Insignia alustan mataluus ja tunkki
Insignia alustan mataluus ja tunkki
Olisin eilen nostanut tyttären -12 vuosimallin insigniaa tunkilla, mutta eihän se onnistunut minun hallitunkeilla.
Tuossa toisessa viestiketjussa on ollut juttua tästä ulkolämpötila anturista ja sen huonosta uudelleen sijoituksesta johtuen Eberin asennuksesta keulalle.
Kun olisin saanut keulaa tunkattua ylös, niin olisin ottanut moottorin pohjapanssarin tai koko muovipuskurin irti päästäkseni käsiksi anturin nykyiseen sijaintiin ja muuttanut sen paikkaa. Ongelmaksi tuli muovihelmojen mataluus, jolloin kumpikaan hallitunkeistani ei mahtunut auton alle.
Minkälaisella tunkilla olette tätä Insignaiaa oikein nostanut?
Biltema näkyy myyvän matalaa ja pitkää racing hallitunkkia, mutta hinta on mielestäni aika kova, parisataa. Onko tämä nyt ainoa mahdollisuus?
Tietenkin mietin josko hommaisi jostakin jotkin koroke levyt n. 5-10 cm korkeat joiden päälle auto ajetaan niin sitten normaali hallitunkki mahtuu auton alle.
Kiinnostaa kuitenkin miten muut ovat asian ratkaisseet....
Tuossa toisessa viestiketjussa on ollut juttua tästä ulkolämpötila anturista ja sen huonosta uudelleen sijoituksesta johtuen Eberin asennuksesta keulalle.
Kun olisin saanut keulaa tunkattua ylös, niin olisin ottanut moottorin pohjapanssarin tai koko muovipuskurin irti päästäkseni käsiksi anturin nykyiseen sijaintiin ja muuttanut sen paikkaa. Ongelmaksi tuli muovihelmojen mataluus, jolloin kumpikaan hallitunkeistani ei mahtunut auton alle.
Minkälaisella tunkilla olette tätä Insignaiaa oikein nostanut?
Biltema näkyy myyvän matalaa ja pitkää racing hallitunkkia, mutta hinta on mielestäni aika kova, parisataa. Onko tämä nyt ainoa mahdollisuus?
Tietenkin mietin josko hommaisi jostakin jotkin koroke levyt n. 5-10 cm korkeat joiden päälle auto ajetaan niin sitten normaali hallitunkki mahtuu auton alle.
Kiinnostaa kuitenkin miten muut ovat asian ratkaisseet....
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Insignia alustan mataluus ja tunkki
Taidan kanssa itse veistellä kakkosnelosesta korokkeet, joiden päälle ajetaan joko keula tai toinen kylki.
Missä on muuten se oikea nostokohta hallitunkille?
Onko se siellä alustassa sellainen neliön muotoinen vahvistettu kohta, jossa on reikä (aukko) keskellä...
En muovihelman takaa heti löytänyt tunkin paikkaa. Tosin lunta ja jäätä oli kertynyt eikä ne vielä olleet ehtineet sulaa, niin näkymät oli helman takana vähän huonot.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia alustan mataluus ja tunkki
Muovihelman takana se kohta missä peltisauma osoittaa alas ja helmassa on lovi. Noin 30cm helman päistä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia alustan mataluus ja tunkki
En kyllä ihan hahmota. Onko siinä sellainen pitkä neliskanttinen alaspäin pokattu sauma helmassa?
Minkälainen tunkki tässä pysyy, jos se on tuo mitä tarkoitan. Eli pysyykö hallitunkin nostolevy kumitallan kanssa vai pitääkö olla jokin lovettu nostopala?
ps Haynnessin kirjasta katselin, niin eihän siinä helmassa näytä olevan kuin terävä pokkaus alaspäin, johon alkuperäinen saksitunkki asetetaan. Mikäli siis sellainen on varusteena.
Ei tuon kuvan mukaan tuosta kohtaa kyllä voi hallitunkkilla nostaa, ellei tunkkiin laita lovetettua palaa.
