Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

120 000 km huolto takana (1.6 CDTI A6), omin moottoriöljyin 606 euroa yhteensä, sisältäen myös vaihteistoöljyen vaihdon. Eivät tehneet huuhtelelemalla, kuulemma Opelin ohje on vain vaihtaa normaalisti. Pelkän huollon osuus tästä oli 420 eur sis. öljyt ja vaihteistoöljyt+vaihto 186 eur.

Koitin käyttää autoa myös optimoinnissa, mutta jostain syystä eivät saaneet yhteyttä auton ECUun ja koitetaan uudelleen joku toinen kerta. Vuosimallin ja kaikkien tietojen perusteella tuki pitäisi olla, mutta ei onnistunut.
InkkuH
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 05 Huhti 2020, 13:39

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja InkkuH »

otj kirjoitti: 20 Elo 2020, 09:35 120 000 km huolto takana (1.6 CDTI A6), omin moottoriöljyin 606 euroa yhteensä, sisältäen myös vaihteistoöljyen vaihdon. Eivät tehneet huuhtelelemalla, kuulemma Opelin ohje on vain vaihtaa normaalisti. Pelkän huollon osuus tästä oli 420 eur sis. öljyt ja vaihteistoöljyt+vaihto 186 eur.

Koitin käyttää autoa myös optimoinnissa, mutta jostain syystä eivät saaneet yhteyttä auton ECUun ja koitetaan uudelleen joku toinen kerta. Vuosimallin ja kaikkien tietojen perusteella tuki pitäisi olla, mutta ei onnistunut.
Mulle sanottiin Laakkosella että huuhtelemalla tekevät vaihdon, ajattelin 70tkm kohdalla vaihdattaa. Merkkiliike-kohtaista ilmeisesti?
Insignia Sportstourer 1.5A Innovation - 18
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Näköjään. Toisaalta, huuhtelemalla vaihto on yleensä kallimpikin käsittääkseni? Siinähän kyllä paremmin vaihtuu kaikki, kun normaalivaihdossa vain 60-70% öljyistä. Kertoivat, että 120 000 km ajettu vanha öljy oli hyvän näköistä eikä ollut merkkejä laatikon kulumisesta. Maantielläpä nuo kilsat mulla pääasiassa tulee.
InkkuH
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 05 Huhti 2020, 13:39

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja InkkuH »

On se kallista huuhtelemalla, noin 400€..
Insignia Sportstourer 1.5A Innovation - 18
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Millä tavalla olette auton sisäpuolisia muovipintoja puhdistaneet?
Mä ostin testimielessä Saksalaisvalmisteisen Sonax Xtreme sisäpesuun tarkoitetun suihkepullon.
Oli riittoisa. Muutama suihkaus kohteeseen, hankaus ja viimeistely vedellä kostutetulla rätillä. Tuli siistiä jälkeä ja raikas tuoksu.
Jälkikäteen ajattelin, että josko ois riittänyt ihan vaan kostealla rätillä pyyhkiminen.
Mites teillä....?
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marqus »

On niiiiin pitkä ketju et huh, mut pakko laittaa lusikka soppaan ja todeta, ettei 1.5T ja 1.6 T moottoreissa taida olla kauhean suurta eroa ajotuntumissa.

Eilen ajoin 1.6T farkun eikä kyl tuntunu et ois 200hv kyydissä :roll:

Enkä kokenut 50km ajoreitillä et ois ollut sport- tai tour nappulasta mitään merkittävää hyötyä. Sportilla herkempi reagointi kaasuun ja pienmpi pykälä.

Kun 1.5T 165hv versiota saa hyvinkin paljon halvemmalla ja Executive varusteilla. N 6-8t€ ero on kuitenki paljon rahaa köyhälle :lollis:
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-=DmR=-
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 03 Helmi 2019, 19:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja -=DmR=- »

marqus kirjoitti: 23 Elo 2020, 19:24 Enkä kokenut 50km ajoreitillä et ois ollut sport- tai tour nappulasta mitään merkittävää hyötyä. Sportilla herkempi reagointi kaasuun ja pienmpi pykälä.
Erikoista, kyllä alusta ja ohjaus muuttuu huomattavasti jäykemmäksi sportilla, jos ne vaan on asetuksista valittu mukaan sport-modeen. Ja Tourilla sitten taas ohjaus ja alusta todella pehmeät.
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marqus »

