Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Taikamatto
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Taikamatto »

Minulla alla 2019 toukokuussa rekisteröity ST 1.6T eikä siinä ole sitä alasvaloa kuten ole aiemmassa 2018 mallisessa ST1.5T:ssä. Tässä nykyisessä piti vähön hahmottaa missä kohtaa (itse asiassa takarekisterikilven ekan kirjaimen kohdalta) pitää jalkaa puskurin alla heilauttaa. Liekö ollut valon poistuminen niitä muitakin pikkumuutoksia 2018 ja 2019 vuosimallien välillä. Esimerkiksi vaalean sisustan paneleita muuttui mustiksi aiempaan verraten.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13537
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Taikamatto kirjoitti: 26 Tammi 2022, 20:37 Minulla alla 2019 toukokuussa rekisteröity ST 1.6T eikä siinä ole sitä alasvaloa kuten ole aiemmassa 2018 mallisessa ST1.5T:ssä. Tässä nykyisessä piti vähön hahmottaa missä kohtaa (itse asiassa takarekisterikilven ekan kirjaimen kohdalta) pitää jalkaa puskurin alla heilauttaa. Liekö ollut valon poistuminen niitä muitakin pikkumuutoksia 2018 ja 2019 vuosimallien välillä. Esimerkiksi vaalean sisustan paneleita muuttui mustiksi aiempaan verraten.
Samoihin aikoihin poistui avaimesta led valo.
Jännästi joissakin on ledille paikka mutta ei tule valoa kun avaimen sisällä ei sellaista :lol:
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
MrHuman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 78
Liittynyt: 01 Touko 2021, 18:57

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja MrHuman »

Omani on myös vm2019, liekö sitten aikaisemmin rekisteröity.

Kannattaako tuota katsoa itse vai viedä suoraan huoltoon?
19MV 1,6l bensa Insignia Sports tourer automaatti.
Tenox
'Senator'
'Senator'
Viestit: 470
Liittynyt: 05 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Rauma

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Huollon mukaan hf-takaluukun anturi ei ole samassa paikassa valon kanssa. Tiedä sitten missä on, voiko toimia jos on puskurin sisällä? Meillä ei tuo myöskään toimi, onneksi on tuo 5v. / 150tkm takuu autossa. Kävi vikakoodien luvussa ja oli ohjainboksi kaputt. Uusi siis takuuseen. Tänään Valtterimyräkässä totesin kanssa, että adaptiivinen vakkari lopettaa varsin nopeasti toimintansa märkää lunta kun sataa. Tässä ei ilmeisesti ole mitään vaihtoehtoa ajaa vakkarin kanssa, jos adaptiikka ei pelitä? Eli se on joko tai? Pelkkä tutkan paneelin putsaaminen ei ainakaan minulla riittänyt, vaan auto piti lisäksi sammuttaa ja käynnistää uudelleen - vai olisiko riittänyt vakkarin sammuttaminen ja uudelleen käynnistys?
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Tenox kirjoitti: 29 Tammi 2022, 15:46 Huollon mukaan hf-takaluukun anturi ei ole samassa paikassa valon kanssa. Tiedä sitten missä on, voiko toimia jos on puskurin sisällä? Meillä ei tuo myöskään toimi, onneksi on tuo 5v. / 150tkm takuu autossa. Kävi vikakoodien luvussa ja oli ohjainboksi kaputt. Uusi siis takuuseen. Tänään Valtterimyräkässä totesin kanssa, että adaptiivinen vakkari lopettaa varsin nopeasti toimintansa märkää lunta kun sataa. Tässä ei ilmeisesti ole mitään vaihtoehtoa ajaa vakkarin kanssa, jos adaptiikka ei pelitä? Eli se on joko tai? Pelkkä tutkan paneelin putsaaminen ei ainakaan minulla riittänyt, vaan auto piti lisäksi sammuttaa ja käynnistää uudelleen - vai olisiko riittänyt vakkarin sammuttaminen ja uudelleen käynnistys?
Adaptiivista vakkaria ajatellen se maskin suunnittelu on vitsi. Se oikein kerää lumen siihen tutkan eteen eikä auta muu kuin pysähtyä ja rapsia lumet pois maskin ”aalloilta”. Mulla on monesti riittäny pelkkä putsaus ilman sammutusta, mutta paska suunnitteluhan siinä on.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MrHuman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 78
Liittynyt: 01 Touko 2021, 18:57

