B20DTH - ad-blue
B20DTH - ad-blue
Pukkasi tuollaiset vikakoodit kesken ajon.
Autossa syttyi moottorin vikavalo, mutta kulki normaalisti ja tehot ok.
Luin koodit ja nollasin ja meno jatkuu normisti.
Eli tapahtunut kerran.
NOx järjestelmän sensori "hommia" vaikuttaisi olevan.
Osaako joku kertoa, mistä nuo koodit aiheutuu?
Kiitos.
Autossa syttyi moottorin vikavalo, mutta kulki normaalisti ja tehot ok.
Luin koodit ja nollasin ja meno jatkuu normisti.
Eli tapahtunut kerran.
NOx järjestelmän sensori "hommia" vaikuttaisi olevan.
Osaako joku kertoa, mistä nuo koodit aiheutuu?
Kiitos.
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
Astra H Ultima Wagon
Re: B20DTH - vikakoodit P20EE ja P11DC
Jatketaampa tähän:
Nyt ilmesty koodit P220B ja U029E. Käynnistyksen jälkeen silloin tällöin.
Muutamalta nettisivulta päättelin, että "joku NOx sensori" menee virhe tilaan. En vaan vielä ole saanut selville, mikä se niistä on.
Koodit saa nollattua käynnistämisen jälkeen ja moottori pelaa normisti, ilman mitää ongelmia..
Nyt ilmesty koodit P220B ja U029E. Käynnistyksen jälkeen silloin tällöin.
Muutamalta nettisivulta päättelin, että "joku NOx sensori" menee virhe tilaan. En vaan vielä ole saanut selville, mikä se niistä on.
Koodit saa nollattua käynnistämisen jälkeen ja moottori pelaa normisti, ilman mitää ongelmia..
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
Astra H Ultima Wagon
Re: B20DTH - vikakoodit P20EE ja P11DC
Tarina jatkuu:
Merkkihuolto kertoi, että mikäli NOx anturi on vaihdettava, niin tällöin hinta on 750€ anturista ja vaihtotyöt/ohjelmointi päälle.
Mutta, koska ei vielä testattu testerissä, niin ei ole varmaa.
Näissä on ollut ongelmia "johtosarjan hapettumisen" kanssa ja sitä varten on olemassa ihan "korjaussarja". Mitä se sitten tarkoittaakaan.
Viikonpäästä toivottavasti olen viisaampi.
Puolen vuoden kokemuksella tämä "kusitankki autoilu" on negatiivinen kokemus.
Merkkihuolto kertoi, että mikäli NOx anturi on vaihdettava, niin tällöin hinta on 750€ anturista ja vaihtotyöt/ohjelmointi päälle.
Mutta, koska ei vielä testattu testerissä, niin ei ole varmaa.
Näissä on ollut ongelmia "johtosarjan hapettumisen" kanssa ja sitä varten on olemassa ihan "korjaussarja". Mitä se sitten tarkoittaakaan.
Viikonpäästä toivottavasti olen viisaampi.
Puolen vuoden kokemuksella tämä "kusitankki autoilu" on negatiivinen kokemus.
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
Astra H Ultima Wagon
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: B20DTH - vikakoodit P20EE ja P11DC
Näköjään nox samoissa hinnoissa bmw ja mersun kanssa. Niissä tosin yleisempiä nuo ongelmat
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: B20DTH - vikakoodit P20EE ja P11DC
Kallis on anturiksi. Ainakin toistaiseksi.
Sen verran tutkin jo, että vaihtaminen ei ole iso juttu, mutta ohjelmointi on sitte toinen juttu..
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
Astra H Ultima Wagon
Re: B20DTH - vikakoodit P20EE ja P11DC
Ja tarinan päätös:
NOX2 anturi rikki.
Vaihto+duunit ~700€ (sisältäen alennukset) merkkiliikkeessä.
Tämä oli käsitykseni mukaan se "halvempi" anturi.
Vinkkiä itse asentajalta (väitti olevansa diesel kuski) merkkiliikkeestä:
Lisäainetta tankkiin mahdollisuuksien mukaan.
Pitkät ajomatkat ei poista lisäaineen tarvetta näitten antureitten kanssa.
NOX2 anturi rikki.
Vaihto+duunit ~700€ (sisältäen alennukset) merkkiliikkeessä.
Tämä oli käsitykseni mukaan se "halvempi" anturi.