-=DmR=- kirjoitti: 23 Elo 2020, 19:39
marqus kirjoitti: 23 Elo 2020, 19:24 Enkä kokenut 50km ajoreitillä et ois ollut sport- tai tour nappulasta mitään merkittävää hyötyä. Sportilla herkempi reagointi kaasuun ja pienmpi pykälä.
Erikoista, kyllä alusta ja ohjaus muuttuu huomattavasti jäykemmäksi sportilla, jos ne vaan on asetuksista valittu mukaan sport-modeen. Ja Tourilla sitten taas ohjaus ja alusta todella pehmeät.
No kyllä mäkin ihmettelin. Odotukset oli kyl suuret että olis jotain parempaa kyytiä tarjolla.
Ja autolla kuitenkin jo ajettu 42tkm, joten luulis vaihteistonkin jo oppineen tottelemaan.

Pitää käydä ajamassa 1.5T tähän perään niin jaa persmuistiin ajotuntumat.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-=DmR=-
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 03 Helmi 2019, 19:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja -=DmR=- »

marqus kirjoitti: 23 Elo 2020, 19:55
-=DmR=- kirjoitti: 23 Elo 2020, 19:39
marqus kirjoitti: 23 Elo 2020, 19:24 Enkä kokenut 50km ajoreitillä et ois ollut sport- tai tour nappulasta mitään merkittävää hyötyä. Sportilla herkempi reagointi kaasuun ja pienmpi pykälä.
Erikoista, kyllä alusta ja ohjaus muuttuu huomattavasti jäykemmäksi sportilla, jos ne vaan on asetuksista valittu mukaan sport-modeen. Ja Tourilla sitten taas ohjaus ja alusta todella pehmeät.
No kyllä mäkin ihmettelin. Odotukset oli kyl suuret että olis jotain parempaa kyytiä tarjolla.
Ja autolla kuitenkin jo ajettu 42tkm, joten luulis vaihteistonkin jo oppineen tottelemaan.
No vaihteistosta olen kyllä samaa mieltä. Tai siis, että se on kyllä niin alkeellinen ja hidas.
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

Jollen väärin muista, 1.5T:ssä ei olisi Flexrideä ollut Executive-varusteissakaan. Ainakaan viime vuoden loppupuolella myydyissä ei ollut, ja se oli yksi lisäsyy tehojen lisäksi valita 1.6T.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Kaasujalka77
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 20 Helmi 2020, 07:54

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Kaasujalka77 »

Opelin sivustolta ladattavasta hinnastosta ilmenee, että Flexride on saatavilla lisävarusteena vain 2.0 CDTI, ei 1.5 T/1.6 CDTI ja että se on vakiona 1.6T bensa A6 ja 4x4-malleissa. Itse olen havainnut, kuten ohjekirjastakin ilmenee, että sport-tila vaikuttaa ohjauksen lisäksi alustaan ja kaasuun. Ainakin itse huomaan ajossa eron näissä. Tour-tilassa ohjaus menee hyvinkin kevyeksi ja alustakin ottaa sivistyneemmin korokkeet ym vastaan. Käytännössä kaupunkiajossa tour on mielestäni parhaimmillaan, maantiellä normi moodi ja ehkä jossain mutkaisilla pikkuteillä saatan heittää sportille.

Minulla ei toisaalta ole järin paljoa kokemusta eri autoista, että ovatko nämä ajotilat mistään kotoisin vertailtuna joidenkin toisten valmistajien automallien vastaaviin. Erot ovat kuitenkin havaittavissa, ainakin siinä yksilössä jota itse ajan.
Opel Insignia Grand Sport Executive 1.6T vm. 2019
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

Kaasujalka77 kirjoitti: 24 Elo 2020, 10:03 Opelin sivustolta ladattavasta hinnastosta ilmenee, että Flexride on saatavilla lisävarusteena vain 2.0 CDTI, ei 1.5 T/1.6 CDTI ja että se on vakiona 1.6T bensa A6 ja 4x4-malleissa. Itse olen havainnut, kuten ohjekirjastakin ilmenee, että sport-tila vaikuttaa ohjauksen lisäksi alustaan ja kaasuun. Ainakin itse huomaan ajossa eron näissä. Tour-tilassa ohjaus menee hyvinkin kevyeksi ja alustakin ottaa sivistyneemmin korokkeet ym vastaan. Käytännössä kaupunkiajossa tour on mielestäni parhaimmillaan, maantiellä normi moodi ja ehkä jossain mutkaisilla pikkuteillä saatan heittää sportille.

