Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 283
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

Jollen väärin muista, 1.5T:ssä ei olisi Flexrideä ollut Executive-varusteissakaan. Ainakaan viime vuoden loppupuolella myydyissä ei ollut, ja se oli yksi lisäsyy tehojen lisäksi valita 1.6T.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Kaasujalka77
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 20 Helmi 2020, 07:54

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Kaasujalka77 »

Opelin sivustolta ladattavasta hinnastosta ilmenee, että Flexride on saatavilla lisävarusteena vain 2.0 CDTI, ei 1.5 T/1.6 CDTI ja että se on vakiona 1.6T bensa A6 ja 4x4-malleissa. Itse olen havainnut, kuten ohjekirjastakin ilmenee, että sport-tila vaikuttaa ohjauksen lisäksi alustaan ja kaasuun. Ainakin itse huomaan ajossa eron näissä. Tour-tilassa ohjaus menee hyvinkin kevyeksi ja alustakin ottaa sivistyneemmin korokkeet ym vastaan. Käytännössä kaupunkiajossa tour on mielestäni parhaimmillaan, maantiellä normi moodi ja ehkä jossain mutkaisilla pikkuteillä saatan heittää sportille.

Minulla ei toisaalta ole järin paljoa kokemusta eri autoista, että ovatko nämä ajotilat mistään kotoisin vertailtuna joidenkin toisten valmistajien automallien vastaaviin. Erot ovat kuitenkin havaittavissa, ainakin siinä yksilössä jota itse ajan.
Opel Insignia Grand Sport Executive 1.6T vm. 2019
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 283
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

Kaasujalka77 kirjoitti: 24 Elo 2020, 10:03 Opelin sivustolta ladattavasta hinnastosta ilmenee, että Flexride on saatavilla lisävarusteena vain 2.0 CDTI, ei 1.5 T/1.6 CDTI ja että se on vakiona 1.6T bensa A6 ja 4x4-malleissa. Itse olen havainnut, kuten ohjekirjastakin ilmenee, että sport-tila vaikuttaa ohjauksen lisäksi alustaan ja kaasuun. Ainakin itse huomaan ajossa eron näissä. Tour-tilassa ohjaus menee hyvinkin kevyeksi ja alustakin ottaa sivistyneemmin korokkeet ym vastaan. Käytännössä kaupunkiajossa tour on mielestäni parhaimmillaan, maantiellä normi moodi ja ehkä jossain mutkaisilla pikkuteillä saatan heittää sportille.

Minulla ei toisaalta ole järin paljoa kokemusta eri autoista, että ovatko nämä ajotilat mistään kotoisin vertailtuna joidenkin toisten valmistajien automallien vastaaviin. Erot ovat kuitenkin havaittavissa, ainakin siinä yksilössä jota itse ajan.
Itsellä myös tuo Flexride löytyy ja erot on selvästi huomattavia kyllä. Ohjauksestakin tuntee heti ja alusta muuttuu ihan erilaiseksi. Kaasuvasteesta en ole huomannut mitään juurikaan, mutta en ole kyllä tarkkaillutkaan kun n. 98% ajasta menen ns. normaalimoodilla.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
U. Turhapuro
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 28 Loka 2013, 20:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja U. Turhapuro »

No niin ensimmäiset 3000km takana, niin voi kertoa kokemuksia, jos vaikka niillä on jollekin ostopäätöksiin merkitystä. Edellinen auto oli Octavia RS. Siihen jos verrataan, niin Opel kyllä kaikilla osa-alueilla parempi ja laadukaampi, mutta ollaan kaukana vielä esim. 500-sarjan Bemarista.

Oma auto on 1.6 diesel manuaali ja lähes kaikilla mahdollisilla varusteilla mitä saa, että hinta jää alle 40ke.

Kaupungissa auto on ison koon vuoksi aika kankea. Manuaalissa kytkinpolkimen liike on aika pitkä ja voisi olla hyvinkin lyhempi ja moottorissa kun olisi vielä hieman enempi kuin se 136hv. Toki arkiajossa tuollakin pärjää.