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja MrHuman »

Tenox kirjoitti: 29 Tammi 2022, 15:46 Huollon mukaan hf-takaluukun anturi ei ole samassa paikassa valon kanssa. Tiedä sitten missä on, voiko toimia jos on puskurin sisällä? Meillä ei tuo myöskään toimi, onneksi on tuo 5v. / 150tkm takuu autossa. Kävi vikakoodien luvussa ja oli ohjainboksi kaputt. Uusi siis takuuseen. Tänään Valtterimyräkässä totesin kanssa, että adaptiivinen vakkari lopettaa varsin nopeasti toimintansa märkää lunta kun sataa. Tässä ei ilmeisesti ole mitään vaihtoehtoa ajaa vakkarin kanssa, jos adaptiikka ei pelitä? Eli se on joko tai? Pelkkä tutkan paneelin putsaaminen ei ainakaan minulla riittänyt, vaan auto piti lisäksi sammuttaa ja käynnistää uudelleen - vai olisiko riittänyt vakkarin sammuttaminen ja uudelleen käynnistys?
Pitää yrittää tutkia nettiä lisää, jos löytyis uudempaa videota, löysin vaan nopealla haulla A Inkun juttuja.
19MV 1,6l bensa Insignia Sports tourer automaatti.
Mikael64
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Tammi 2022, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Mikael64 »

Tervehdys foorumi

Onko normaalia että 1,5t bensa (121kw) automaatti inkussa ei anna kierrättää moottoria yli 4000rpm paikallaan ollessa vaikka kaasupoljin pohjassa? Kokeilin tätä vaihdeenvalitsin P ja N asennossa. Ajossa kun laittaa manualille ja pienempää sisään niin antaa vedättää yli 5000rpm.

Eilen oli vähän ihme ongelma että moottori täristi tyhjäkäynnillä ja 80-100km nopeudessa autossa tuntui tärinää, ei syttynyt mitään vikavaloja. Vein auton pariksi tunniksi lämpimään parkkihalliin ja sen jälkeen toimi normaalisti, hävisi tärinät pois. Tänään myös toimi normaalisti kun kävin ajamassa. Liekkö ollut jäätä jossain väärässä paikassa ja se kun suli pois niin rupesi toimimaan... Ihmetyttää vaan tuo paikallaan ollessa oleva 4000rpm kierrostenrajoitin että onko se normaalia? Vai voiko tässä autossa olla joku "limb mode" päällä.
Qweqwe
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Maalis 2019, 14:45

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Qweqwe »

Mikael64 kirjoitti: 30 Tammi 2022, 13:32 Tervehdys foorumi

Onko normaalia että 1,5t bensa (121kw) automaatti inkussa ei anna kierrättää moottoria yli 4000rpm paikallaan ollessa vaikka kaasupoljin pohjassa? Kokeilin tätä vaihdeenvalitsin P ja N asennossa. Ajossa kun laittaa manualille ja pienempää sisään niin antaa vedättää yli 5000rpm.

Eilen oli vähän ihme ongelma että moottori täristi tyhjäkäynnillä ja 80-100km nopeudessa autossa tuntui tärinää, ei syttynyt mitään vikavaloja. Vein auton pariksi tunniksi lämpimään parkkihalliin ja sen jälkeen toimi normaalisti, hävisi tärinät pois. Tänään myös toimi normaalisti kun kävin ajamassa. Liekkö ollut jäätä jossain väärässä paikassa ja se kun suli pois niin rupesi toimimaan... Ihmetyttää vaan tuo paikallaan ollessa oleva 4000rpm kierrostenrajoitin että onko se normaalia? Vai voiko tässä autossa olla joku "limb mode" päällä.
Mulla oli ihan samanlainen vika. Liikkeellelähdössä tuntui, että auto sammuisi ja täristi. Samaa täristystä oli noin 80kmh ja 100kmh vauhdeissa. Sama 165hp 1.5l kone. Farkku 2018, ajettu 42k km.
Samaa vikaa ei ole ilmaantunut enää. Olisko kosteutta tankissa / väärässä paikassa?
TLPH
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 19
Liittynyt: 12 Marras 2017, 12:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja TLPH »