Vinkkiä itse asentajalta (väitti olevansa diesel kuski) merkkiliikkeestä:
Lisäainetta tankkiin mahdollisuuksien mukaan.
Pitkät ajomatkat ei poista lisäaineen tarvetta näitten antureitten kanssa.
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
Astra H Ultima Wagon
Re: B20DTH - vikakoodit P20EE ja P11DC
Kysymys:
Kokemuksia Forten ja/tai X1R tuotteiden käytöstä polttoaineen seassa?
Kokemuksia Forten ja/tai X1R tuotteiden käytöstä polttoaineen seassa?
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
Astra H Ultima Wagon
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: B20DTH - vikakoodit P20EE ja P11DC
Forten aine ainakin puhdistaa suuttimia ja ne hiljenee hieman. Mutta kyllä auton kuuluu ilman lisäaineita toimia eikä lisäaineet vaikuta nox kestävyyteen
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: B20DTH - vikakoodit P20EE ja P11DC
Olen samaa mieltä, että auton kuuluu toimia, ilman lisäaineita.
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
Astra H Ultima Wagon
Re: B20DTH - vikakoodit P20EE ja P11DC
Tähän tapaukseen/vikaan liittyen havaintoja:
- Kun anturi oli viallinen, urean kulutus merkittävästi isompaa. Muutama tuhat kilsaa ja puolet urea tankista hävinny. Ja hälyt päälle, lisää ainetta.
- Kun anturi oli viallinen, hajua haitta. Urea haisee kuten "lantalassa". Asia huomaa nyt, kun anturi on ok.
- Kun anturi oli viallinen, urean kulutus merkittävästi isompaa. Muutama tuhat kilsaa ja puolet urea tankista hävinny. Ja hälyt päälle, lisää ainetta.
- Kun anturi oli viallinen, hajua haitta. Urea haisee kuten "lantalassa". Asia huomaa nyt, kun anturi on ok.
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
Astra H Ultima Wagon
Re: B20DTH - vikakoodit P20EE ja P11DC
Hep,
Jatkan tähän topikkiin, koska asia liittyy AdBlue järjestelmän hienouksiin. ( en osannut muuttaa otsikkoa koodilla)
Nyt ilmestyi koodi P20E8-00 (Opcom:lla luettu) joka kai lienee "Pressure too Low".
Auto toimi normaalisti, mutta pakoputken päähän kertyi "urea liuosta?" n.20km matkalla, niin kuin "sissijuustoa" alokkaalle mettässä. Auto teki re-gen polton,josta tuli kunnon savut. Sama ajomatka takaisin auto alkoi kertomaan, että AdBlueta alkaa olemaan vähän tankissa. Lisäsin nestettä tankin täyteen. Sitä oli kulunut paljon tuolla n 40km matkalla. Auto seisoi päivän pihassa ja käynnistys ja vikakoodi on poissa. Oli toki jäänyt muistiin. Opcom ei näyttänyt mitään normaalista poikkeavaa "Exhaust Aftertreatment Data" ikkunassa. Olin jo varautunut, että taas on tonnin sensori remppa eessä..
Autolla ei ole ajettu kuukauteen pitkää matkaa, pelkkää nurkkapyöritystä.
Mietin tässä, että olisko mahdollista, että joku "kusisuutin" olisi menny tukkoon ja aukesi uudestaan re-genin aikana?
Semmonen tarina, jos tästä on jollekin apua!
Jatkan tähän topikkiin, koska asia liittyy AdBlue järjestelmän hienouksiin. ( en osannut muuttaa otsikkoa koodilla)
Nyt ilmestyi koodi P20E8-00 (Opcom:lla luettu) joka kai lienee "Pressure too Low".
Auto toimi normaalisti, mutta pakoputken päähän kertyi "urea liuosta?" n.20km matkalla, niin kuin "sissijuustoa" alokkaalle mettässä. Auto teki re-gen polton,josta tuli kunnon savut. Sama ajomatka takaisin auto alkoi kertomaan, että AdBlueta alkaa olemaan vähän tankissa. Lisäsin nestettä tankin täyteen. Sitä oli kulunut paljon tuolla n 40km matkalla. Auto seisoi päivän pihassa ja käynnistys ja vikakoodi on poissa. Oli toki jäänyt muistiin. Opcom ei näyttänyt mitään normaalista poikkeavaa "Exhaust Aftertreatment Data" ikkunassa. Olin jo varautunut, että taas on tonnin sensori remppa eessä..
