Omega B ja Saabin B204L

Keskustelua tekniikan vaihdoista
santeri_p
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Elo 2020, 14:33

Omega B ja Saabin B204L

Viesti Kirjoittaja santeri_p »

Tuli hommattua saabin kone omegaa ajatellen. Moottorin rakentaminen alkamassa, tavoitteena tässä vaiheessa noin 300hv. Olisiko jollain vaikka kytkentäkaaviota tuon trionicin yhdistämisessä auton omiin sähköihin? Mukavasti saa ulkomailta tasapainoakselin poistokittejä, koneen kannakkeiden aihioita yms tarpeellista. Öljypohjan hitsaajat uudellamaalla, ottakaa yhteyttä. Myös hyviä säätäjiä voi ehdottaa, mieluiten tuen jonkun harrastusta kuin isoa ketjuliikettä. Mistä penkkilappu joka kelpaa leimalle? Pitää olla ahtopainekäyrää ym dokumentteja. Ainakin Lensulla kuulemma saa kaiken hoidettua, mutta onko muita tällä suunnalla? Sitten vielä kysymys ahtimista. Mitä ahtimia porukka on näissä käyttänyt? Tehoa ajatellaan nyt siihen 300 pintaan, ja jokin pitäisi hommata. Jos jollain on myynnissä jotain projektia edistäviä/helpottavia valmiiksi tehtyjä juttuja, laitelkaa viestiä :D
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Omega B ja Saabin B204L

Viesti Kirjoittaja Keme »

Ite saa tulpattua ne tasapainoakselit just sillä hintaa millä sorvari pyöräyttää takimmaisten tasapainolaakereiden holkit. Siihen sit pari M6 pulttia päälle, ni kokonais kustannukset o joku muutama kymppi. Koneenkannakeaihiot on täysin turhia, kun niiden sovittamisessa on suurempi vaiva kuin tehdä tyhjästä itse. Penkkilapun saa mistä vaan dynosta, kun kaikkialta saa ahtopainekäyrän lappuun. Siihen sit nimmari dynottajalta ja se o siin.
Helpointa on ostaa NG900 ja tumpata se kone semmosenaan keulalle. Tulee joku 230hp paketti ja ei maksa juur mitää. Modaa öljypohjaan, tekee koneenkorvat, 16-18mm spaceri kytkisylinterin alle ja loput putkitukset ja letkutukset. Sit vaa ne pari narua kii mitä T5 kytkentä vaatii ja polttaa kumia. Tonnarin kone on paskempi aihio Omegaan, koska se teettää paljon turhaa työtä.
JEEEEEEEEEEEEE!
santeri_p
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Elo 2020, 14:33

Re: Omega B ja Saabin B204L

Viesti Kirjoittaja santeri_p »

Kyseinen kone peräisin Ng900. Tarkoitus ottaa hieman enemmän tehoa kuin tuo ~230. Mitkä ovat kyseiset pari johtoa joita vaatii? Ja mitkä pinnit vaatii mitäkin, siis esim. Virtalukolta ym.?
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Omega B ja Saabin B204L

Viesti Kirjoittaja Keme »

santeri_p kirjoitti: 22 Kesä 2021, 21:06Mitkä ovat kyseiset pari johtoa joita vaatii? Ja mitkä pinnit vaatii mitäkin, siis esim. Virtalukolta ym.?
Ei mitään muistikuvaa ja tallimuuttojen yhteydessä kytkiksetkin ovat hukkuneet.
JEEEEEEEEEEEEE!
Vastaa Viestiin