Takavanteet kerää ainakin lunta mikä jäätyy sinne.
Jos jostain kohtaa lähtee jääpala irti,niin alkaa kunnolla täristämään satasen nopeudessa.
Taitaa pohjassa olla jotain tuuliohjaimia,jotka jäähdyttää takajarruja, jos on adaptiivinen takajarruja käyttävä vakkari?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13537
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

TLPH kirjoitti: 03 Helmi 2022, 17:12 Takavanteet kerää ainakin lunta mikä jäätyy sinne.
Jos jostain kohtaa lähtee jääpala irti,niin alkaa kunnolla täristämään satasen nopeudessa.
Taitaa pohjassa olla jotain tuuliohjaimia,jotka jäähdyttää takajarruja, jos on adaptiivinen takajarruja käyttävä vakkari?
Joka merkillä samaa ongelmaa.
Adaptiivinen vakkari takajarrulla hiljentää tarvittaessa ja lämpimät jarrut voi parkissa sulattaa lumet osittain vanteesta ja aiheuttaa tärinää. Mitään tuuliohjaimia yms siellä ei ole eikä tarvi.

Takajarrupalojen liukupeltien aluset kannattaa kyllä putsata ja rasvata säännöllksesti ettei jarrupalat jää laahaamaan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Mikael64
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Tammi 2022, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Mikael64 »

Qweqwe kirjoitti: 03 Helmi 2022, 16:14
Mikael64 kirjoitti: 30 Tammi 2022, 13:32 Tervehdys foorumi

Onko normaalia että 1,5t bensa (121kw) automaatti inkussa ei anna kierrättää moottoria yli 4000rpm paikallaan ollessa vaikka kaasupoljin pohjassa? Kokeilin tätä vaihdeenvalitsin P ja N asennossa. Ajossa kun laittaa manualille ja pienempää sisään niin antaa vedättää yli 5000rpm.

Eilen oli vähän ihme ongelma että moottori täristi tyhjäkäynnillä ja 80-100km nopeudessa autossa tuntui tärinää, ei syttynyt mitään vikavaloja. Vein auton pariksi tunniksi lämpimään parkkihalliin ja sen jälkeen toimi normaalisti, hävisi tärinät pois. Tänään myös toimi normaalisti kun kävin ajamassa. Liekkö ollut jäätä jossain väärässä paikassa ja se kun suli pois niin rupesi toimimaan... Ihmetyttää vaan tuo paikallaan ollessa oleva 4000rpm kierrostenrajoitin että onko se normaalia? Vai voiko tässä autossa olla joku "limb mode" päällä.
Mulla oli ihan samanlainen vika. Liikkeellelähdössä tuntui, että auto sammuisi ja täristi. Samaa täristystä oli noin 80kmh ja 100kmh vauhdeissa. Sama 165hp 1.5l kone. Farkku 2018, ajettu 42k km.
Samaa vikaa ei ole ilmaantunut enää. Olisko kosteutta tankissa / väärässä paikassa?
Minulla ei liikkeelle lähdössä ollut mitään tärinöitä, ainoastaan 80kmh ylöspäin. Eipä ole enää täristellyt viikonlopun sulattelun jälkeen niin varmaan ollut tosiaan lunta/ jäätä väärässä paikassa. Omassa on normi vakkari niin sekään ei jarruttele autoa itsestään.
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 873
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Qweqwe kirjoitti: 03 Helmi 2022, 16:14
Mikael64 kirjoitti: Tervehdys foorumi

Onko normaalia että 1,5t bensa (121kw) automaatti inkussa ei anna kierrättää moottoria yli 4000rpm paikallaan ollessa vaikka kaasupoljin pohjassa? Kokeilin tätä vaihdeenvalitsin P ja N asennossa. Ajossa kun laittaa manualille ja pienempää sisään niin antaa vedättää yli 5000rpm.

