Potilas Astra H -05 1.9DTH Farkku.
Eilen syttyi käynnistyksen jälkeen mittaristoon kääntyvien AFL valojen vikavalo, tai tarkemmin se vilkkuu.
Luin eilen vikakoodit ja siellä oli vaikka ja mitä. Nollasin ja pysyväksi lopulta jäi B1461 dynaaminen kaarrevalo vasen -juuttunut -satunnainen.
Tänään käytin leimalla hätäpäissäin, ennenkuin syttyy lisää vikavaloja ja valot kummiskin vielä toimii. Puhdas leima tuli paperiin, kuskinpuolen valosta sanoi, että aavistuksen liian alas näyttää, mutta siis puhdas leima tuli.
Tämänpäivän ajon jälkeen muistissa oli kolme koodia:
B1461 vasen dynaamisen kaarrevalon askelmoottori -häiriö -satunnainen
B1454 dynaamisen kaarrevalon asentoanturi vasen -häiriö -pysyvä
B1461 dynaaminen kaarrevalo vasen -juuttunut -satunnainen
Nollasin, niin jäljelle jää tuo alin.
Koodit luettu Delphillä, OpCom ei antanut selityksiä koodeille.
Viisaammille kysymys, mitä pitäisi tehdä että tuon vilkkuvan vikavalon saisi sammumaan?
Onko umpioon vaihdettavissa joku osa tai putsattavissa? Uutta umpiota en ainakaan ala ostamaan, maksaa senverta mansikoita.
Tarttes apua onkelman ratkaisuun ja saa myös tarjota ehjää halpaa umpiota
Astra H AFL vika, tarttis apua -korjattu
Astra H AFL vika, tarttis apua -korjattu
Omega A, Fiesta VI 1.4 TDCi, Passat 3C5 1.9TDI, Corolla KE70, Sitikka C2, Portteri T4 2.5TDI
Re: Astra H AFL vika, tarttis apua
Kiitos kaikille runsaaseen keskusteluun osallistuneille
Tämä on korjattu.
Tämä on korjattu.
Omega A, Fiesta VI 1.4 TDCi, Passat 3C5 1.9TDI, Corolla KE70, Sitikka C2, Portteri T4 2.5TDI
Re: Astra H AFL vika, tarttis apua
Juu, tai sitten kellään ei ole enää näin vanhaa autoa alkuperäisillä xenoneilla.
No, vikakoodien perusteella puskuria pois ja vasen umpio käteen.
Ensin otin polttimonsuojan ja sytyttimen pois ja kokeilin liikkuuko näkyvät säätörattaat, liikkuivat hyvin.
Sitten irrotin toisen umpion alla olevista ohjainboxeista, sieltähän löytyi liittimestä runsasta hapettumista.
Lopulta tutkittuani kävi ilmi, että tämän ohjausboxin umpion puoleisesta liittimestä on vähintään yksi pinni hapertunut pois.
Korjaukseksi löytyi Latviasta vastaava "uusi" käytetty umpio. Paketin odotteluajaksi kasasin vanhan umpion takas ja kuorin johdonsäikeitä puuttuvan pinnin reikään, tälläkin patentilla vikavalo pysyi enimmälseen poissa.
Nyt on siirrettynä polttimot ja molemmat boxit vanhasta umpiosta ostettuun varaosaan ja näyttäisi toimivan.
No, vikakoodien perusteella puskuria pois ja vasen umpio käteen.
Ensin otin polttimonsuojan ja sytyttimen pois ja kokeilin liikkuuko näkyvät säätörattaat, liikkuivat hyvin.
Sitten irrotin toisen umpion alla olevista ohjainboxeista, sieltähän löytyi liittimestä runsasta hapettumista.
Lopulta tutkittuani kävi ilmi, että tämän ohjausboxin umpion puoleisesta liittimestä on vähintään yksi pinni hapertunut pois.
Korjaukseksi löytyi Latviasta vastaava "uusi" käytetty umpio. Paketin odotteluajaksi kasasin vanhan umpion takas ja kuorin johdonsäikeitä puuttuvan pinnin reikään, tälläkin patentilla vikavalo pysyi enimmälseen poissa.
Nyt on siirrettynä polttimot ja molemmat boxit vanhasta umpiosta ostettuun varaosaan ja näyttäisi toimivan.
Omega A, Fiesta VI 1.4 TDCi, Passat 3C5 1.9TDI, Corolla KE70, Sitikka C2, Portteri T4 2.5TDI