Autolla ei ole ajettu kuukauteen pitkää matkaa, pelkkää nurkkapyöritystä.
Mietin tässä, että olisko mahdollista, että joku "kusisuutin" olisi menny tukkoon ja aukesi uudestaan re-genin aikana?
Semmonen tarina, jos tästä on jollekin apua!
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
Astra H Ultima Wagon
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: B20DTH - vikakoodit P20EE ja P11DC
Matala paine urealla.
Ota suutin irti pakoputkesta, tee op com painetesti tai ohjaa pumppua ja tarkista ettei suutin vuoda läpi. Katso sitten löydäkö muita vuotoja. Jos näistä ei löydy vikaa niin ruiskutusmäärän testi ja suutin purkkiin. Ohjearvoja en osaa sille sanoa mutta 40-60ml oli toisessa opel mallissa.
Joa ei vieläkään löydy vikaa niin sitten pumppu ei tee painetta ja voi olla että koko säiliö menee vaihtoon.
Laittaisitko mulle yv vin numeron
Ota suutin irti pakoputkesta, tee op com painetesti tai ohjaa pumppua ja tarkista ettei suutin vuoda läpi. Katso sitten löydäkö muita vuotoja. Jos näistä ei löydy vikaa niin ruiskutusmäärän testi ja suutin purkkiin. Ohjearvoja en osaa sille sanoa mutta 40-60ml oli toisessa opel mallissa.
Joa ei vieläkään löydy vikaa niin sitten pumppu ei tee painetta ja voi olla että koko säiliö menee vaihtoon.
Laittaisitko mulle yv vin numeron
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: B20DTH - vikakoodit P20EE ja P11DC
Jos se takimmainen anturi oli rikki, niin kusta on pumpattu virheellisen näyttämän takia reilummin likenteeseen ja jos ammoniakki haissut niin ei oo sen poistokäsittely kerennyt kaikkea syömään pois.Summit kirjoitti: ↑21 Helmi 2020, 12:56 Tähän tapaukseen/vikaan liittyen havaintoja:
- Kun anturi oli viallinen, urean kulutus merkittävästi isompaa. Muutama tuhat kilsaa ja puolet urea tankista hävinny. Ja hälyt päälle, lisää ainetta.
- Kun anturi oli viallinen, hajua haitta. Urea haisee kuten "lantalassa". Asia huomaa nyt, kun anturi on ok.
Tok jos siellä vielä vikaa on, niin vuotava suutinhan voi tehdä samaa.
Re: B20DTH - vikakoodit P20EE ja P11DC
Kiitos.1,2sorsa kirjoitti: ↑15 Kesä 2021, 22:04 Matala paine urealla.
Ota suutin irti pakoputkesta, tee op com painetesti tai ohjaa pumppua ja tarkista ettei suutin vuoda läpi. Katso sitten löydäkö muita vuotoja. Jos näistä ei löydy vikaa niin ruiskutusmäärän testi ja suutin purkkiin. Ohjearvoja en osaa sille sanoa mutta 40-60ml oli toisessa opel mallissa.
Joa ei vieläkään löydy vikaa niin sitten pumppu ei tee painetta ja voi olla että koko säiliö menee vaihtoon.
Laittaisitko mulle yv vin numeron
Mä kurkin, mikä se on laitan tulemaan.
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
Astra H Ultima Wagon
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: B20DTH - vikakoodit P20EE ja P11DC
Juu. Lueskelin vikakoodin ohjeet läpitte. Siinä painetesti testerillä (450-550kpa ok) ja vuototarkastukset. Suutin tai säiliön vaihto ohjeen lopussa.Summit kirjoitti: ↑16 Kesä 2021, 09:01Kiitos.1,2sorsa kirjoitti: ↑15 Kesä 2021, 22:04 Matala paine urealla.
Ota suutin irti pakoputkesta, tee op com painetesti tai ohjaa pumppua ja tarkista ettei suutin vuoda läpi. Katso sitten löydäkö muita vuotoja. Jos näistä ei löydy vikaa niin ruiskutusmäärän testi ja suutin purkkiin. Ohjearvoja en osaa sille sanoa mutta 40-60ml oli toisessa opel mallissa.
Joa ei vieläkään löydy vikaa niin sitten pumppu ei tee painetta ja voi olla että koko säiliö menee vaihtoon.
Laittaisitko mulle yv vin numeron
Mä kurkin, mikä se on laitan tulemaan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.