.
Kyselen tässä ennen kuin laitan nimiä papereihin että mitkä on tuntemukset tällaisen hommaamisesta kun mittarissa olisi 100km?
Tiedän siis auton ja huoltohistoria moitteeton kuntotarkastuksineen, mietityttää vaan että mitä tän jälkeen sitten edessä, onko isojakin remppoja jne. Olen kahlannut tätä topicia jo läpi, mutta löytänyt vielä pitkälle ajetuista autoista erityistä kommenttia.
Tällä hetkellä vaikuttais osuvimmalta vaihtoehdolta varsinkin kun saisin kohtuurahalla ja ajot on aika sekalaista pienelllä kuormalla, tosin kilometrimäärää per vuosi vaikea sanoa. Yleensä ajanut pajon vanhemmilla käytetyillä autoilla, mutta edellinen oli uutuuden karhea josta luovuin vain kulujen takia ja kun sain vielä hyvän paluuarvon.
Koeajo jälkeen tuntuma oli robottivaihteistosta huolimatta ehdoton kyllä.
Onkohan tällainen 3-sylinterinen pärisijä Opel "järkihankinta" vai katsonko vielä muualta?
Kohta olis Opelin omistajuus/haltijuus käsillä todennäköisesti.
Kyseessä siis Astra K 2016 1.0T Innovation ECT5 hatchback.
-100tk kaasuteltu, ei navia, webastolla.
Kyselen tässä ennen kuin laitan nimiä papereihin että mitkä on tuntemukset tällaisen hommaamisesta kun mittarissa olisi 100km?
Tiedän siis auton ja huoltohistoria moitteeton kuntotarkastuksineen, mietityttää vaan että mitä tän jälkeen sitten edessä, onko isojakin remppoja jne. Olen kahlannut tätä topicia jo läpi, mutta löytänyt vielä pitkälle ajetuista autoista erityistä kommenttia.
Tällä hetkellä vaikuttais osuvimmalta vaihtoehdolta varsinkin kun saisin kohtuurahalla ja ajot on aika sekalaista pienelllä kuormalla, tosin kilometrimäärää per vuosi vaikea sanoa. Yleensä ajanut pajon vanhemmilla käytetyillä autoilla, mutta edellinen oli uutuuden karhea josta luovuin vain kulujen takia ja kun sain vielä hyvän paluuarvon.
Koeajo jälkeen tuntuma oli robottivaihteistosta huolimatta ehdoton kyllä.
Onkohan tällainen 3-sylinterinen pärisijä Opel "järkihankinta" vai katsonko vielä muualta?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
Jp vette ajoi moisella 240tkmMarkku80 kirjoitti: ↑21 Touko 2022, 23:18 Morjensta,
Kohta olis Opelin omistajuus/haltijuus käsillä todennäköisesti.
Kyseessä siis Astra K 2016 1.0T Innovation ECT5 hatchback.
-100tk kaasuteltu, ei navia, webastolla.
Kyselen tässä ennen kuin laitan nimiä papereihin että mitkä on tuntemukset tällaisen hommaamisesta kun mittarissa olisi 100km?
Tiedän siis auton ja huoltohistoria moitteeton kuntotarkastuksineen, mietityttää vaan että mitä tän jälkeen sitten edessä, onko isojakin remppoja jne. Olen kahlannut tätä topicia jo läpi, mutta löytänyt vielä pitkälle ajetuista autoista erityistä kommenttia.
Tällä hetkellä vaikuttais osuvimmalta vaihtoehdolta varsinkin kun saisin kohtuurahalla ja ajot on aika sekalaista pienelllä kuormalla, tosin kilometrimäärää per vuosi vaikea sanoa. Yleensä ajanut pajon vanhemmilla käytetyillä autoilla, mutta edellinen oli uutuuden karhea josta luovuin vain kulujen takia ja kun sain vielä hyvän paluuarvon.
Koeajo jälkeen tuntuma oli robottivaihteistosta huolimatta ehdoton kyllä.
Onkohan tällainen 3-sylinterinen pärisijä Opel "järkihankinta" vai katsonko vielä muualta?
Tästä topikista löytyy jos jaksaa lukea.
Nokkien solenoidit meni hänellä vaihtoon sekä joskus herjasi vaihteiston luistoa mutta sille ei tullut tarvetta tehdä korjausta.
Alkupään malleissa on pari juttua jotka todennäköisesti korjattu jo melko uutena.
Intellink näyttöjen kosketusnäyttöongelmat
Led matrix ajovalojen häiriö ilmoitukset.
Niin ja noiden nokkasolenoidien valmistaja vaihtui myös toiseen.
Easytronic on varsin kestävä. Kytkin siinä kuluva osa kuten manuaalissakin eli saattaa kestää hyvinkin pitkään.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra K
Kiitos nopeasta vastauksesta.1,2sorsa kirjoitti: ↑21 Touko 2022, 23:42Jp vette ajoi moisella 240tkmMarkku80 kirjoitti: ↑21 Touko 2022, 23:18 Kohta olis Opelin omistajuus/haltijuus käsillä todennäköisesti.
