1.8 nokka > c20ne ?

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Vaikka se imukanavan koko onkin pienempi 2L, se virtaa silti paremmin kuin 1.8 L vastaava. Pienemmässä kanavassa virtausnopeus on suurempi kuin isommassa. Imukanavan koko ei ole todellakaan ole kaikki kaikessa. Lisäksi pakokanavan lattiassa on eroja, 1.8:ssa on vähemmän tavaraa ja siinä esiintyy helpommin pyörteitä, koska pakokaasu ei kerkeä kunnolla kääntymään lattian suuntaisesti. Toisessa kannessa tämäkin seikka on toteutettu paremmin jo tehtaalta. Ja onhan siinä 1.8 hiukan pienemmät venttiilit ja paksummat venttiilin varret. 2 L moottorissa 1.8E:n nokalla ja sopivalla porttauksella, vakioilla imu/pakosarjoilla, sekä softan muutoksella voi saada n.150 Hp. T: Kansiviritys J.Kosunen
Avatar
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3260
Liittynyt: 19 Heinä 2005, 10:11

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Kenties tyhmä kysymys mutta entä miten käy päästöille näillä virityksillä? Teholle ois kyllä tarvetta ku ei tuo c20ne jaksa vetää omppua tarpeeksi ripeästi.. :-?
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
mikado
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 23 Kesä 2005, 17:15
Paikkakunta: kankaanpää

Viesti Kirjoittaja mikado »

Onkos noi 18e ja 18se nokat arvoiltaan samat? eiks toi 18se:n nokka mene c20ne koneeseen suoraan?ilman et tarttee alkaa jyrsii kiinnitysreikiä pyörijälle.tollaselta sivulta löyty jotain tietoa nokista.äkkiseltään näyttäs et c20ne ja 18se nokat olis samat? :-? Huh huh mikähän on nyt oikeeta tietoo http://www.opeltuners.com/

Inlet
------- Opens Closes Deg
E18NV 22.0 61.0 263
18SE 23.0 71.0 274
C20NE 23.0 71.0 274
20SEH 17.5 76.5 274
13S ohc 24.0 78.0 282
12S ohv 48.0 90.0 318
Exhaust
-------- Opens Closes Deg Overlap Lift
E18NV 67.0 33.0 280 55.0 9.80
18SE 60.0 35.0 275 58.0 11.00
C20NE 60.0 35.0 275 58.0 11.00
20SEH 58.5 35.5 274 53.0 11.00
13S ohc 68.0 36.0 284 60.0 9.78
12S ohv 70.0 30.0 280 78.0 9.78
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1.8 nokka > c20ne ?

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

Nostetaanpa vanhaa aihetta.

Onko 18E ja 20NE nokissa tuo virranjakajan päässä ulkokehällä oleva "iso" reikä samassa asennossa suhteessa nokan asentoon? Pitäis sovitella motronicin virranjakajan pyörijä 18E nokkaan ja mietin että voisiko kyseistä reikää käyttää apuna pyörijän asennon kohdistukseen pultin reikiä poratessa?

Kiitos.
18E
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1194
Liittynyt: 25 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Kouvola

Re:

Viesti Kirjoittaja 18E »

-WW- kirjoitti:Niin eli nyt tuli taas innostusta laittaa kyseisenlaista nokkaa koneeseen. Eli tarvetta olisi tuollaiselle nokalle eli tarjotkaa!!!
Edellinen myyjä tarjos nokkaansa 25e..
Ei ollut kuvia tarjota, ei muutenkaan kertonut juuri mitään siitä eikä loppujenlopuksi JAKSANUT lähettää sitä nokkaa mulle.
Per*eestä tämmönen!
Ite vaihoin siten, että pidin 20NE:n lohkon ja 18E:stä koko yläkerta(avarrettuna+274ast.nokalla) niin kyllä siitä aika tiukka paketti tuli!
Ehdottomasti hoonaukseen ja uudet laakerit+männänrenkaat tilalle. Turha virittää loppuun ajettua, sieltä useimmiten laukeaa joku paikka!
t:Ville

"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1.8 nokka > c20ne ?

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

Kirjoittaja Peanuts päivämäärä 07 Kesä 2010 12:55
Nostetaanpa vanhaa aihetta.

Onko 18E ja 20NE nokissa tuo virranjakajan päässä ulkokehällä oleva "iso" reikä samassa asennossa suhteessa nokan asentoon? Pitäis sovitella motronicin virranjakajan pyörijä 18E nokkaan ja mietin että voisiko kyseistä reikää käyttää apuna pyörijän asennon kohdistukseen pultin reikiä poratessa?
Kellään antaa neuvoja tuohon motronicin virranjakajan pyörijän sovitukseen 18E nokkaan? Pitäis viikonloppuna porailla tallilla kierteet kohalleen.
Peoskari
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 18 Loka 2017, 08:47

Re: 1.8 nokka > c20ne ?

Viesti Kirjoittaja Peoskari »

Herätetääs pari vuotta vanhaa keskustelua :D ois tarkotus vaihtaa 18e nokka omegaan. Sellanen kävi mielessä että pitääkö alkaa jousia vaihtamaan jäykempiin ettei jää kantamaan, vai meneekö iha vakiot. Ja mites sitte sinne pyörijälle ne reijät ja mitä kaikkia näpertelyä vaatiikaa muuta että saa paikallee?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: 1.8 nokka > c20ne ?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Taitaa olla samat jouset 18e ja c20ne?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: 1.8 nokka > c20ne ?

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Peoskari kirjoitti:Herätetääs pari vuotta vanhaa keskustelua :D ois tarkotus vaihtaa 18e nokka omegaan. Sellanen kävi mielessä että pitääkö alkaa jousia vaihtamaan jäykempiin ettei jää kantamaan, vai meneekö iha vakiot. Ja mites sitte sinne pyörijälle ne reijät ja mitä kaikkia näpertelyä vaatiikaa muuta että saa paikallee?
Ihan muistikuva, mutta muistaakseni 1.8E jouset on paksummat. Turhaa noita vaihtaa jos ei aio kierrättää konetta reilummin :) Jäykempi jousi vaatii venttiilikoneistolta enempi voimaa ja se syö hv.
Peanuts kirjoitti:
Kirjoittaja Peanuts päivämäärä 07 Kesä 2010 12:55
Nostetaanpa vanhaa aihetta.

Onko 18E ja 20NE nokissa tuo virranjakajan päässä ulkokehällä oleva "iso" reikä samassa asennossa suhteessa nokan asentoon? Pitäis sovitella motronicin virranjakajan pyörijä 18E nokkaan ja mietin että voisiko kyseistä reikää käyttää apuna pyörijän asennon kohdistukseen pultin reikiä poratessa?
Kellään antaa neuvoja tuohon motronicin virranjakajan pyörijän sovitukseen 18E nokkaan? Pitäis viikonloppuna porailla tallilla kierteet kohalleen.
Jos laittaisi 1.8E nokkakotelolla ja siihen perään 1.8 oma jakaja.
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
_Gt16v_
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 100
Liittynyt: 23 Joulu 2007, 12:38

Re: 1.8 nokka > c20ne ?

Viesti Kirjoittaja _Gt16v_ »

Nostellaas vähä vanhaa aihetta. Montako 1.8ohc moottoria on missä on perinteinen virranjakaja? Ostin ”18e” nokan mutta en löydä siitä muita merkintäjä kuin GM ja H12. Nokan pääs ei oo reikiä motronicin pyörijän ruuveille.
Vastaa Viestiin