vectra 2.0 dti - uusi 500-tonnari
vectra 2.0 dti - uusi 500-tonnari
terve, aattelin kehaista vanhaa (2001) sotaratsuani, joka edelleen kuljettaa luotettavasti paikasta A paikkaan B.
turhahan sitä on ooppel-miehille kehuskella, mutta aattelin mainita pari huomion arvoista seikkaa liittyen koneen/auton kestävyyteen
- auto ollut perheessä uudesta asti, historia siis tiedossa
- ukko ajeli ekat 300 tkm, kuitit tallessa huolloista, ei mitään mainittivaa, vikakoodia yms. pientä asiaan kuuluvaa
- itse olen päästellyt 200 tkm, jotain perushuoltoa tehnyt,paluuletkuja vaihdellut ja vähän maalaillut
- öljyt vaihdettu n.10tkm välein
- 400 tkmssä imusarjan eka putsaus ja egr tulppaus ( oli mutten pikkasen tukossa )
- 473 tkmssä lastutus ja penkitys (n.100 hv etupyöriltä, hyvin toimii)
- mainittavaa mm. polttoainepumppu alkuperäinen!!
- muuta alkuperäistä: kaikki konehuoneessa (turbo,laturi,startti,ilm.kompura,ohj.teh.pumppu), iskarit, jarrulevyt
- kytkin ja vaihteisto toimii
- ei savuta ja öljyn kulutuskin muistaakseni pieneni huomattavasti 300 tkm jälkeen kun en käyttänyt enää gm-öljyä
no onhan siihen vaihdettu varmaan 5 tuulilasia ja pari ilmamäärämittaria, mutta kenkää on saanut kuitenkin asiallisesti kiihdyttäen, vetoautonakin on käytetty.
muistaakseni uutena oli lastentauteja ja ukolla meinas mennä hermot mutta tuntuneet taudit vähenevän vanhetessaan ( ovatg ehkä muuttuneet ominaisuuksiksi)
voihan se olla että laukeaa kohta kaikki kerralla mutta siihen asti.... kaasua...
turhahan sitä on ooppel-miehille kehuskella, mutta aattelin mainita pari huomion arvoista seikkaa liittyen koneen/auton kestävyyteen
- auto ollut perheessä uudesta asti, historia siis tiedossa
- ukko ajeli ekat 300 tkm, kuitit tallessa huolloista, ei mitään mainittivaa, vikakoodia yms. pientä asiaan kuuluvaa
- itse olen päästellyt 200 tkm, jotain perushuoltoa tehnyt,paluuletkuja vaihdellut ja vähän maalaillut
- öljyt vaihdettu n.10tkm välein
- 400 tkmssä imusarjan eka putsaus ja egr tulppaus ( oli mutten pikkasen tukossa )
- 473 tkmssä lastutus ja penkitys (n.100 hv etupyöriltä, hyvin toimii)
- mainittavaa mm. polttoainepumppu alkuperäinen!!
- muuta alkuperäistä: kaikki konehuoneessa (turbo,laturi,startti,ilm.kompura,ohj.teh.pumppu), iskarit, jarrulevyt
- kytkin ja vaihteisto toimii
- ei savuta ja öljyn kulutuskin muistaakseni pieneni huomattavasti 300 tkm jälkeen kun en käyttänyt enää gm-öljyä
no onhan siihen vaihdettu varmaan 5 tuulilasia ja pari ilmamäärämittaria, mutta kenkää on saanut kuitenkin asiallisesti kiihdyttäen, vetoautonakin on käytetty.
muistaakseni uutena oli lastentauteja ja ukolla meinas mennä hermot mutta tuntuneet taudit vähenevän vanhetessaan ( ovatg ehkä muuttuneet ominaisuuksiksi)
voihan se olla että laukeaa kohta kaikki kerralla mutta siihen asti.... kaasua...
Re: vectra 2.0 dti - uusi 500-tonnari
Hieno suoritus mites pyöränlaakerit ja vetonivelet? Onko vaihdettu ja miten usein?
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Re: vectra 2.0 dti - uusi 500-tonnari
Hienosti on mennyt , meikäläinen ollut kanssa tyytyväinen (2.0 dti-00 ) vekkuuni ,mittarissa 370 , itse olen ajanut sillä 200 , jouduin kyllä melkein heti tekemään pumppurempan kun ostin ,uusinut olen paluuletkut sekä katsastusmiehen "pyynnöstä" jarrulevyt eteen ja taakse , sitä olen ihmetellyt kun öljyä ei kuluta eikä tiputa tippaakaan.
Re: vectra 2.0 dti - uusi 500-tonnari
vetonivelet on viel alkuperäsiä, eikä oo vielä viitettä kulumasta.
takapyöränlaakerit muistaakseni vaihoin 350tkmssa, kun joku ulisi takapäässä.
no sehän meni mehtään, kun ulina johtuikin renkaista.
eli hyvin on mitoitettu nekin.
ps. ukon uuteen japsiin (2007) saa vaihtaa laakerit vähintään 200tkm välein...
ps2. ukko vaihto aikanaan japsiin kun luuli saavansa paremman
takapyöränlaakerit muistaakseni vaihoin 350tkmssa, kun joku ulisi takapäässä.
no sehän meni mehtään, kun ulina johtuikin renkaista.
eli hyvin on mitoitettu nekin.
ps. ukon uuteen japsiin (2007) saa vaihtaa laakerit vähintään 200tkm välein...
ps2. ukko vaihto aikanaan japsiin kun luuli saavansa paremman
Re: vectra 2.0 dti - uusi 500-tonnari
Joo ei tollasia enää ehdä!
