Oliko asento merkattuna? Jospa vain meni oikeeseen asentoon toisella yrittämällä.
Insignia 2.0cdti 4x4 '12
Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12
Peugeot 505 Turbo Inj, Opel Manta -A -70, Saab 9000 CSE 2.3T Aut. -94, Saab 9-5 Aero 2.3T Aut. -00, Opel Insignia 2 T 4x4 -10, Maserati 3200GTA -01.
Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12
Miltä se kiristimen pinta näyttää ja tuntuu?
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12
Jotain paskana sieltä. Ihan kuin selkäpuoli kuluisi jotenkin jättäen siivun ehjää tai koko hihna olis halki.
Sisälokari edestä, remmipois ja tutkimaan.
Sisälokari edestä, remmipois ja tutkimaan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12
Kyllä jordaanille oma paikkansa on, vetarit asia erikseen.Rookeri kirjoitti: ↑25 Maalis 2022, 18:45Asentoon? Eihän vetarillakaan ole mitää oikeaa asentoa.
Uudessa laturihihnassa 120km ajon jälkee joku viiva keskellä hihnaa, tuntuu kynnellä. Katoin nii ei mikään osu hihnaan.. en käsitä.
20220325_183328.jpg
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12
Todennäköisesti ei ole merkattu mitenkään, vaan ois purkaessa pitänyt tehdä laippaan merkintä. Boorituksella ei ole väliä.
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12
Ei sillä kardaanin asennolla ole merkitystä.
Laakerien kannattimilla sen sijaan on.
Ohje sanoo näin:
"Merkitse laakerien kannattimen keskikohta spraymaalilla, jotta vältät tärinän asennuksen jälkeen."
Laakerien kannattimilla sen sijaan on.
Ohje sanoo näin:
"Merkitse laakerien kannattimen keskikohta spraymaalilla, jotta vältät tärinän asennuksen jälkeen."
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12
No sit ei jos siinä ei ole kuin yksi asento.
Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12
Laitat kiinni ja kokeilet?
Ei kait sen kummempaa ole?
Omiin romuihin kun rakennellut tukilaakerin paikkoja niin en ole stressannut tuollaisesta.
Uudempien ooppeleiden kardaaneista ei ole kokemusta,mutta esim Omegan kardaanin etu ja takapätkä sopii vain yhteen asentoon.
Ei kait sen kummempaa ole?
Omiin romuihin kun rakennellut tukilaakerin paikkoja niin en ole stressannut tuollaisesta.
Uudempien ooppeleiden kardaaneista ei ole kokemusta,mutta esim Omegan kardaanin etu ja takapätkä sopii vain yhteen asentoon.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12
Oke,eli nyt en ymmärrä senkään vertaa mitä tässä säädetään.
Tukilaakerin korikiinnityksessä soikeat reiät?
vai tukilaakeri kiinnittyy kardaaniin soikeilla reillä?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12
Sulla on siis kaksi ristikkoa + sellainen vetarin nivel toisessa päässä?
Olettaisin olevan aika pieni mahdollisuus saada tukilaakerin kiinnitykset jotenkin"väärin" koriin.
Olettaisin olevan aika pieni mahdollisuus saada tukilaakerin kiinnitykset jotenkin"väärin" koriin.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12
Itsekin olen katsellut noita videoita ja juuri varmaan tuon saman missä pultilla ja mutterilla painetaan napa irti.Rookeri kirjoitti: ↑31 Joulu 2022, 21:36
Youtubesta löysin videon missä se napa painettiin ruuveilla irti. No ei irronnu, joko mutterista tai pultista korkkas kierre kun isolla mutterimopolla ampu auki.
No seuraava video jossa oli tommonen shs palkki ja lattarauta rei'illä. Muttereilla napaan kiinni ja eikun kylän isoimmalla moskalla lyöden.
No ei sekään oikeen onnistunu
Eikun pienempi leka ja 2h kiiloilla paukuttaen nii lopulta antautui! Nyt on taas hiljanen auto.
Ei ole itselle tullut tuo homma Inkussa eteen, onneksi. On se näköjään sellainen "painajainen" tuo navan irti ottaminen, ettei hirveästi kiinnosta. Kyllä C Vectrassa oli helppoa hommaa tähän verrattuna.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12
Lähes poikkeuksetta hiki tulee ja muutama kirosana nykyään jos ei ole hydraulista ulosvetäjää. Hattua saa nostaa kun itse vaihtaapetrisa kirjoitti: ↑01 Tammi 2023, 12:51Itsekin olen katsellut noita videoita ja juuri varmaan tuon saman missä pultilla ja mutterilla painetaan napa irti.Rookeri kirjoitti: ↑31 Joulu 2022, 21:36
Youtubesta löysin videon missä se napa painettiin ruuveilla irti. No ei irronnu, joko mutterista tai pultista korkkas kierre kun isolla mutterimopolla ampu auki.
No seuraava video jossa oli tommonen shs palkki ja lattarauta rei'illä. Muttereilla napaan kiinni ja eikun kylän isoimmalla moskalla lyöden.
No ei sekään oikeen onnistunu
Eikun pienempi leka ja 2h kiiloilla paukuttaen nii lopulta antautui! Nyt on taas hiljanen auto.
