Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Sasseli_
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 15 Heinä 2014, 19:11

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Sasseli_ »

Niinpä vain hävisi omasta vm. 2017 1.4t:stä turbo motarilla Lahden tienoilla ajellessa. Ei ole vääntöä ollenkaan eikä kierrokset nouse yli 3000. Oma lukija näyttää koodia p0299. Lähti toimiin hetkellisesti pienen autohallissa sulattelun jälkeen, mutta tänään ongelma taas palasi. Eipä auta kun varata aikaa pajalle...Ehdin jo kehua kaverille, että ihan pätevä talviauto...
Avatar
JJH
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 238
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja JJH »

MIR kirjoitti: 09 Tammi 2022, 20:38
1,2sorsa kirjoitti:Kokeileppa vaihtaa se pelkkä näyttö ja katso mitä tapahtuu. Noissa alkupään k astroissa oli näyttökampanjoita joissa tarkistettiin ja tarvittaessa uusittiin näyttö.
Kiitos. Jospa se uudella näytöllä asettuisi.
https://intellilinkmods.co.uk/navi900-screenrepair
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
Avatar
jaripk
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 160
Liittynyt: 06 Syys 2005, 23:14
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja jaripk »

JJH kirjoitti: 10 Tammi 2022, 19:23
MIR kirjoitti: 09 Tammi 2022, 20:38
1,2sorsa kirjoitti:Kokeileppa vaihtaa se pelkkä näyttö ja katso mitä tapahtuu. Noissa alkupään k astroissa oli näyttökampanjoita joissa tarkistettiin ja tarvittaessa uusittiin näyttö.
Kiitos. Jospa se uudella näytöllä asettuisi.
https://intellilinkmods.co.uk/navi900-screenrepair
Mulla hajosi näyttö kesällä ja tuli itse vaihdettua
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... p?t=275979
ASTRA Sports Tourer Innovation 1,6 CDTI Ecotec 100kW AT6 + Webasto
Ertsi70
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Helmi 2017, 13:21

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Ertsi70 »

jopp3 kirjoitti: 05 Tammi 2022, 09:26 Jokos tämä mystinen nykimis ongelma on ratkaistu? Täällä on 2017 vuodesta asti autoja joissa sama ongelma.
Itsellä nyt ilmenee varsinkin kun ilmat kylmeni.
Mulla on ongelmaa ollut uudesta saakka, mutta ei ole saatu kuntoon. Maahantuojan vaihduttua ei ongelmaa ole enää juurikaan yritetty selvittää. Joka huollossa olen asiasta narissut. Auto on vuosimallia -17 ja ollut mulla uudesta saakka.

Olen miettinyt, että saisikohan ongelman poistettua optimoinnilla. Oma kokemus on, että nykimistä tapahtuu juuri sillä kierrosalueella, missä vääntökäyrä on rajoitettu. En ole vielä raaskinut investoida, kun muuten auton tehot ovat riittävät.
Astra K, Sports Tourer Innovation 1.4 M 150hp -17
Sasseli_
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 15 Heinä 2014, 19:11

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Sasseli_ »

Sasseli_ kirjoitti: 10 Tammi 2022, 10:24 Niinpä vain hävisi omasta vm. 2017 1.4t:stä turbo motarilla Lahden tienoilla ajellessa. Ei ole vääntöä ollenkaan eikä kierrokset nouse yli 3000. Oma lukija näyttää koodia p0299. Lähti toimiin hetkellisesti pienen autohallissa sulattelun jälkeen, mutta tänään ongelma taas palasi. Eipä auta kun varata aikaa pajalle...Ehdin jo kehua kaverille, että ihan pätevä talviauto...
Pajalta soitettiin. Jos käsitin oikein, niin turbon välijäähdyttimeen oli kondensoitunut vettä. Nyt sulatellaan, putsaillaan ja toivotaan, ettei mitään ole mennyt rikki :banghead:
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Nible »

Ertsi70 kirjoitti: 12 Tammi 2022, 10:38
jopp3 kirjoitti: 05 Tammi 2022, 09:26 Jokos tämä mystinen nykimis ongelma on ratkaistu? Täällä on 2017 vuodesta asti autoja joissa sama ongelma.
Itsellä nyt ilmenee varsinkin kun ilmat kylmeni.
Mulla on ongelmaa ollut uudesta saakka, mutta ei ole saatu kuntoon. Maahantuojan vaihduttua ei ongelmaa ole enää juurikaan yritetty selvittää. Joka huollossa olen asiasta narissut. Auto on vuosimallia -17 ja ollut mulla uudesta saakka.