Oma -08 1.9CDTI Zafira uudesta saakka ollu. Nyt 120thk mittarissa. Vaihdettu takaluukun johtosarja kun ei enää auennut, kuskin oven ikkunan tiiviste vaihdettu, laturi rikki / vaihdettu (80thk), 1 kpl EGR venttiili, koiranluut, etulevyt + palat (118thk). Nyt DFP ongelma ja ilmastointi rikki.
On Zafiran pito kallista takuuajan jälkeen.
Kun vertaa tohon sun vectraan niin itku tulee!!
Oma -08 1.9CDTI Zafira uudesta saakka ollu. Nyt 120thk mittarissa. Vaihdettu takaluukun johtosarja kun ei enää auennut, kuskin oven ikkunan tiiviste vaihdettu, laturi rikki / vaihdettu (80thk), 1 kpl EGR venttiili, koiranluut, etulevyt + palat (118thk). Nyt DFP ongelma ja ilmastointi rikki.
On Zafiran pito kallista takuuajan jälkeen.
Kun vertaa tohon sun vectraan niin itku tulee!!
Re: vectra 2.0 dti - uusi 500-tonnari
laturin mää jo vaihtasin suosiolla, en toki japanin/kiinan laturiin
Re: vectra 2.0 dti - uusi 500-tonnari
Tuo 2.0 dti moottori olikin vielä Saksassa valmistettu,on kyllä vahvaa tekoa ja apulaitteet myös ,tietty pumppua lukuunottamatta.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Re: vectra 2.0 dti - uusi 500-tonnari
joo oon mää jo henkisesti varautunu vaihteleen osia... varaosaauton purin atomeiksi ja jemmailin kaikki apulaitteet. pumppuvikakaan ei taida nykyään olla enää maailmanloppu, osaamista ilmeisesti löytyy jo harrastelijankin lompakolle ystävällisempää.
kyllähän tuo välillä houkuttas "päivittää" vaihtamalla uudempaan ja ehkä kenties jopä vähemmän ajettuunkin, mutta kun näitä juttuja lukee niin ei taija tohtia vielä ostaa c-mallin vektraa tai insigniaa...
kai se on sotaratsu ajettava tappiin.. missä asti se lie sitten onkaan. ja turhahan sitä on myyä kun ei oo kuin käyttöarvo, tosin hyvä sellainen.
kyllähän tuo välillä houkuttas "päivittää" vaihtamalla uudempaan ja ehkä kenties jopä vähemmän ajettuunkin, mutta kun näitä juttuja lukee niin ei taija tohtia vielä ostaa c-mallin vektraa tai insigniaa...
kai se on sotaratsu ajettava tappiin.. missä asti se lie sitten onkaan. ja turhahan sitä on myyä kun ei oo kuin käyttöarvo, tosin hyvä sellainen.
Re: vectra 2.0 dti - uusi 500-tonnari
Niin tai jos vaihtaa niin remonttia on enemmän ja kallista,,,max power kirjoitti:joo oon mää jo henkisesti varautunu vaihteleen osia... varaosaauton purin atomeiksi ja jemmailin kaikki apulaitteet. pumppuvikakaan ei taida nykyään olla enää maailmanloppu, osaamista ilmeisesti löytyy jo harrastelijankin lompakolle ystävällisempää.
kyllähän tuo välillä houkuttas "päivittää" vaihtamalla uudempaan ja ehkä kenties jopä vähemmän ajettuunkin, mutta kun näitä juttuja lukee niin ei taija tohtia vielä ostaa c-mallin vektraa tai insigniaa...
kai se on sotaratsu ajettava tappiin.. missä asti se lie sitten onkaan. ja turhahan sitä on myyä kun ei oo kuin käyttöarvo, tosin hyvä sellainen.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
-
- 'Agila'
- Viestit: 4
- Liittynyt: 30 Touko 2008, 13:40
- Paikkakunta: Helsinki / Pohja
Re: vectra 2.0 dti - uusi 500-tonnari
Onnea vaan 500.000km johdosta. Mulla vm 00 2.0 DI ja kulkee edelleen kiitettävästi. Mittarissa tosin vasta 400.000km, vaihdettu yhtä jos toista, mutta on tuolla sit kans ajettukin, hinattu halkoja ja kuskattu muuttokuormaa Lontooseen. Takakonttiin nostettiin kylppärin kaakelit suoraan trukilla. Kulutus 80km/h tunnissa ajaen maantiellä 5.3l/100km ihan sama istuuko kyydissä 1 vai 7 henkeä. Merkkihuoltoa auto ei ole nähnyt varmaan 8 vuoteen. Ei kannata. Muut tekevät halvemmalla ja kokemuksen mukaan paremmin. Kone näköjään kestää ja kestää.