Muuten auto vaikuttaa oikein laadukkaalta ja mukavalta ajaa sekä ajoasennon saa varmasti mieleiseksi. Polttoainetta näyttäisi vievän aika vähän myös. Bosen stereot ei ole välttämättä ihan hifi luokkaa, mutta on ehdottomasti hankinnan arvoinen varuste. Kokonaisuutena oikein hyvä ostos hintaansa nähden. Tuohon hintaluokkaan voi sanoa vahvan suosituksen.
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 198
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marlii »

Errror kirjoitti: 24 Elo 2020, 14:59
Kaasujalka77 kirjoitti: 24 Elo 2020, 10:03 Opelin sivustolta ladattavasta hinnastosta ilmenee, että Flexride on saatavilla lisävarusteena vain 2.0 CDTI, ei 1.5 T/1.6 CDTI ja että se on vakiona 1.6T bensa A6 ja 4x4-malleissa. Itse olen havainnut, kuten ohjekirjastakin ilmenee, että sport-tila vaikuttaa ohjauksen lisäksi alustaan ja kaasuun. Ainakin itse huomaan ajossa eron näissä. Tour-tilassa ohjaus menee hyvinkin kevyeksi ja alustakin ottaa sivistyneemmin korokkeet ym vastaan. Käytännössä kaupunkiajossa tour on mielestäni parhaimmillaan, maantiellä normi moodi ja ehkä jossain mutkaisilla pikkuteillä saatan heittää sportille.

Minulla ei toisaalta ole järin paljoa kokemusta eri autoista, että ovatko nämä ajotilat mistään kotoisin vertailtuna joidenkin toisten valmistajien automallien vastaaviin. Erot ovat kuitenkin havaittavissa, ainakin siinä yksilössä jota itse ajan.
Itsellä myös tuo Flexride löytyy ja erot on selvästi huomattavia kyllä. Ohjauksestakin tuntee heti ja alusta muuttuu ihan erilaiseksi. Kaasuvasteesta en ole huomannut mitään juurikaan, mutta en ole kyllä tarkkaillutkaan kun n. 98% ajasta menen ns. normaalimoodilla.
Kyllä se Sport asetus nostaa kierroksia aika reilusti ja vaihto nopeutuu sitä kautta. Näin ollen kulutuskin voineen nousta, mutta toisaalta taas se kuminauha efekti jää pois.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Vecculiko
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 226
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Vecculiko »

Jos joku miettii hiljaisempia 18" rinkuloita niin Misukan CrossClimate + tuli hankittua täällä olevien suositusten perusteella ja hyvin toimi Lapin matkalla 3tkm. Ei melu vaivannut. Ei nuo rallirenkaat ole mutta normaaliajossa ei eroa kovempiin renkaisiin huomaa. Sitten kun ajetaan Turun motarin mutkaosuudella 140km/h niin oli jo vähän levotonta.

Kulutus mittarin mukaan koko Lapin reissu 5.5ltr/100km 2.0CDTI tomaatti. Auto täynnä ihmisiä ja tavaraa.
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 198
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marlii »

Miusta noi Bridgestonen Turanzat T005 on olleet positiivinen ylläytys. Hetken kun ajoi niin minusta hiljeni vaiko korva tottui? Karkealla kyllä ääntää mut ei mahdottomasti. Ajo-ominaisuudet minusta huippuluokkaa näillä kumeilla. ja ei nää oo mitän halpis renkaita. Tehdas sijoittaa.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Avatar
Garnd_Old_One
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 101
Liittynyt: 17 Marras 2019, 19:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Garnd_Old_One »

Saakohan ton vilkkuviiksestä kytkettävän toispuoleisen seisontavalo toiminnon pois päältä?
Jo useamman kerran autosta poistuessa on tullut hipaistuksi vilkkuviikseä ja valo mennyt tahattomasti päälle.
Eilen illalla viimeksi naapuri soitti, että kuskin puoleinen takavalo on päällä.

Pysäköitäessä auto voidaan kytkeä toisen puolen seisontavalo:
1. Katkaise sytytysvirta.
2. Siirrä suuntavilkkuvipu ylimpään (oikeat seisontavalot) tai alimpaan (vasemmat seisontavalot) asentoon. Vahvistuksena kuuluu äänimerkki ja kyseisen vilkkuvalon merkkivalo syttyy.


Vinkki autotehtailijalle, lisätkää ominaisuus: Jos kuskin ovi on auki, toiminto ohitetaan.

