makejer kirjoitti: ↑20 Heinä 2021, 19:00
Taas on ruvennut vaivaamaan kaarrevalot, tullut muutaman kerran herja ja nyt jäi tänään päälle.
En ole enempää tutkinut, mutta muutaman kerran asia on vaivannut. Kerran takuuaikana merkkiliikkeessä tehtiin joku ohjelmistopäivitys ja sen jälkeen ilmoituksia ei yli vuoteen näkynyt. Sittemmin on pari kertaa ollut, mutta hävinnyt parin käynnistyksen jälkeen, enkä ole jaksanut asiasta raportoida. Osia ei ole vaihdettu.
Molemmilla viimeisillä kerroilla ilmoitus tuli muuten parkkihallista lähdön jälkeen ja juuri silloin kun valokatkaisin oli jäänyt käsikäytön on-asennolle. En tiedä onko sattumaa. Automaatilla ei ole siis ollut mitään ongelmia.
VW Tiguan eHybrid -21 ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Onko kukaan uudelleenverhoiluttanut
K Astran ohjauspyörää? 107tkm kasassa ja ratista kesii nahka. Länsiauto tarjosi kokonaan uutta rattia sopuhintaan 1500e plus työt, verhoilu olisi 300e luokkaa mutta pari verhoiluttajaa kyseltynä jotka eivät olleet lämmitettävää ohjauspyörää aiemmin verhoilleet. Elementit lienee kehän sisällä eivätkä mitenkään liity ratin verhoiluun?
Onko jossain muussa merkkihuollossa halvempaa? Länsiautossa 370€: Ajankohtaisessa huollossa vaihdetaan;
Öljyt, öljynsuodatin, raitisilmansuodatin, jarrunesteet, polttoaineen lisäaine. Huollon tarkistukset sekä Opel assistance.
Ana11 kirjoitti: ↑21 Heinä 2021, 14:14
Onko kukaan uudelleenverhoiluttanut
K Astran ohjauspyörää? 107tkm kasassa ja ratista kesii nahka. Länsiauto tarjosi kokonaan uutta rattia sopuhintaan 1500e plus työt, verhoilu olisi 300e luokkaa mutta pari verhoiluttajaa kyseltynä jotka eivät olleet lämmitettävää ohjauspyörää aiemmin verhoilleet. Elementit lienee kehän sisällä eivätkä mitenkään liity ratin verhoiluun?
Ana11 kirjoitti: ↑21 Heinä 2021, 14:14
Onko kukaan uudelleenverhoiluttanut
K Astran ohjauspyörää? 107tkm kasassa ja ratista kesii nahka. Länsiauto tarjosi kokonaan uutta rattia sopuhintaan 1500e plus työt, verhoilu olisi 300e luokkaa mutta pari verhoiluttajaa kyseltynä jotka eivät olleet lämmitettävää ohjauspyörää aiemmin verhoilleet. Elementit lienee kehän sisällä eivätkä mitenkään liity ratin verhoiluun?
Vois olla yks vaihtoehto. Koko nahan vaihtaminenkaan ei nyt älyttömän kalliilta kuulosta, vähän arveluttaa miten nuo nahkamaalit kestää joskaan en kyllä asiasta mitään tiedä. Hassua vaan kun nahkapenkit on ihan priimaa edelleen mutta ratista pinta tolleen hapertuu
Ana11 kirjoitti: ↑21 Heinä 2021, 14:14
Onko kukaan uudelleenverhoiluttanut
K Astran ohjauspyörää? 107tkm kasassa ja ratista kesii nahka. Länsiauto tarjosi kokonaan uutta rattia sopuhintaan 1500e plus työt, verhoilu olisi 300e luokkaa mutta pari verhoiluttajaa kyseltynä jotka eivät olleet lämmitettävää ohjauspyörää aiemmin verhoilleet. Elementit lienee kehän sisällä eivätkä mitenkään liity ratin verhoiluun?
Vois olla yks vaihtoehto. Koko nahan vaihtaminenkaan ei nyt älyttömän kalliilta kuulosta, vähän arveluttaa miten nuo nahkamaalit kestää joskaan en kyllä asiasta mitään tiedä. Hassua vaan kun nahkapenkit on ihan priimaa edelleen mutta ratista pinta tolleen hapertuu
Ei ole mikään kestävin mahdollinen tehtaalta. Vähän sormuksia ja käsidesiä niin ratti helposti alle 100tkm ajomäärällä karussa kunnossa.