Re: vectra 2.0 dti - uusi 500-tonnari
Se kone ei ajamalla lopu. On valehtelematta (pumppua lukuunottamatta) Opelin lujin moottori.
Kärsämäellä sama omistaja veti 1999 Di Zafiralla 750tkm, joista ensimmäiset 650tkm kylätaksissa. Kun toinen pumppu antautui (ensimmäinen kesti 3v/377tkm), niin omistaja ei enää korjannut. Nokka ja nostajat alkoi olla jo pikkuhiljaa vaihtokunnossa, mutta jakopäälle ei ollut tarvinnut tehdä vielä mitään.
Kärsämäellä sama omistaja veti 1999 Di Zafiralla 750tkm, joista ensimmäiset 650tkm kylätaksissa. Kun toinen pumppu antautui (ensimmäinen kesti 3v/377tkm), niin omistaja ei enää korjannut. Nokka ja nostajat alkoi olla jo pikkuhiljaa vaihtokunnossa, mutta jakopäälle ei ollut tarvinnut tehdä vielä mitään.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: vectra 2.0 dti - uusi 500-tonnari
Onneksi olkoon! Mullakin oli tavoitteena tuo 500000, mutta...
Mullakin oli aikaisemmin -00 2.0 di ja ajettu oli 408000. Hirvikolarin johdosta vaihtoi juuri omistajaa. Olin autoo erittäin tyytyväinen. Ostin sen 270000 ajettuna ja ajelin neljä vuotta. Ei mitään ongelmia. Ainoastaan kuluvia osia vaihdettiin. Moottorin käyntinopeusanturi taisi olla ainoa erikoisempi asia joka vaihdettiin ja kuskin puolen etunapa.
Nykyinen sotaratsu on Zafira 2.0 DTI 246t ajettu automaatti. Onkohan tietoa tuosta Opelin automaattilaatikon kestävyydestä? Tuo kone kestää hyvin, sen tulin itse huomanneeksi.
Mullakin oli aikaisemmin -00 2.0 di ja ajettu oli 408000. Hirvikolarin johdosta vaihtoi juuri omistajaa. Olin autoo erittäin tyytyväinen. Ostin sen 270000 ajettuna ja ajelin neljä vuotta. Ei mitään ongelmia. Ainoastaan kuluvia osia vaihdettiin. Moottorin käyntinopeusanturi taisi olla ainoa erikoisempi asia joka vaihdettiin ja kuskin puolen etunapa.
Nykyinen sotaratsu on Zafira 2.0 DTI 246t ajettu automaatti. Onkohan tietoa tuosta Opelin automaattilaatikon kestävyydestä? Tuo kone kestää hyvin, sen tulin itse huomanneeksi.
ex Zafira DI-00, ex Zafira DTI A -04, Nykyinen Zafira ecoflex 1.7 CDTI -11
Re: vectra 2.0 dti - uusi 600-tonnari PÄIVITYS
morot!
päivitetään vanhaa juttusarjaa koska aika kuluu mutta sotaratsu jatkaa matkaansa uskollisena palvelijana! ajot käyneet vähiin viimeaikoina mutta mittari näyttää nyt sen 600 000 km...
tuntuu olevan tosiaan kestävä motori.
muutaman kerran jo luulin että se antautui mutta polttoaineen paluuletkut vaihtamalla aina matka on jatkunut.
ja mainittakoon vielä että edelleen matkaa jatketaan alkuperäisellä dieselpumpulla!! ja muutenkin kaikki apulaitteet ovat edelleen alkuperäisiä. muutaman kierroksen se pikkuturpokin on matkan aikana pyörähtänyt
ps. ja sitten uskalsin ostaa myös perhekäyttöön c-vectrankin, 2,8T, hyvä peli sekin mutta tuskin näkee kuuttasataatuhattakilsaa Suomen koloisia teitä
päivitetään vanhaa juttusarjaa koska aika kuluu mutta sotaratsu jatkaa matkaansa uskollisena palvelijana! ajot käyneet vähiin viimeaikoina mutta mittari näyttää nyt sen 600 000 km...
tuntuu olevan tosiaan kestävä motori.
muutaman kerran jo luulin että se antautui mutta polttoaineen paluuletkut vaihtamalla aina matka on jatkunut.
ja mainittakoon vielä että edelleen matkaa jatketaan alkuperäisellä dieselpumpulla!! ja muutenkin kaikki apulaitteet ovat edelleen alkuperäisiä. muutaman kierroksen se pikkuturpokin on matkan aikana pyörähtänyt
ps. ja sitten uskalsin ostaa myös perhekäyttöön c-vectrankin, 2,8T, hyvä peli sekin mutta tuskin näkee kuuttasataatuhattakilsaa Suomen koloisia teitä
Re: vectra 2.0 dti - uusi 500-tonnari
Kone siinä 2.8:ssa kestää nippa 200tkm
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: vectra 2.0 dti - uusi 500-tonnari
Niin kone kestää mutta jakopää ei. Juttua löytyy kyllä foorumilta
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.