Kyseessä siis Astra K 2016 1.0T Innovation ECT5 hatchback.
-100tk kaasuteltu, ei navia, webastolla.
Koeajo jälkeen tuntuma oli robottivaihteistosta huolimatta ehdoton kyllä.
Onkohan tällainen 3-sylinterinen pärisijä Opel "järkihankinta" vai katsonko vielä muualta?
Tästä topikista löytyy jos jaksaa lukea.
Nokkien solenoidit meni hänellä vaihtoon sekä joskus herjasi vaihteiston luistoa mutta sille ei tullut tarvetta tehdä korjausta.
Alkupään malleissa on pari juttua jotka todennäköisesti korjattu jo melko uutena.
Intellink näyttöjen kosketusnäyttöongelmat
Led matrix ajovalojen häiriö ilmoitukset.
Niin ja noiden nokkasolenoidien valmistaja vaihtui myös toiseen.
Easytronic on varsin kestävä. Kytkin siinä kuluva osa kuten manuaalissakin eli saattaa kestää hyvinkin pitkään.
Joo, ton Jp vetten juttuja lueskelin ja varsinkin sen "hurjia" kulutuslukemia.
Easytronicista en oo kuullut mitään pahaa tosiaan jos sillä vain tottuu ajamaan. Mulla ei oo niin kiire niin hyvin kulkee.
Tossa olisi halogeenit Ledien sijaan joten niistä ei ole huoli paitsi ehkä valotehon osalta...
Jotain äänieristystä kai pitäis tehdä perään johon olen varautunut koska hieman ujellusta kuuluu takaa eritoten noilla 17-tuumaisilla mitä alla oli.
Parkkitutkat aiheutti hilpeyttä jo koeajolla, onneks ne saa nopeesti napista pois.
Kun saan vaan hinnan kohdilleen vielä niin tullenen Opelin eka omistajaksi.
Re: Astra K
Korjaus: tulen ekan kerran Opelin omistajaksi.
Re: Astra K
Toi on muuten 4-sylinenterinen jos se on 2016 malli. Faceliftit taitaa olla vasta kolmosia.
Re: Astra K
Litraiset oli kolmimukisia.
Faceliftin kohdalla tippui bensaa syövät nelimukiset kokonaan pois.
On yllättävän terhakka vetämään tuo litrainenkin.
Oli vahvasi harkinnassa.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Astra K
Miksi " postirallaajat " painavat jarrua ja kaasua yhtäaikaa ?1,2sorsa kirjoitti: ↑21 Touko 2022, 23:42Jp vette ajoi moisella 240tkmMarkku80 kirjoitti: ↑21 Touko 2022, 23:18 Morjensta,
Kohta olis Opelin omistajuus/haltijuus käsillä todennäköisesti.
Kyseessä siis Astra K 2016 1.0T Innovation ECT5 hatchback.
-100tk kaasuteltu, ei navia, webastolla.
Kyselen tässä ennen kuin laitan nimiä papereihin että mitkä on tuntemukset tällaisen hommaamisesta kun mittarissa olisi 100km?
Tiedän siis auton ja huoltohistoria moitteeton kuntotarkastuksineen, mietityttää vaan että mitä tän jälkeen sitten edessä, onko isojakin remppoja jne. Olen kahlannut tätä topicia jo läpi, mutta löytänyt vielä pitkälle ajetuista autoista erityistä kommenttia.
Tällä hetkellä vaikuttais osuvimmalta vaihtoehdolta varsinkin kun saisin kohtuurahalla ja ajot on aika sekalaista pienelllä kuormalla, tosin kilometrimäärää per vuosi vaikea sanoa. Yleensä ajanut pajon vanhemmilla käytetyillä autoilla, mutta edellinen oli uutuuden karhea josta luovuin vain kulujen takia ja kun sain vielä hyvän paluuarvon.
Koeajo jälkeen tuntuma oli robottivaihteistosta huolimatta ehdoton kyllä.
Onkohan tällainen 3-sylinterinen pärisijä Opel "järkihankinta" vai katsonko vielä muualta?
Tästä topikista löytyy jos jaksaa lukea.
Nokkien solenoidit meni hänellä vaihtoon sekä joskus herjasi vaihteiston luistoa mutta sille ei tullut tarvetta tehdä korjausta.
Alkupään malleissa on pari juttua jotka todennäköisesti korjattu jo melko uutena.
Intellink näyttöjen kosketusnäyttöongelmat
Led matrix ajovalojen häiriö ilmoitukset.
Niin ja noiden nokkasolenoidien valmistaja vaihtui myös toiseen.
Easytronic on varsin kestävä. Kytkin siinä kuluva osa kuten manuaalissakin eli saattaa kestää hyvinkin pitkään.