Onko todellakin niin että B Kadetissa on erilainen jarrupääsylinteri jos on tehostin tai ei ole?
Kaverini painii nyt tuon ongelman kanssa kun varaosaliike väittää että olis tehostettu erilainen eikä voi muuta vaihtaa?
Sitä en tiedä löytyykö edes sitä vanhempaa mallia. Joku ongelma kaverilla nyt on kun ei saa jarruja pelaamaan epäilee että sylinteri ksattu jotenkin väärin, paha vaan kun ei tuosta munkaan korjauskirjasta apuja ollu, oliskohan jossain tuosta selkeämmät kuvat saatavilla?
Hyvinkin kummana pidän että olis tehty erilaisia sylintereitä, toki se saksalainen on aina tahtonut "kikkailla" ettei joku käy toiseen.
Ei ole tietoa onko kaveri jo täältä kyselly? Mulla on vaan jumissa/ruosteessa olevia niin niistä on paha purkaa ja katsoa miten koottu.
B Kadetin jarrupääsylinteri
-
- 'Agila'
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Helmi 2012, 21:21
B Kadetin jarrupääsylinteri
Viimeksi muokannut Rookeri, 17 Maalis 2022, 07:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Siirretty väärästä osiosta.
Syy: Siirretty väärästä osiosta.
-
- 'Agila'
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Helmi 2012, 21:21
Re: B Kadetin jarrupääsylinteri
Niin eipä tunnu olevan kellään tietoa, itse tuossa jo hieman tietoa saatiin kun verrattiin B ja C malleja keskenään, molemmissa eripuolilla putkilähdöt riippuen onko vai ei.
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Viestit: 4175
- Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
- Paikkakunta: Lempäälä
- Jäsennumero: 3208
Re: B Kadetin jarrupääsylinteri
Näyttäisi ainakin Alvadi virossa tarjoavan B:hen kahden tyyppisiä sylintereitä, juurikin lähdöt oikeaan tai vasempaan valitusta moottorityypistä riippuen. Molempia näkyisi olevan jopa saatavilla. Linkki kaupan valintasivulle https://alvadi.fi/varaosat/opel/kadett- ... sylinteri/#
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
-
- 'Agila'
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Helmi 2012, 21:21
Re: B Kadetin jarrupääsylinteri
Kiitän, täytyy tuosta kaverille kertoa jos ei ala jarrut toimimaan muuten,en kyllä keksi miten alkuperänen voi muuten mennä vialliseksi kuin kulua liikaa tai sitten on vieläkin joku tiiviste joko väärä tai väärinpäin...
Re: B Kadetin jarrupääsylinteri
Tehostamattomassa ja tehostetussa on ihan erilaiset sylinterit. Näissä on vielä sitten vuosimallieroja eli 1965-66 valmistetuissa on yksipiirijarrut. Uudemmissa kaksipiiriset.
Itse sylinteri on ihan yleinein tehostetuissa malleissa. Voi soveltaa myös muista autoista. Ja jarruputket voi vetää toiselta puolelta jos löytyy vastaava sylkky missä lähdöt eripäin.
Onko kaverillasi siis tehostetut jarrut?
Itse sylinteri on ihan yleinein tehostetuissa malleissa. Voi soveltaa myös muista autoista. Ja jarruputket voi vetää toiselta puolelta jos löytyy vastaava sylkky missä lähdöt eripäin.
Onko kaverillasi siis tehostetut jarrut?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: B Kadetin jarrupääsylinteri
ALVADIN kaikki mallit on Delco jarrusylintereitä. Sinänsä hauskaa kun Delco jarruja ei B KAdetissa käytetty, vaan ATE. Nuo pääsylinterit ei sovi tehostajaan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- 'Agila'
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Helmi 2012, 21:21
Re: B Kadetin jarrupääsylinteri
Tuota mä kaverille kerroinkin että jos löytyy paikalle käyvä sylinteri niin putkethan voi teetättä sen mukaan, on toki työtä ja maksaakin.
Epäilen edelleen että hänellä oli joku tiiviste väärinpäin, kun ei ole missään kuvaa hänelle näyttää miten ne siellä on...
Yritin kertoa että kartio tulee aina painetta vastaan kun mäntä painuu sisälleppäin, kai tuo se nyt sit hokasi.
Erikoista oli Kadetissa se että ei tarvinnu polkimien päästä mitään sokka/tappia irrotella kuin muissa autoissa jos EI ole tehostinta. Yleensä on pitäny mennä kuskin latialle ja sieltä ottaa ne irti, Kadetissa tulikin painintappi sitten konehuoneeseen.
Epäilen edelleen että hänellä oli joku tiiviste väärinpäin, kun ei ole missään kuvaa hänelle näyttää miten ne siellä on...
Yritin kertoa että kartio tulee aina painetta vastaan kun mäntä painuu sisälleppäin, kai tuo se nyt sit hokasi.
Erikoista oli Kadetissa se että ei tarvinnu polkimien päästä mitään sokka/tappia irrotella kuin muissa autoissa jos EI ole tehostinta. Yleensä on pitäny mennä kuskin latialle ja sieltä ottaa ne irti, Kadetissa tulikin painintappi sitten konehuoneeseen.