Toinen murhe on sadetunnistin vailla kunnon logiikkaa.
Toimii välillä ihan miten lystää. Joskus ei meinaa viitsiä pyyhkäistä kuin silloin ja tällöin, vaikka vettä olisi jo runsaamminkin. Toisinaan taas hinkkaa lähes kuivaa lasia yhtenään.
Kovemmassa sateessa heittää herkästi suuremman nopeuden ihan turhaan ja sateen laantuessa ei meinaa malttaa luopua tuosta suuremmasta nopeudsta. No, onneksi sadekelillä voi heittää ihan normi 1-nopeden manuaalipyyhinnän.
Vittu näitä vehkeitä!
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 198
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marlii »

U. Turhapuro kirjoitti: 24 Elo 2020, 16:42 No niin ensimmäiset 3000km takana, niin voi kertoa kokemuksia, jos vaikka niillä on jollekin ostopäätöksiin merkitystä. Edellinen auto oli Octavia RS. Siihen jos verrataan, niin Opel kyllä kaikilla osa-alueilla parempi ja laadukaampi, mutta ollaan kaukana vielä esim. 500-sarjan Bemarista.

Oma auto on 1.6 diesel manuaali ja lähes kaikilla mahdollisilla varusteilla mitä saa, että hinta jää alle 40ke.

Kaupungissa auto on ison koon vuoksi aika kankea. Manuaalissa kytkinpolkimen liike on aika pitkä ja voisi olla hyvinkin lyhempi ja moottorissa kun olisi vielä hieman enempi kuin se 136hv. Toki arkiajossa tuollakin pärjää.

Muuten auto vaikuttaa oikein laadukkaalta ja mukavalta ajaa sekä ajoasennon saa varmasti mieleiseksi. Polttoainetta näyttäisi vievän aika vähän myös. Bosen stereot ei ole välttämättä ihan hifi luokkaa, mutta on ehdottomasti hankinnan arvoinen varuste. Kokonaisuutena oikein hyvä ostos hintaansa nähden. Tuohon hintaluokkaan voi sanoa vahvan suosituksen.
Ocu Rs on aika samoissa hinnoissa kun omani 200 hv Gs. Bemari kuitenkin ihan jotain muuta hintaluokkaa. Katselin et en olisi saanut edes 3 sarjan farkua ulos liikkestä sillä hintaa mitä Insginia maksoi.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 198
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marlii »

marlii kirjoitti: 31 Elo 2020, 00:22
U. Turhapuro kirjoitti: 24 Elo 2020, 16:42 No niin ensimmäiset 3000km takana, niin voi kertoa kokemuksia, jos vaikka niillä on jollekin ostopäätöksiin merkitystä. Edellinen auto oli Octavia RS. Siihen jos verrataan, niin Opel kyllä kaikilla osa-alueilla parempi ja laadukaampi, mutta ollaan kaukana vielä esim. 500-sarjan Bemarista.

Oma auto on 1.6 diesel manuaali ja lähes kaikilla mahdollisilla varusteilla mitä saa, että hinta jää alle 40ke.

Kaupungissa auto on ison koon vuoksi aika kankea. Manuaalissa kytkinpolkimen liike on aika pitkä ja voisi olla hyvinkin lyhempi ja moottorissa kun olisi vielä hieman enempi kuin se 136hv. Toki arkiajossa tuollakin pärjää.

Muuten auto vaikuttaa oikein laadukkaalta ja mukavalta ajaa sekä ajoasennon saa varmasti mieleiseksi. Polttoainetta näyttäisi vievän aika vähän myös. Bosen stereot ei ole välttämättä ihan hifi luokkaa, mutta on ehdottomasti hankinnan arvoinen varuste. Kokonaisuutena oikein hyvä ostos hintaansa nähden. Tuohon hintaluokkaan voi sanoa vahvan suosituksen.
Ocu Rs on aika samoissa hinnoissa kun omani 200 hv Gs. Bemari 5 sarja kuitenkin ihan jotain muuta hintaluokkaa. Katselin et en olisi saanut edes 3 sarjan farkua ulos liikkestä sillä hintaa mitä Insginia maksoi.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 198
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marlii »

marlii kirjoitti: 31 Elo 2020, 00:22
marlii kirjoitti: 31 Elo 2020, 00:22
U. Turhapuro kirjoitti: 24 Elo 2020, 16:42 No niin ensimmäiset 3000km takana, niin voi kertoa kokemuksia, jos vaikka niillä on jollekin ostopäätöksiin merkitystä. Edellinen auto oli Octavia RS. Siihen jos verrataan, niin Opel kyllä kaikilla osa-alueilla parempi ja laadukaampi, mutta ollaan kaukana vielä esim. 500-sarjan Bemarista.