Ei ole itselle tullut tuo homma Inkussa eteen, onneksi. On se näköjään sellainen "painajainen" tuo navan irti ottaminen, ettei hirveästi kiinnosta. Kyllä C Vectrassa oli helppoa hommaa tähän verrattuna.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12
itte oon vissiin viis laakeria vaihtanut pulteilla, 12.9 pultit niin tulee aika kivuttomasti1,2sorsa kirjoitti: ↑01 Tammi 2023, 19:38Lähes poikkeuksetta hiki tulee ja muutama kirosana nykyään jos ei ole hydraulista ulosvetäjää. Hattua saa nostaa kun itse vaihtaapetrisa kirjoitti: ↑01 Tammi 2023, 12:51Itsekin olen katsellut noita videoita ja juuri varmaan tuon saman missä pultilla ja mutterilla painetaan napa irti.Rookeri kirjoitti: ↑31 Joulu 2022, 21:36
Youtubesta löysin videon missä se napa painettiin ruuveilla irti. No ei irronnu, joko mutterista tai pultista korkkas kierre kun isolla mutterimopolla ampu auki.
No seuraava video jossa oli tommonen shs palkki ja lattarauta rei'illä. Muttereilla napaan kiinni ja eikun kylän isoimmalla moskalla lyöden.
No ei sekään oikeen onnistunu
Eikun pienempi leka ja 2h kiiloilla paukuttaen nii lopulta antautui! Nyt on taas hiljanen auto.
Ei ole itselle tullut tuo homma Inkussa eteen, onneksi. On se näköjään sellainen "painajainen" tuo navan irti ottaminen, ettei hirveästi kiinnosta. Kyllä C Vectrassa oli helppoa hommaa tähän verrattuna.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12
Tämä. Kovilla pulteilla ja muttereilla tulee vittuilematta napa pois.Jartsa kirjoitti: ↑01 Tammi 2023, 21:06itte oon vissiin viis laakeria vaihtanut pulteilla, 12.9 pultit niin tulee aika kivuttomasti1,2sorsa kirjoitti: ↑01 Tammi 2023, 19:38Lähes poikkeuksetta hiki tulee ja muutama kirosana nykyään jos ei ole hydraulista ulosvetäjää. Hattua saa nostaa kun itse vaihtaapetrisa kirjoitti: ↑01 Tammi 2023, 12:51Itsekin olen katsellut noita videoita ja juuri varmaan tuon saman missä pultilla ja mutterilla painetaan napa irti.Rookeri kirjoitti: ↑31 Joulu 2022, 21:36
Youtubesta löysin videon missä se napa painettiin ruuveilla irti. No ei irronnu, joko mutterista tai pultista korkkas kierre kun isolla mutterimopolla ampu auki.
No seuraava video jossa oli tommonen shs palkki ja lattarauta rei'illä. Muttereilla napaan kiinni ja eikun kylän isoimmalla moskalla lyöden.
No ei sekään oikeen onnistunu
Eikun pienempi leka ja 2h kiiloilla paukuttaen nii lopulta antautui! Nyt on taas hiljanen auto.
Ei ole itselle tullut tuo homma Inkussa eteen, onneksi. On se näköjään sellainen "painajainen" tuo navan irti ottaminen, ettei hirveästi kiinnosta. Kyllä C Vectrassa oli helppoa hommaa tähän verrattuna.
Insignia A2 1.6Turbo OPC-line sedan
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Ex.Vectra B1 2.0 STW ''Sia''
Ex.Vectra B1 2.5V6 STW
Ex.Vectra B1 -96 2.0 sport ''Hibbi''
Ex.Omega A 2.0i -89
Re: Insignia 2.0cdti 4x4 '12
Voin sanoa että osaa olla jumissa sen verta että ei lähe. Nimimerkillä prässillä sai lopulla painellaab^] kirjoitti: ↑11 Tammi 2023, 00:03Tämä. Kovilla pulteilla ja muttereilla tulee vittuilematta napa pois.Jartsa kirjoitti: ↑01 Tammi 2023, 21:06itte oon vissiin viis laakeria vaihtanut pulteilla, 12.9 pultit niin tulee aika kivuttomasti1,2sorsa kirjoitti: ↑01 Tammi 2023, 19:38Lähes poikkeuksetta hiki tulee ja muutama kirosana nykyään jos ei ole hydraulista ulosvetäjää. Hattua saa nostaa kun itse vaihtaapetrisa kirjoitti: ↑01 Tammi 2023, 12:51Itsekin olen katsellut noita videoita ja juuri varmaan tuon saman missä pultilla ja mutterilla painetaan napa irti.Rookeri kirjoitti: ↑31 Joulu 2022, 21:36
Youtubesta löysin videon missä se napa painettiin ruuveilla irti. No ei irronnu, joko mutterista tai pultista korkkas kierre kun isolla mutterimopolla ampu auki.
No seuraava video jossa oli tommonen shs palkki ja lattarauta rei'illä. Muttereilla napaan kiinni ja eikun kylän isoimmalla moskalla lyöden.
No ei sekään oikeen onnistunu
Eikun pienempi leka ja 2h kiiloilla paukuttaen nii lopulta antautui! Nyt on taas hiljanen auto.
Ei ole itselle tullut tuo homma Inkussa eteen, onneksi. On se näköjään sellainen "painajainen" tuo navan irti ottaminen, ettei hirveästi kiinnosta. Kyllä C Vectrassa oli helppoa hommaa tähän verrattuna.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd