Insignia B
Re: Insignia B
Jos virta on vähissä, niin langattomat avaimet lakkaavat toimimasta näin se on kaikissa autoissa. Mahtaako akku olla finaalissa.
Re: Insignia B
Moro, tässä uusi Insignian omistaja. Olen noin puolisen vuotta tätä ketjua jo "salaa" seurannut kun autonvaihto tuli ajatuksiin. Alla on Insignia GS 1.6l bensa excecutive automaatti -vm20. Ostin liikkeen esittelyauton jossa oli jo 20tkm mittarissa, auto on ollut esittelykäytössä mutta pääsääntöisesti myyjän käytössä työsuhdeautona. Itse olen nyt noin kolmisen kuukautta ollut omistajana ja tyytyväinen koko ajan.
Ei ole ollut ongelmia, pikemminkin ominaisuuksia. Toki nuo kaikki parkkisensorit yms jäätyvät talvella ja toimivat satunnaisesti mutta niin ne on toimineet muissakin aiemmissa autoissani, en anna asian häiritä. Adaptiivinen vakkarikaan ei toimi lumisateessa senkin ymmärrän enkä välitä asiasta sen enempää, toimii sitten kun on paremmat kelit.
Infotainment systeemi on joku 31.5 versio ja toiminnut ihan hyvin, siinäkin toki muutama omituisuus mutta pidän ominaisuutena, eihän tuo mikään maailman hienoin ole mutta hoitaa tehtävänsä. Ärsyttävä ominaisuus on että jos ajat parkkihalliin ja auto ei saa GPS yhteyttä niin se säätää kellonajan ja päivämäärään jonnekin 2015 vuoteen eikä päivätä sitä ennenkuin tulet ulos hallista ja käynnistät auton uudestaan.
Webastokin on ja se on kyllä ollut ehdottoman hyvä varuste varsinkin näillä keleillä varsinkin siksi että oma työ matkani on noin 10km suuntaansa joten lyhyttä matkaa tulee paljon. Varsinkin nyt talvella polttoaineen kulutus on ollut mukavat 13.5l/100km, asia joka itseäni ei oikeastaan haittaa yhtään, pari tankillsta menee kuukaudessa joten ei tuolla ole merkitystä.
Ehkä ärsyttävin on tuo polttoainemittari joka on melkoinen pessimisti kulutuksen suhteen, aluksi vajenee todella nopeasti ja puolikas tankki ei ole puolikas tankki vaan se löytyy vasta seuraavan viivan kohdalta puolikkaan alapuolelta, sitten kun neula jo miltein nojaa tyhjää ja opiskelija valo syttyy on tankissa vielä noin 12l jäljellä. Samaa valittaa kaverinikin jolla uusi astra.
Ei ole ollut ongelmia hiukkaspöntön kanssa varmaankin tästä voi kiittää "isoa" bensannälkäistä konetta ja webastoa jotka lämmittää paikat aika nopeasti, kaverin 3-pyttysessä astrassa on ollut jo ongelmia tuon hiukkassuodattimen kanssa vaikka ajaakin pidempää työmatkaa, ei webastoa ja valittelee ettei tahdo lämmetä näillä -15-20c pakkasilla.
Itse päädyin tähän Insigniaan koska on hienon sporttisen näköinen, paljon varusteita ja olin jo kyllästynyt farkkuihin joilla on tullut ajettua viimeiset 10v. Tämä varmaan viimeinen pelkällä bensakoneella oleva auto koska muoti vie nyt kovasti kohti sähköä joten otetaan nyt kaikki ilo irti kun vielä voi. Onhan tämä vähän kuin viimeisiä vanhanliiton laitteita
Ei ole ollut ongelmia, pikemminkin ominaisuuksia. Toki nuo kaikki parkkisensorit yms jäätyvät talvella ja toimivat satunnaisesti mutta niin ne on toimineet muissakin aiemmissa autoissani, en anna asian häiritä. Adaptiivinen vakkarikaan ei toimi lumisateessa senkin ymmärrän enkä välitä asiasta sen enempää, toimii sitten kun on paremmat kelit.
Infotainment systeemi on joku 31.5 versio ja toiminnut ihan hyvin, siinäkin toki muutama omituisuus mutta pidän ominaisuutena, eihän tuo mikään maailman hienoin ole mutta hoitaa tehtävänsä. Ärsyttävä ominaisuus on että jos ajat parkkihalliin ja auto ei saa GPS yhteyttä niin se säätää kellonajan ja päivämäärään jonnekin 2015 vuoteen eikä päivätä sitä ennenkuin tulet ulos hallista ja käynnistät auton uudestaan.
Webastokin on ja se on kyllä ollut ehdottoman hyvä varuste varsinkin näillä keleillä varsinkin siksi että oma työ matkani on noin 10km suuntaansa joten lyhyttä matkaa tulee paljon. Varsinkin nyt talvella polttoaineen kulutus on ollut mukavat 13.5l/100km, asia joka itseäni ei oikeastaan haittaa yhtään, pari tankillsta menee kuukaudessa joten ei tuolla ole merkitystä.
Ehkä ärsyttävin on tuo polttoainemittari joka on melkoinen pessimisti kulutuksen suhteen, aluksi vajenee todella nopeasti ja puolikas tankki ei ole puolikas tankki vaan se löytyy vasta seuraavan viivan kohdalta puolikkaan alapuolelta, sitten kun neula jo miltein nojaa tyhjää ja opiskelija valo syttyy on tankissa vielä noin 12l jäljellä. Samaa valittaa kaverinikin jolla uusi astra.
Ei ole ollut ongelmia hiukkaspöntön kanssa varmaankin tästä voi kiittää "isoa" bensannälkäistä konetta ja webastoa jotka lämmittää paikat aika nopeasti, kaverin 3-pyttysessä astrassa on ollut jo ongelmia tuon hiukkassuodattimen kanssa vaikka ajaakin pidempää työmatkaa, ei webastoa ja valittelee ettei tahdo lämmetä näillä -15-20c pakkasilla.
Itse päädyin tähän Insigniaan koska on hienon sporttisen näköinen, paljon varusteita ja olin jo kyllästynyt farkkuihin joilla on tullut ajettua viimeiset 10v. Tämä varmaan viimeinen pelkällä bensakoneella oleva auto koska muoti vie nyt kovasti kohti sähköä joten otetaan nyt kaikki ilo irti kun vielä voi. Onhan tämä vähän kuin viimeisiä vanhanliiton laitteita
Insignia GS 1.6T A Executive my20
Re: Insignia B
.... jatkan vielä että erittäin hyvä asia on tuo jännitemittari josta talvipakkasilla näkee sen että missä tilassa akku on, koska ajan paljon lyhyttä niin sitten kun alkaa kokoajan olemaan "maksimilatausteho" kokoajan käytössä niin kunhan kerran viikkoon ajelee jonkin pidemmän lenkin niin saa sitten pidettyä akun kunnossa eikä pääse tyhjenemään liikaa.
Insignia GS 1.6T A Executive my20
Re: Insignia B
Tuleeko siitä nokipöntön polttamisesta jotain ilmoitusta ruutuun ja kuinka usein tuon pitäisi tapahtua? Olen tuolla nyt vähän alle 3000km ajellut enkä ole vielä huomannut että olisi kertaakaan poltellut.
Insignia GS 1.6T A Executive my20
Re: Insignia B
Auton akku voi olla lopussa. Myös kauko-ohjaimen paristo voi olla heikko. Jos kauko-ohjaimen paristo on heikko, kauko-ohjain pitäisi laittaa keskikonsolissa olevan luukun alle (luukku jätetään auki) virtapistorasian viereen painikkeet ylöspäin. Siinä on luukun alla ihan oma paikka kaukosäätimelle. Se näkyy piirroskuvana lähellä virtapistorasiaa. Sillä paikalla on oma nimikin, lähetintasku.jtteno82 kirjoitti: ↑20 Helmi 2021, 10:21 Onkos kellään ollut keyless entryn kanssa ongelmia? Alkaa kyllästyttämään nämä sähköviat. Webasto lakkasi yhtäkkiä lämmittämästä, teki tätä muutamaan otteeseen. Eilen auto ei käynnistynyt, webasto oli kytkeytynyt kesken pois päältä. Sain apuakulla käyntiin.. tämän jälkeen lakkasi keyless entry toimimasta. Auto ei meinaa sammua, eikä tunnista avainta kunnolla. Lisäksi rengaspaineenvaroitusvalo syttyi palamaan ja ilmoittaa häiriöstä.. Taitaapi mennä Inkku vaihtoon.. aivan liikaa kaiken maailman "pikkuvikaa".
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
Onnea uuden Inkun omistajalle
Ohjeissa lukee näin:
Järjestelmässä on itsepuhdistus toiminto, joka toimii ajon aikana automaattisesti ilman mitään tiedotusta.
Tietyissä olosuhteissa, esim. paljon lyhyitä matkoja, järjestelmä ei voi puhdistaa itseään automaattisesti.
Tällöin tulee varoitusviesti kun pakokaasusuodatin on täynnä. Tällöin pitää itse aktivoida puhdistusmenettely jatkamalla ajamista ja pitämällä kierrokset yli 2000r/min. Vaihda tarvittaessa manuaalisesti pienempi vaihde jotta kierrokset menevät yli 2000r/min. Jatka ajamista kunnes viesti poistuu näytöltä.
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
Tuo ohje taitaa koskea dieseliä.Sama ohje löytyy manuaalista, myös ajalta ennen bensakoneinen gpf;fää.GM_Opel kirjoitti: ↑20 Helmi 2021, 13:51Onnea uuden Inkun omistajalle
Ohjeissa lukee näin:
Järjestelmässä on itsepuhdistus toiminto, joka toimii ajon aikana automaattisesti ilman mitään tiedotusta.
Tietyissä olosuhteissa, esim. paljon lyhyitä matkoja, järjestelmä ei voi puhdistaa itseään automaattisesti.
Tällöin tulee varoitusviesti kun pakokaasusuodatin on täynnä. Tällöin pitää itse aktivoida puhdistusmenettely jatkamalla ajamista ja pitämällä kierrokset yli 2000r/min. Vaihda tarvittaessa manuaalisesti pienempi vaihde jotta kierrokset menevät yli 2000r/min. Jatka ajamista kunnes viesti poistuu näytöltä.
Kilpailevan merkin korjaamopäällikkö sanoi mulle; että bensakoneisessa hiukkasloukun lämpötila on riittävä
normaalissa ajossa ja poltto tapahtuu aina kun loukku saa happea.Esim moottorijarrutus.Pitkässä matkaajossa
tasanopeudella voi käydä että tämä ei todeudu,jolloin kone säätää seoksen laihalle jolloin jäännöshappia tulee loukkuun
ja palo tapahtuu.Itsellä kilometrejä 31tkm ja vielä ei viestiä poltosta näkynyt.
Viisaammat voi korjata;jos korjaamopäällikkö on väärässä.
Lexus NX 300h E-Four 2017
Re: Insignia B
Akku tarkastettiin huollossa muutama viikko takaperin, latasivat silloin täyteen ja totesivat että on kunnossa. Laitoin akkulaturin kiinni, näyttää "keltaista", eli on ilmeisesti tyhjentynyt. Nyt lähti kuitenkin käyntiin suorilta käsin käyntiin, kun avaimen pisti lähetinkoteloon. Eilen tuokin toimi vain 1/10 kerrasta. Keskuslukitus ei toimi ovipainikkeista, eikä kaukosäädin toimi vieläkään. Samoin rengaspainemittarin hälytysvalo palaa.GM_Opel kirjoitti: ↑20 Helmi 2021, 13:37Auton akku voi olla lopussa. Myös kauko-ohjaimen paristo voi olla heikko. Jos kauko-ohjaimen paristo on heikko, kauko-ohjain pitäisi laittaa keskikonsolissa olevan luukun alle (luukku jätetään auki) virtapistorasian viereen painikkeet ylöspäin. Siinä on luukun alla ihan oma paikka kaukosäätimelle. Se näkyy piirroskuvana lähellä virtapistorasiaa. Sillä paikalla on oma nimikin, lähetintasku.jtteno82 kirjoitti: ↑20 Helmi 2021, 10:21 Onkos kellään ollut keyless entryn kanssa ongelmia? Alkaa kyllästyttämään nämä sähköviat. Webasto lakkasi yhtäkkiä lämmittämästä, teki tätä muutamaan otteeseen. Eilen auto ei käynnistynyt, webasto oli kytkeytynyt kesken pois päältä. Sain apuakulla käyntiin.. tämän jälkeen lakkasi keyless entry toimimasta. Auto ei meinaa sammua, eikä tunnista avainta kunnolla. Lisäksi rengaspaineenvaroitusvalo syttyi palamaan ja ilmoittaa häiriöstä.. Taitaapi mennä Inkku vaihtoon.. aivan liikaa kaiken maailman "pikkuvikaa".
Veikkaan sähkövikaa, mutta toivottavasti olisi vaan akun heikkoon kuntoon liittyvää ongelmaa.
Re: Insignia B
Yleismittari käteen ja mittaamaan jännite navoista, sillä saa jo jonkinlaista käsitystä akun tilasta.
Insignia GS 1.6T A Executive my20
Re: Insignia B
Onnea uudesta autosta. Itsekin olen pääasiassa tyytyväinen, kun päivityksen myötä saatiin infotainmentin isot ongelmat korjattua.nobo72 kirjoitti: ↑20 Helmi 2021, 10:59 Infotainment systeemi on joku 31.5 versio ja toiminnut ihan hyvin, siinäkin toki muutama omituisuus mutta pidän ominaisuutena, eihän tuo mikään maailman hienoin ole mutta hoitaa tehtävänsä. Ärsyttävä ominaisuus on että jos ajat parkkihalliin ja auto ei saa GPS yhteyttä niin se säätää kellonajan ja päivämäärään jonnekin 2015 vuoteen eikä päivätä sitä ennenkuin tulet ulos hallista ja käynnistät auton uudestaan.
Tuo gps-ongelma ei kuulosta normaalilta. Itsellä ei ainakaan ikinä tee tuollaista, oli yhteys tai ei.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
Varmaan kannattaa vuosihuollon yhteydessä pyytää päivittämään infotaintmenttiin uusin softa. Saattas auttaa tuohon.nobo72 kirjoitti: ↑20 Helmi 2021, 10:59 Infotainment systeemi on joku 31.5 versio ja toiminnut ihan hyvin, siinäkin toki muutama omituisuus mutta pidän ominaisuutena, eihän tuo mikään maailman hienoin ole mutta hoitaa tehtävänsä. Ärsyttävä ominaisuus on että jos ajat parkkihalliin ja auto ei saa GPS yhteyttä niin se säätää kellonajan ja päivämäärään jonnekin 2015 vuoteen eikä päivätä sitä ennenkuin tulet ulos hallista ja käynnistät auton uudestaan.
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: Insignia B
Onko kukaan kokeillut tällaista Inkku 1.5 automaatille ja vieläkö vaihteisto on ehjä? Dynon mukaan vaihteiston max. raja kuitenkin ylittyy melko paljon
http://www.optimoiautosi.fi/text/details/id/53
http://www.optimoiautosi.fi/text/details/id/53
Re: Insignia B
Mulla on optimoiautosi-softa 1.6 dieselissä. Mikä on hyvää, tehoa ja vääntöä tuntui tulevan lisää, kuitenkaan kulutuksen nousematta. En kiinnittänyt vaihdelaatikon uuteen ohjelmaan kesäkeleillä- ja nopeuksilla juurikaan huomiota, mutta nyt talven tullen huomaan, että en tykkää laatikon toiminnasta juuri usein käytetyillä 60- ja 80- nopeuksilla. Uusi softa vaihtaa vaihdetta nopeammin, entistä aiemmin isommalle vaihteelle ja lukitsee myös momentinmuuntimen nopeammin, mikä tietysti teoriassa on hyvä juttu. Kuitenkin se aiheuttaa jyrinää juuri paljon käytetyissä 60- ja 80-vauhdeissa, kun softa yrittää vedättää konetta vain 1200-1500 kierroksen pinnassa. Siitä en pidä laisinkaan ja pyydän joko vaihtamaan kokonaan vakiosoftan tai ainakin ohjelmoimaan laatikon vakioksi takaisin. Muutenkin kun on auton vaihto ehkä tuloillaan, niin taidan laittaa kokonaan vakioksi kaiken. Vaikka vaihdot ovat nopeampia, joskus loota lyö nyt varsinkin kaupunkinopeuksissa vaihteen sisään vähän kulmikkaasti töksäyttäen, kun aiemmin enemmänkin pehmeästi ja laiskanpulskeasti muljauttaen.
Jos siis harkitset softaa, ehkä ei samalla kannata ohjelmoida laatikkoa tai kannattaa ainakin selvittää, mitä aikovat sille tehdä. Kuulemma ns. bulkkisoftasta huolimatta tekevät joka autoon yksilölliset säädöt, joten tuollaisen luulisi olevan mahdollista.
Sinänsä tuon kokeilu ei pitäisi olla mitenkään iso riski tekniikalle ja lupaavat rahat takaisin, jos ei ole tyytyväinen.
Edit: Opel-infos.de kertoo, että loota olisi tuossa 165 hv 1.5 bensassa (kuten myös 1.6 200 hv bensassa) sama 6T45 kuin tässä 1.6 dieselissä, bensalla max. on 315 Nm ja dieselillä 380 Nm, eli tuolla softalla on vielä sallituissa rajoissa.
Jos siis harkitset softaa, ehkä ei samalla kannata ohjelmoida laatikkoa tai kannattaa ainakin selvittää, mitä aikovat sille tehdä. Kuulemma ns. bulkkisoftasta huolimatta tekevät joka autoon yksilölliset säädöt, joten tuollaisen luulisi olevan mahdollista.
Sinänsä tuon kokeilu ei pitäisi olla mitenkään iso riski tekniikalle ja lupaavat rahat takaisin, jos ei ole tyytyväinen.
Edit: Opel-infos.de kertoo, että loota olisi tuossa 165 hv 1.5 bensassa (kuten myös 1.6 200 hv bensassa) sama 6T45 kuin tässä 1.6 dieselissä, bensalla max. on 315 Nm ja dieselillä 380 Nm, eli tuolla softalla on vielä sallituissa rajoissa.
Re: Insignia B
Eipä tuo toipunut vaikka akku täynnä. Käynnistyy kyllä lähetintaskun avulla. Keskuslukitus toimii sisältä ovipainikkeen kautta. Pitää viedä huoltoon. Mielenkiintoista, että sulakkeista kuuluu naksahdus kun ovet laittaa kiinni. Katsotaan mitä sanovat huollossa..jtteno82 kirjoitti: ↑20 Helmi 2021, 16:11Akku tarkastettiin huollossa muutama viikko takaperin, latasivat silloin täyteen ja totesivat että on kunnossa. Laitoin akkulaturin kiinni, näyttää "keltaista", eli on ilmeisesti tyhjentynyt. Nyt lähti kuitenkin käyntiin suorilta käsin käyntiin, kun avaimen pisti lähetinkoteloon. Eilen tuokin toimi vain 1/10 kerrasta. Keskuslukitus ei toimi ovipainikkeista, eikä kaukosäädin toimi vieläkään. Samoin rengaspainemittarin hälytysvalo palaa.GM_Opel kirjoitti: ↑20 Helmi 2021, 13:37Auton akku voi olla lopussa. Myös kauko-ohjaimen paristo voi olla heikko. Jos kauko-ohjaimen paristo on heikko, kauko-ohjain pitäisi laittaa keskikonsolissa olevan luukun alle (luukku jätetään auki) virtapistorasian viereen painikkeet ylöspäin. Siinä on luukun alla ihan oma paikka kaukosäätimelle. Se näkyy piirroskuvana lähellä virtapistorasiaa. Sillä paikalla on oma nimikin, lähetintasku.jtteno82 kirjoitti: ↑20 Helmi 2021, 10:21 Onkos kellään ollut keyless entryn kanssa ongelmia? Alkaa kyllästyttämään nämä sähköviat. Webasto lakkasi yhtäkkiä lämmittämästä, teki tätä muutamaan otteeseen. Eilen auto ei käynnistynyt, webasto oli kytkeytynyt kesken pois päältä. Sain apuakulla käyntiin.. tämän jälkeen lakkasi keyless entry toimimasta. Auto ei meinaa sammua, eikä tunnista avainta kunnolla. Lisäksi rengaspaineenvaroitusvalo syttyi palamaan ja ilmoittaa häiriöstä.. Taitaapi mennä Inkku vaihtoon.. aivan liikaa kaiken maailman "pikkuvikaa".
Veikkaan sähkövikaa, mutta toivottavasti olisi vaan akun heikkoon kuntoon liittyvää ongelmaa.
Re: Insignia B
Vaan kun ei ole sama laatikko.Oma opel ilmoittaa 6T40 GEN3 ja myös laatikosta löytyvästä tarrasta löytyy 6T40.otj kirjoitti: ↑21 Helmi 2021, 10:05 Mulla on optimoiautosi-softa 1.6 dieselissä. Mikä on hyvää, tehoa ja vääntöä tuntui tulevan lisää, kuitenkaan kulutuksen nousematta. En kiinnittänyt vaihdelaatikon uuteen ohjelmaan kesäkeleillä- ja nopeuksilla juurikaan huomiota, mutta nyt talven tullen huomaan, että en tykkää laatikon toiminnasta juuri usein käytetyillä 60- ja 80- nopeuksilla. Uusi softa vaihtaa vaihdetta nopeammin, entistä aiemmin isommalle vaihteelle ja lukitsee myös momentinmuuntimen nopeammin, mikä tietysti teoriassa on hyvä juttu. Kuitenkin se aiheuttaa jyrinää juuri paljon käytetyissä 60- ja 80-vauhdeissa, kun softa yrittää vedättää konetta vain 1200-1500 kierroksen pinnassa. Siitä en pidä laisinkaan ja pyydän joko vaihtamaan kokonaan vakiosoftan tai ainakin ohjelmoimaan laatikon vakioksi takaisin. Muutenkin kun on auton vaihto ehkä tuloillaan, niin taidan laittaa kokonaan vakioksi kaiken. Vaikka vaihdot ovat nopeampia, joskus loota lyö nyt varsinkin kaupunkinopeuksissa vaihteen sisään vähän kulmikkaasti töksäyttäen, kun aiemmin enemmänkin pehmeästi ja laiskanpulskeasti muljauttaen.
Jos siis harkitset softaa, ehkä ei samalla kannata ohjelmoida laatikkoa tai kannattaa ainakin selvittää, mitä aikovat sille tehdä. Kuulemma ns. bulkkisoftasta huolimatta tekevät joka autoon yksilölliset säädöt, joten tuollaisen luulisi olevan mahdollista.
Sinänsä tuon kokeilu ei pitäisi olla mitenkään iso riski tekniikalle ja lupaavat rahat takaisin, jos ei ole tyytyväinen.
Edit: Opel-infos.de kertoo, että loota olisi tuossa 165 hv 1.5 bensassa (kuten myös 1.6 200 hv bensassa) sama 6T45 kuin tässä 1.6 dieselissä, bensalla max. on 315 Nm ja dieselillä 380 Nm, eli tuolla softalla on vielä sallituissa rajoissa.
Gm sivuilta löytyy tolle laatikolla max teho bensa 180hv ja 240nm vääntö.
Lexus NX 300h E-Four 2017