Olen miettinyt, että saisikohan ongelman poistettua optimoinnilla. Oma kokemus on, että nykimistä tapahtuu juuri sillä kierrosalueella, missä vääntökäyrä on rajoitettu. En ole vielä raaskinut investoida, kun muuten auton tehot ovat riittävät.
Entisessä tuota esiintyi alkuun, mutta hävisi kun moottorinohjausjärjestelmä päivitettiin, olikohan 2018 kesällä. Tosin ajelin 98E5:lla eli oliko sitten sillä jotain vaikutusta asiaan.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
MIR
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 19:06

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja MIR »

jaripk kirjoitti: 10 Tammi 2022, 21:49
JJH kirjoitti: 10 Tammi 2022, 19:23
MIR kirjoitti: 09 Tammi 2022, 20:38
1,2sorsa kirjoitti:Kokeileppa vaihtaa se pelkkä näyttö ja katso mitä tapahtuu. Noissa alkupään k astroissa oli näyttökampanjoita joissa tarkistettiin ja tarvittaessa uusittiin näyttö.
Kiitos. Jospa se uudella näytöllä asettuisi.
https://intellilinkmods.co.uk/navi900-screenrepair
Mulla hajosi näyttö kesällä ja tuli itse vaihdettua
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... p?t=275979
Kiitos jaripk ja muut. Täsmälleen sama vika omassa näytössä. Enpä löytänyt tuota aloitettua ketjua kun alkuun kovasti pähkäilin ja ihmettelin. Tämä on hieno foorumi, kun todennäköisesti jollain on jo aiempaa kokemusta aiheesta ja saa vertaistukea :peukku: Nytpä tiedän mitä ja miten teen.
niämine
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Maalis 2019, 21:46

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja niämine »

Kuinka tuulilasinpesurin suuttimia säädetään? Ampuu omaan makuun kovin alas.
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja kjans »

niämine kirjoitti: 13 Tammi 2022, 18:52 Kuinka tuulilasinpesurin suuttimia säädetään? Ampuu omaan makuun kovin alas.
Helpointa on ottaa joku tarpeeksi ohut mutta kestävä neula/piikki ja sen kanssa kääntää suutinta haluttuun suuntaan. Aika pieniä säätöjä kannattaa tehdä kerralla, kulma muuttuu helposti liikaa. Mulla on tuollainen Bilteman
piikki
säätöä varten
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
niämine
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Maalis 2019, 21:46

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja niämine »

kjans kirjoitti: 14 Tammi 2022, 09:50
niämine kirjoitti: 13 Tammi 2022, 18:52 Kuinka tuulilasinpesurin suuttimia säädetään? Ampuu omaan makuun kovin alas.
Helpointa on ottaa joku tarpeeksi ohut mutta kestävä neula/piikki ja sen kanssa kääntää suutinta haluttuun suuntaan. Aika pieniä säätöjä kannattaa tehdä kerralla, kulma muuttuu helposti liikaa. Mulla on tuollainen Bilteman
piikki
säätöä varten
Niin tossahan on kolme suutinta samassa nipussa.. mutta että neula kylmästi vaan keskimmäiseen suuttimeen ja vääntämään?
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja kjans »

niämine kirjoitti: 14 Tammi 2022, 13:28
Niin tossahan on kolme suutinta samassa nipussa.. mutta että neula kylmästi vaan keskimmäiseen suuttimeen ja vääntämään?
Ne kaikki säätyy itsenäisesti riippumatta toisistaan.
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
JKAVS
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 130
Liittynyt: 08 Heinä 2013, 13:57

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja JKAVS »

Mikä tämä on?
Kuva
JKAVS
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 130
Liittynyt: 08 Heinä 2013, 13:57

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja JKAVS »

Rookeri kirjoitti: 15 Tammi 2022, 19:47
JKAVS kirjoitti: 15 Tammi 2022, 19:26 Mikä tämä on?
Saat kauppakassin siihen "roikkumaan" jottei kassi pyöri takankontissa mutkissa.
En kyllä uskaltaisi tuollaiseen surkeaan muovinpalaan laittaa kauppakassia, eikä siihen taida kestokassin leveät kahvat mahtuakaan. Tuohan on niin ylhäällä, että kassi todellakin roikkuisi siitä. Tähän asti näkemäni kassikoukut on olleet sellaisia että ne vain pitävän kassia pystyssä.
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Farkku astrassa on kyllä paljon fiksummat koukut. Näihin saa perinteisen muovikassin sangat pyöriteltyä kiinni, ettei kaadu rivakammassakaan ajossa.

Lisävarusteluettelosta löytyy monenlaista tilanjakajaa, kassikoukkua ja jopa roskakori, jonka voi napsauttaa kiinni tähän FlexOrganizer kiskoon, vapaavalintaiseen kohtaan.

Kuva
Juha2U
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 117
Liittynyt: 20 Kesä 2018, 11:42

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Juha2U »

JKAVS kirjoitti: 15 Tammi 2022, 20:49
Rookeri kirjoitti: 15 Tammi 2022, 19:47
JKAVS kirjoitti: 15 Tammi 2022, 19:26 Mikä tämä on?
Saat kauppakassin siihen "roikkumaan" jottei kassi pyöri takankontissa mutkissa.
En kyllä uskaltaisi tuollaiseen surkeaan muovinpalaan laittaa kauppakassia, eikä siihen taida kestokassin leveät kahvat mahtuakaan. Tuohan on niin ylhäällä, että kassi todellakin roikkuisi siitä. Tähän asti näkemäni kassikoukut on olleet sellaisia että ne vain pitävän kassia pystyssä.
Itsehän tein virityksen, että laitoin näiden kannakkeiden väliin leveän joustinnauhan, jossa roikkuu muurama s-koukku. On toiminut varsin hyvin, nii että saa kauppakassin kahvat kiinni ja myös esim. kierrätykseen vietävien tölkkien/purkkien kassit pysymään pystyssä. Ei ole kertaakaan levinnet peräkonttiin. Varmaan löytyy valmiitakin ratkaisuja jostain kaupan.
Vastaa Viestiin