Tuossa jonkinlainen kaavio.
Liittimen X128 kautta menee flektille sähköt.
Liitin pyöreä 13-napainen.
Ilmastointi rikki Astra G
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: astra g imasointi
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Luin ketjua alusta vajaa 10 sivua, ja tuntuisi olevan tuo magneettikytkin käämi hässäkkä yleinen vika näissä G Astroissa. Itsellä on -02 1.6 8v G Astra ja ei ilmastointi toimi. Alkuvuodesta on vaihdettu lauhdutin ja kuivain siihen viereen. Täytetty sitten liikkeessä ja tehty typpitesti kanssa.
Op-comilla katselin tänään ja mitään vika koodeja ei ole päällä.
Sisältä kun painaa nappia, niin valo syttyy ja sisätuuletin lähtee päälle 1-teholla(vaikka olisi pois päältä sisäpuhallin). Kompressorille tulee 12v virta op-comilla katsottuna ja kävin katsomassa myös yleismittarilla että virta tulee johtoon, kun irroitettu kompressorista. Painetta ilmottaa olevan järjestelmässä noin 550 kPa. Paine sensorin laskettu paine on 4,5bar. Ac rele aktiivinen. Ac system cuttoff mode systeemi ok.
Eli meneekä magneettikytkimen vaihtoon homma vai mistä lähteä vikaa hakemaan? Kumpikaan ropeli ei käynnisty syylärin luona kun auton käynnistää ja painaa ilmastoinnin nappulasta päälle. Ei syylärin flekti tai lauhduttimen ropelikaan. Onko noille flekteille jotain relettä tai sulaketta mitkä tarkistaisi?
Edit: katsoin aikaisemmin myös sulakkeita, ja en mielestäni niissä huomannut vikaa. Tosin ohjekirjassa sanottiin Suomeksi, että joku 40A minisulake pitäisi olla siinä jalkatilan taulussa joka liittyy jäähdytys nesteen mittaukseen, mutta siinä ei ollut mitään sulaketta. Eikä löytynyt mistään kun kävin kyselemässä. Taisi olla oikeassa alakulmassa tuo sulakkeen paikka.
Op-comilla katselin tänään ja mitään vika koodeja ei ole päällä.
Sisältä kun painaa nappia, niin valo syttyy ja sisätuuletin lähtee päälle 1-teholla(vaikka olisi pois päältä sisäpuhallin). Kompressorille tulee 12v virta op-comilla katsottuna ja kävin katsomassa myös yleismittarilla että virta tulee johtoon, kun irroitettu kompressorista. Painetta ilmottaa olevan järjestelmässä noin 550 kPa. Paine sensorin laskettu paine on 4,5bar. Ac rele aktiivinen. Ac system cuttoff mode systeemi ok.
Eli meneekä magneettikytkimen vaihtoon homma vai mistä lähteä vikaa hakemaan? Kumpikaan ropeli ei käynnisty syylärin luona kun auton käynnistää ja painaa ilmastoinnin nappulasta päälle. Ei syylärin flekti tai lauhduttimen ropelikaan. Onko noille flekteille jotain relettä tai sulaketta mitkä tarkistaisi?
Edit: katsoin aikaisemmin myös sulakkeita, ja en mielestäni niissä huomannut vikaa. Tosin ohjekirjassa sanottiin Suomeksi, että joku 40A minisulake pitäisi olla siinä jalkatilan taulussa joka liittyy jäähdytys nesteen mittaukseen, mutta siinä ei ollut mitään sulaketta. Eikä löytynyt mistään kun kävin kyselemässä. Taisi olla oikeassa alakulmassa tuo sulakkeen paikka.
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Käämi poikki
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Ilmastointi rikki Astra G
Todennäköisesti tosiaan magneettikytkimen käämi poikki. Flektit käynnistyvät vasta kun paine kasvaa tai vaihtoehtoisesti moottorin jäähdytysnesteen lämpötila nousee korkeaksi.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i