Kaveri teki joskus jääkiekosta, johon sahasi keskelle uran.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia alustan mataluus ja tunkki
Toi jääkiekko on kyllä hyvä idea. Ei naarmuta yhtään nostopaikkaa ja altista korroosiolle. Mutta joo. Alaspäin pokattu pelti. Semmoinen 2cm korkea ja 3-5mm paksu ja siinä pieni lovi tunkkauspaikan kohdalla
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia alustan mataluus ja tunkki
Niin se näkyy olevan.
Katsoin myös käyttäjän käsikirjasta, jonka latasin englannin kielisenä netistä, niin siinä juurikin tuosta peltipokkauksesta nostetaan saksitunkilla. Alkuperäisen tunkin nostelevyssä on lovi sitä nostokohtaa varten.
Tämä käsikirja näyttää myös, että mikäli nostetaan hallitunkilla, niin silloin se nostokohta on tuo jo aiemmin mainitsemani neliskanttinen kohta. Ne sijaitsevat ihan helman päätyjen kohdalla. Ne ovat sen verran kaukana, että hallitunkin joutuu työtämään melko pitkälle. Minun hallitunkkini on melko lyhyt ja korkeus lattiasta kasvaa sen verran, ettei mahdu menemään perille saakka. Toinen tunkki ottaa jo heti helmaan kiinni eikä mene yhtään alle.
Näin ollen hallitunkkia käytettäessä pitänee värkätä ne korokelevyt joiden päälle auto ajetaan. Katselin kakkosnelosia niin aika kapealta näytää, kun tässä autossa on talvirenkaat 225 ja kesärenkaat peräti 245. Saattaa tulla vähän kiikkerän oloinen. Pitää katsella jotain levyjä, joita voi sitten vaikka kiinnittää päällekäin sopivan korkeuden saamiseksi.
Katsoin myös käyttäjän käsikirjasta, jonka latasin englannin kielisenä netistä, niin siinä juurikin tuosta peltipokkauksesta nostetaan saksitunkilla. Alkuperäisen tunkin nostelevyssä on lovi sitä nostokohtaa varten.
Tämä käsikirja näyttää myös, että mikäli nostetaan hallitunkilla, niin silloin se nostokohta on tuo jo aiemmin mainitsemani neliskanttinen kohta. Ne sijaitsevat ihan helman päätyjen kohdalla. Ne ovat sen verran kaukana, että hallitunkin joutuu työtämään melko pitkälle. Minun hallitunkkini on melko lyhyt ja korkeus lattiasta kasvaa sen verran, ettei mahdu menemään perille saakka. Toinen tunkki ottaa jo heti helmaan kiinni eikä mene yhtään alle.
Näin ollen hallitunkkia käytettäessä pitänee värkätä ne korokelevyt joiden päälle auto ajetaan. Katselin kakkosnelosia niin aika kapealta näytää, kun tässä autossa on talvirenkaat 225 ja kesärenkaat peräti 245. Saattaa tulla vähän kiikkerän oloinen. Pitää katsella jotain levyjä, joita voi sitten vaikka kiinnittää päällekäin sopivan korkeuden saamiseksi.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Insignia alustan mataluus ja tunkki
Mulla on tämä Motonetin alutunkki, mahtuu meillä sekä A että B inkun alle.petrisa kirjoitti: ↑06 Helmi 2022, 11:02 Olisin eilen nostanut tyttären -12 vuosimallin insigniaa tunkilla, mutta eihän se onnistunut minun hallitunkeilla.
Minkälaisella tunkilla olette tätä Insignaiaa oikein nostanut?
Biltema näkyy myyvän matalaa ja pitkää racing hallitunkkia, mutta hinta on mielestäni aika kova, parisataa. Onko tämä nyt ainoa mahdollisuus?
https://m.motonet.fi/fi/tuote/807653/MT ... nkki-15-tn
Re: Insignia alustan mataluus ja tunkki
Myös tuota tunkkia katselin Motonetin nettisivuilta.Jartsi kirjoitti: ↑08 Helmi 2022, 08:44 Mulla on tämä Motonetin alutunkki, mahtuu meillä sekä A että B inkun alle.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/807653/MT ... nkki-15-tn
Riittääkö tuon matalan osan pituus, jotta yltää hallitunkin nostokohtaan?