Itsellä 108tkm corsan opc-line ratilla takana. Ei käsidesiä, 1 sormus ja parikertaa vuodessa pesu kissansaippualla. Tähän mennessä vasemmassa reunassa saumankohdalla 2x6mm alueelta pintarikki.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Miten noiden Astran 5d mallissa takalasissa olevien muovisten "kolmioiden" pitäisi olla kiinni?
Rouvan kulkinetta puunatessa huomasin kumpaisenkin heiluvan melko vapaasti.
Tosin ei ihan helpolla näytä irti lähtevän. Mutta ei kai niiden noin löysällä pitäisi olla?
juhap88 kirjoitti: ↑22 Heinä 2021, 11:28
Onko jossain muussa merkkihuollossa halvempaa? Länsiautossa 370€: Ajankohtaisessa huollossa vaihdetaan;
Öljyt, öljynsuodatin, raitisilmansuodatin, jarrunesteet, polttoaineen lisäaine. Huollon tarkistukset sekä Opel assistance.
Omat öljyt kun vie niin säästää muutaman kympin, F12SHT koneeseen Dexos 1 gen 2 Motonetista 35€. Raision Länsiautossa ei jostain syystä laitettu mitään lisäaineita ensimmäisessä vuosihuollossa.
Kimotsevits kirjoitti: ↑09 Heinä 2021, 00:23
Viimeinkin sain käyttäjän luotua tänne. Vuoden verran olen omistanut Astra k hatchback cdti 1.6 biturbon ja olen suorastaan hämilläni, että miksi näitä ei tule missään vastaan!!!???
Onko joku erikoiserä vai joku EU pakotteiden lopettama moottori?
Muutaman farmarimallin olen nähnyt myynnissä mutta hatchback-malleja en yhtään ainutta omani lisäksi.
Kyseessä joku showroom auto lähes kaikilla varusteilla : Webasto, kattoluukku, nahat, agr, sähköinen hajustin, navi... yms...
Lähinnä olisi kiva tietää, että onko auto jotenkin erityinen joko hyvässä tai pahassa. Pelkästään öljynsuodattimen vaihdattaminen oli oma juttunsa, koska ei meinannut sopivaa suodatinta löytyä. Tässä autossa myös optimointi suoritettu ja n.200hv ja 420nm
Vuonna 2019 ostin BIturbo farkun uutena ja olen ollut todella tyytyväinen autoon ja voimalinjaan. Autolla on todella leppoista ajella kun voimaa riittää jo pienillä kieroksilla.
Jännä miten eri jutut ottaa päähän tai aiheuttaa harmia. Itellä vuosi takana käytetyllä K innovation farkulla, ekana miinukset: radio on ihan kelvoton. Ääni huojuu ja pätkii , cd pyöritin olisi ihan kiva olla. En ole vielä oikein innostunut noista mp3 tai jostain sovelluksen soittolistoista. Edellisissä autoissa on tullut panostettua jonkin verran soittopeleihin, tässä on vaikeampi kun kaikki on naitettu samaan. Takakontin suojaverhon päälle ei voi edes pipoa laittaa kun se notkahtaa. Lisäksi se kieliosa on aina tiellä, oli verho rullattu auki tai kiinni. Pintamateriaali on myös tuossa sellaista mihin tulee helposti jälkiä ja palkeenkieliä. Suksiluukku tai kolme osainen takaselkänoja olisi saanut olla vakiovarusteena innovationissa. Takapuskuri on turhan paljon ulos tuleva, housut on heti likaiset kun jotain laittaa kyytiin eikä etuosaan ylety kunnolla, vaikka olen 180 pitkä. Esim uudessa Corolla farkussa takapuskuri ei ole kun noin 3cm luukun ulkopuolella. Start stop systeemi toimii minusta ihan ok, mitä nyt silloin jos haluaa jättää käyntiin ja poistuu autosta niin silloin sammuu ja käynnistyy turhaan. Parkkitutkien kanssa on oppinut elämään, talvella pari kertaa takakeskitutkat huusivat tyhjää. J kopassa alkanut pelleily vanteen pulttijaon kanssa ottaa päähän, fiksuja isompia vanteita ei ihan helposti löydy.
Plussat : ei vikoja!!! Huoletonta ajoa, bensaa tankkiin ja öljynvaihto huolto. Agr penkit on just sopivat omalle ja paremman puoliskon kropalle. Ajettavuus, kulutus ja valot hyvät, ehkä pitkillä (ledit) juuri tien kohdalle voisi tulla enemmän valoa. En tiedä onko ominaisuus vai suuntaus vika.