Eilen oli vähän ihme ongelma että moottori täristi tyhjäkäynnillä ja 80-100km nopeudessa autossa tuntui tärinää, ei syttynyt mitään vikavaloja. Vein auton pariksi tunniksi lämpimään parkkihalliin ja sen jälkeen toimi normaalisti, hävisi tärinät pois. Tänään myös toimi normaalisti kun kävin ajamassa. Liekkö ollut jäätä jossain väärässä paikassa ja se kun suli pois niin rupesi toimimaan... Ihmetyttää vaan tuo paikallaan ollessa oleva 4000rpm kierrostenrajoitin että onko se normaalia? Vai voiko tässä autossa olla joku "limb mode" päällä.
Mulla oli ihan samanlainen vika. Liikkeellelähdössä tuntui, että auto sammuisi ja täristi. Samaa täristystä oli noin 80kmh ja 100kmh vauhdeissa. Sama 165hp 1.5l kone. Farkku 2018, ajettu 42k km.
Samaa vikaa ei ole ilmaantunut enää. Olisko kosteutta tankissa / väärässä paikassa?
Toivottavasti näissä 1.5:ssa ei ole ongelmia huohotuksen kanssa talvella.. Eli vetääkö pcv venttiili, huohotusletkut tai keräyspönttö jäähän jos ajaa pätkäajoa talvella? (ja öljyt kankaalle vaikka stefojen kautta)
Oltsa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 24 Elo 2018, 13:46

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Oltsa »

Saako tuota adaptiivistä ominaisuutta jollain kikalla kytkettyä pois? Ja jos maskin vetää jäähän ni tipahtaa koko vakkari pois pelistä. Välillä jarruttelee ohitustilanteessakin...
Tenox
'Senator'
'Senator'
Viestit: 470
Liittynyt: 05 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Rauma

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Oltsa kirjoitti: 04 Helmi 2022, 13:20 Saako tuota adaptiivistä ominaisuutta jollain kikalla kytkettyä pois? Ja jos maskin vetää jäähän ni tipahtaa koko vakkari pois pelistä. Välillä jarruttelee ohitustilanteessakin...
Samaa mietin, ilmeisesti ei saa. Joku fiksumpi voi varmistaa. Jarruttelun ohitustilanteessa voi ehkäistä painamalla hiukan kaasua itse, jolloin automaattijarrutus ohitetaan. Itse olen huomannut, että tietynlaisissa risteyksissä jarruttaa välillä oikealle kääntyvän (omalla kääntyvien kaistallaan olevan) auton takia. Sekin on ärsyttävää, mutta ymmärrettävää. Jos tie kaartuu vasemmalle, niin eipä se tutka oikein voi tietää, että se edessä oleva auto on kääntyvien kaistalla. Yleisesti ottaen nyt ekan 1500km jälkeen tuo adaptiivinen vakkari on taivaan lahja työmatkalaiselle. Vähentänyt omaa ohittamistarvetta ja rauhoittanut muutenkin sekä ajoa, että hermoja. Ihan sama ajetaanko sitten vähän alinopeutta vai ei, kunhan ei tarvitse edellä ajavan takia koko ajan rukata vakkaria päälle ja pois. Tai ohittaa. Pidän kovasti.
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Tenox kirjoitti: 04 Helmi 2022, 13:54
Oltsa kirjoitti: 04 Helmi 2022, 13:20 Saako tuota adaptiivistä ominaisuutta jollain kikalla kytkettyä pois? Ja jos maskin vetää jäähän ni tipahtaa koko vakkari pois pelistä. Välillä jarruttelee ohitustilanteessakin...
Samaa mietin, ilmeisesti ei saa. Joku fiksumpi voi varmistaa. Jarruttelun ohitustilanteessa voi ehkäistä painamalla hiukan kaasua itse, jolloin automaattijarrutus ohitetaan. Itse olen huomannut, että tietynlaisissa risteyksissä jarruttaa välillä oikealle kääntyvän (omalla kääntyvien kaistallaan olevan) auton takia. Sekin on ärsyttävää, mutta ymmärrettävää. Jos tie kaartuu vasemmalle, niin eipä se tutka oikein voi tietää, että se edessä oleva auto on kääntyvien kaistalla. Yleisesti ottaen nyt ekan 1500km jälkeen tuo adaptiivinen vakkari on taivaan lahja työmatkalaiselle. Vähentänyt omaa ohittamistarvetta ja rauhoittanut muutenkin sekä ajoa, että hermoja. Ihan sama ajetaanko sitten vähän alinopeutta vai ei, kunhan ei tarvitse edellä ajavan takia koko ajan rukata vakkaria päälle ja pois. Tai ohittaa. Pidän kovasti.
Joo, kyllä tuo hyvä varuste on silloin kun se toimii. Tässä ja edellisessä autossa ollut eikä enää osaa oikein kuvitella autoa alle missä sitä ei olisi. Juurikin noiden syiden takia mitä luettelit. Harmittavan vika herkkä märälle lumelle.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Vastaa Viestiin