Minulla ei toisaalta ole järin paljoa kokemusta eri autoista, että ovatko nämä ajotilat mistään kotoisin vertailtuna joidenkin toisten valmistajien automallien vastaaviin. Erot ovat kuitenkin havaittavissa, ainakin siinä yksilössä jota itse ajan.
Itsellä myös tuo Flexride löytyy ja erot on selvästi huomattavia kyllä. Ohjauksestakin tuntee heti ja alusta muuttuu ihan erilaiseksi. Kaasuvasteesta en ole huomannut mitään juurikaan, mutta en ole kyllä tarkkaillutkaan kun n. 98% ajasta menen ns. normaalimoodilla.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
U. Turhapuro
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 28 Loka 2013, 20:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja U. Turhapuro »

No niin ensimmäiset 3000km takana, niin voi kertoa kokemuksia, jos vaikka niillä on jollekin ostopäätöksiin merkitystä. Edellinen auto oli Octavia RS. Siihen jos verrataan, niin Opel kyllä kaikilla osa-alueilla parempi ja laadukaampi, mutta ollaan kaukana vielä esim. 500-sarjan Bemarista.

Oma auto on 1.6 diesel manuaali ja lähes kaikilla mahdollisilla varusteilla mitä saa, että hinta jää alle 40ke.

Kaupungissa auto on ison koon vuoksi aika kankea. Manuaalissa kytkinpolkimen liike on aika pitkä ja voisi olla hyvinkin lyhempi ja moottorissa kun olisi vielä hieman enempi kuin se 136hv. Toki arkiajossa tuollakin pärjää.

Muuten auto vaikuttaa oikein laadukkaalta ja mukavalta ajaa sekä ajoasennon saa varmasti mieleiseksi. Polttoainetta näyttäisi vievän aika vähän myös. Bosen stereot ei ole välttämättä ihan hifi luokkaa, mutta on ehdottomasti hankinnan arvoinen varuste. Kokonaisuutena oikein hyvä ostos hintaansa nähden. Tuohon hintaluokkaan voi sanoa vahvan suosituksen.
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marlii »

Errror kirjoitti: 24 Elo 2020, 14:59
Kaasujalka77 kirjoitti: 24 Elo 2020, 10:03 Opelin sivustolta ladattavasta hinnastosta ilmenee, että Flexride on saatavilla lisävarusteena vain 2.0 CDTI, ei 1.5 T/1.6 CDTI ja että se on vakiona 1.6T bensa A6 ja 4x4-malleissa. Itse olen havainnut, kuten ohjekirjastakin ilmenee, että sport-tila vaikuttaa ohjauksen lisäksi alustaan ja kaasuun. Ainakin itse huomaan ajossa eron näissä. Tour-tilassa ohjaus menee hyvinkin kevyeksi ja alustakin ottaa sivistyneemmin korokkeet ym vastaan. Käytännössä kaupunkiajossa tour on mielestäni parhaimmillaan, maantiellä normi moodi ja ehkä jossain mutkaisilla pikkuteillä saatan heittää sportille.

Minulla ei toisaalta ole järin paljoa kokemusta eri autoista, että ovatko nämä ajotilat mistään kotoisin vertailtuna joidenkin toisten valmistajien automallien vastaaviin. Erot ovat kuitenkin havaittavissa, ainakin siinä yksilössä jota itse ajan.
Itsellä myös tuo Flexride löytyy ja erot on selvästi huomattavia kyllä. Ohjauksestakin tuntee heti ja alusta muuttuu ihan erilaiseksi. Kaasuvasteesta en ole huomannut mitään juurikaan, mutta en ole kyllä tarkkaillutkaan kun n. 98% ajasta menen ns. normaalimoodilla.
Kyllä se Sport asetus nostaa kierroksia aika reilusti ja vaihto nopeutuu sitä kautta. Näin ollen kulutuskin voineen nousta, mutta toisaalta taas se kuminauha efekti jää pois.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Vecculiko
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 246
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Vecculiko »

Jos joku miettii hiljaisempia 18" rinkuloita niin Misukan CrossClimate + tuli hankittua täällä olevien suositusten perusteella ja hyvin toimi Lapin matkalla 3tkm. Ei melu vaivannut. Ei nuo rallirenkaat ole mutta normaaliajossa ei eroa kovempiin renkaisiin huomaa. Sitten kun ajetaan Turun motarin mutkaosuudella 140km/h niin oli jo vähän levotonta.

Kulutus mittarin mukaan koko Lapin reissu 5.5ltr/100km 2.0CDTI tomaatti. Auto täynnä ihmisiä ja tavaraa.
Vastaa Viestiin