Arg! kirjoitti: ↑27 Heinä 2021, 01:22
Jännä miten eri jutut ottaa päähän tai aiheuttaa harmia. Itellä vuosi takana käytetyllä K innovation farkulla, ekana miinukset: radio on ihan kelvoton. Ääni huojuu ja pätkii , cd pyöritin olisi ihan kiva olla. En ole vielä oikein innostunut noista mp3 tai jostain sovelluksen soittolistoista. Edellisissä autoissa on tullut panostettua jonkin verran soittopeleihin, tässä on vaikeampi kun kaikki on naitettu samaan. Takakontin suojaverhon päälle ei voi edes pipoa laittaa kun se notkahtaa. Lisäksi se kieliosa on aina tiellä, oli verho rullattu auki tai kiinni. Pintamateriaali on myös tuossa sellaista mihin tulee helposti jälkiä ja palkeenkieliä. Suksiluukku tai kolme osainen takaselkänoja olisi saanut olla vakiovarusteena innovationissa. Takapuskuri on turhan paljon ulos tuleva, housut on heti likaiset kun jotain laittaa kyytiin eikä etuosaan ylety kunnolla, vaikka olen 180 pitkä. Esim uudessa Corolla farkussa takapuskuri ei ole kun noin 3cm luukun ulkopuolella. Start stop systeemi toimii minusta ihan ok, mitä nyt silloin jos haluaa jättää käyntiin ja poistuu autosta niin silloin sammuu ja käynnistyy turhaan. Parkkitutkien kanssa on oppinut elämään, talvella pari kertaa takakeskitutkat huusivat tyhjää. J kopassa alkanut pelleily vanteen pulttijaon kanssa ottaa päähän, fiksuja isompia vanteita ei ihan helposti löydy.
Plussat : ei vikoja!!! Huoletonta ajoa, bensaa tankkiin ja öljynvaihto huolto. Agr penkit on just sopivat omalle ja paremman puoliskon kropalle. Ajettavuus, kulutus ja valot hyvät, ehkä pitkillä (ledit) juuri tien kohdalle voisi tulla enemmän valoa. En tiedä onko ominaisuus vai suuntaus vika.
Auton edellinen omistaja ei siis ole ottanut siihen varusteita tarpeeksi. Auton olisi saanut tilattua CD-soittimen kanssa ja se olisi hanskalokerossa. Suht kallis varaosa, 300€ asennettuna niin en ihmettele. On kuitenkin ollut hyvä ostos itsellä. Mulla ei ole myöskään radio-ongelmaa, paitsi osalla kanavista muttei ne ole kuuluneet tällä seudulla ennenkään hyvin.
Samoin takapenkit olisi saanut tilattua varusteena niin että ne kääntyy enempi. Mitä tulee auton valoihin, koitappa käyttää niitä ilman automatiikkaa pitkillä ja katso kuinka tulee enempi valoa keskelle. Siinä automatiikassa on sellainen probleema että ainakin itsellä se luulee että on autoa tms siinä vasemmalla kulmassa aina kun teiden varsilla on niitä valkoisia heijastintolppia tien reunassa ja joskus muulloinkin. Jää sellainen musta alue vasemmalle kun taas jos itse heittää pitkille niin tuota katvetta ei ole.
Tässäpä myös minun kokemuksia Astra 1.4T AT SportTourerista my-19.0. Radio on kuuluvuudeltaan todella surkea verratuna esim. VAG:n 2-antenni radioihin. Matrix-ledit ovat hyvät syys-pimeällä, mutta talvella sekoilevat kameran linssin kerätessä huurua/jäätä. Lasinpyyhinten sadetunnistin toimii ilman mitään logiikkaa, toisinaan pyyhkii kuivaa lasia ja taas toisinaan ei tunnista pisaroita ollenkaan. Mittariston automaattinen kirkkaudensäätö ei toimi päivävalo-asennossa ollenkaan. Melutaso 17" 225/45-renkailla karkealla asfaltilla on huumaava. Mutta on autossa paljon hyvääkin; ajettavuus on mainio, ohjaus on tunnokas ja keskittää mallikkaasti jo kävelynopeudesta lähtien. Kulutus kohtuullinen matka-ajossa, n.6L, mutta kaupungissa runsasta, jopa 9L. Lämmityslaite hyvä ja moottori lämpeää todella nopeasti talvella. Suorituskyky ihan riittävä. Sisätilat/tavaratila hyvät, sähköllä taittuvista takaselkänojista lisäpisteet. AGR-istuimet mainiot. Innovation plus-varustetaso kiitettävä, tosin my-19 mallista on karsittu OnStar, wifi yms pois. Ja toistaiseksi 35tkm ilman vikoja.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0