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Insignia alustan mataluus ja tunkki
Saattoi olla että ei riitä, mutta mahtui silti.
Onko sulla madallettu? Mitalla näkee tietysti tarkasti, mutta luulisi olevan 13cm maavaraa helmassakin.
Onko sulla madallettu? Mitalla näkee tietysti tarkasti, mutta luulisi olevan 13cm maavaraa helmassakin.
- Nahkatakki
- 'Admiral'
- Viestit: 115
- Liittynyt: 23 Kesä 2016, 14:57
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Insignia alustan mataluus ja tunkki
Ittellä ollu muutaman vuoden kohtuu aktiivisessa käytössä tommonen tamforcen 2T matalaprofiili tunkki. https://www.puuilo.fi/tamforce-hallitun ... rofiili-2t
9cm korosta lähtee nostamaan. Raskashan tuo on ku synti ja taattua kiinanlaatua mutta eipä kyllä paljoa maksakkaan.
9cm korosta lähtee nostamaan. Raskashan tuo on ku synti ja taattua kiinanlaatua mutta eipä kyllä paljoa maksakkaan.
Avaimenperänä työkalupakki ja hylsysatsi.
Vectra C 2.0T GTS -07
Vectra B 2.0 sport -98
Rekord C 2d 1.9S -68
Vectra C 2.0T GTS -07
Vectra B 2.0 sport -98
Rekord C 2d 1.9S -68
Re: Insignia alustan mataluus ja tunkki
Tuollainen on, mutta tunkki lähtee kaartumaan paksummaksi juuri niin, ettei yllä nostolevy sinne alustan nostokohtaan saakkaNahkatakki kirjoitti: ↑08 Helmi 2022, 16:33 Ittellä ollu muutaman vuoden kohtuu aktiivisessa käytössä tommonen tamforcen 2T matalaprofiili tunkki. https://www.puuilo.fi/tamforce-hallitun ... rofiili-2t
9cm korosta lähtee nostamaan. Raskashan tuo on ku synti ja taattua kiinanlaatua mutta eipä kyllä paljoa maksakkaan.
Jos olisi matala osa pitempi niin sitten onnistuisi.
Tietenkin sitten onnistuu mikäli siihen helman pokkaukseen, mistä haitaritunkilla nostetaan, tekee sen uritetun nosto palan jääkiekosta hallitunkkille.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Viestit: 4175
- Liittynyt: 25 Loka 2008, 09:52
- Paikkakunta: Lempäälä
- Jäsennumero: 3208
Re: Insignia alustan mataluus ja tunkki
Yksi konsti noiden puupalikoiden puuttuessa on ujuttaa tunkkia vinoon käännetyn etupyörän vierestä ripustusten kiinnitysten, apurungon tai helman kantin alle muovin muutoin ollessa edessä. Tokikaan Insignia ei ole mulle tuttu joten en suoraan osaa sanoa mihin ylettyy, mutta muiden vanhempien linttojen kanssa saanut soveltaa, esim. käyttis Gastraan ei mahdu matala tunkki alle, vaan aina puuta kontissa Takaata sitten onkin helpompaa päästä.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Re: Insignia alustan mataluus ja tunkki
Kakkosnelosista on tekeillä ajokoroke renkaiden alle
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Insignia alustan mataluus ja tunkki
Ajoalustat (2 kl) tehty levyistä päällekäin kiinnittämällä. Levyt pinottu puolipyramidin muotoon jolloin ajosuunnassa on molemmissa päissä "rampppi", niin auto nousee levyjen päälle hienosti. Lisäksi levyjen alapuolelle kiinnitetty vanhasta auton sisätilan kumimatosta liukueste.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com