Oma auto on 1.6 diesel manuaali ja lähes kaikilla mahdollisilla varusteilla mitä saa, että hinta jää alle 40ke.

Kaupungissa auto on ison koon vuoksi aika kankea. Manuaalissa kytkinpolkimen liike on aika pitkä ja voisi olla hyvinkin lyhempi ja moottorissa kun olisi vielä hieman enempi kuin se 136hv. Toki arkiajossa tuollakin pärjää.

Muuten auto vaikuttaa oikein laadukkaalta ja mukavalta ajaa sekä ajoasennon saa varmasti mieleiseksi. Polttoainetta näyttäisi vievän aika vähän myös. Bosen stereot ei ole välttämättä ihan hifi luokkaa, mutta on ehdottomasti hankinnan arvoinen varuste. Kokonaisuutena oikein hyvä ostos hintaansa nähden. Tuohon hintaluokkaan voi sanoa vahvan suosituksen.
Ocu Rs on aika samoissa hinnoissa kun omani 200 hv Gs. Bemari 5 sarja kuitenkin ihan jotain muuta hintaluokkaa. Katselin et en olisi saanut edes 3 sarjan farkua ulos liikkeestä sillä hintaa mitä Insginia maksoi.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Ristoj
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 134
Liittynyt: 01 Tammi 2017, 12:36

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ristoj »

Tulipa laitettua tuo venttiili Astraan ja hyvin toimii, heti vettä ikkunaan ja sitten vasta lähtee pyyhkijät liikenteeseen.



quote=Garnd_Old_One post_id=2446026 time=1596464800 user_id=71346]
Antagonisti kirjoitti: 16 Heinä 2020, 18:05 *nips*
Tuulilasi on kärsinyt enemmän, kaksi kertaa on tuulilasia paikkakorjattu ja pienempiä kulumajälkiä on ehkä jopa enemmän kuin odottaisi. Yhtenä syynä on varmaankin se, että pissapoika herää vasta kun pyyhkimet on vetäissyt kuivana jo puolet ekasta pyyhkäisysyklistä. Tästä on muistaakseni tälläkin palstalla keskusteltu ja jotkut ovat korjanneet ongelman lisäämällä takaiskuventtiilin pissapojan letkun väliin. Itse en ole jaksanut alkaa tällaiseen.
Tuossa malliksi, takaiskuventtiili on kuvassa kaasujousen yläpuolella. Venttiilin musta osa tulee pumpulle päin.
Alemmassa kuvassa hetki ennen pyyhkijöiden käynnistymistä.
Nyt toimii niin kuin kuluukin toimia :thumbsup:
Asennustyö pari minuuttia, universaali venttiili pari kolme euroa.


Kuva

Kuva
[/quote]
Korpimetsä
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 168
Liittynyt: 30 Tammi 2020, 19:49

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Korpimetsä »

Tässä kun koittaa seurata topikkia nii eikö tota viestien lainausta ny jumalauta voi käyttää kuin kuuluisi, tosta vittu enää nää kuka kirjoittanu mitäkin?
Huoltokirja on kaiken A ja O.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Ei onnistunut optimoiautosi.fi pajassa valitettavasti Insignian 1.6 136 hv dieselin softaus. Olis 158 hv ja 380 Nm kelvannut. Ecun malli täsmäsi, kokeiltiin myös Astra K:n ohjelmalla, mutta ei onnistunut. Tutkivat vielä asiaa, mikähän lie.
Korpimetsä
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 168
Liittynyt: 30 Tammi 2020, 19:49

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Korpimetsä »

Täytyy avata ecu, ei mee obd:n kautta?
Huoltokirja on kaiken A ja O.
Vastaa Viestiin