Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
-=DmR=-
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 03 Helmi 2019, 19:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja -=DmR=- »

TLPH kirjoitti: 15 Elo 2019, 22:28 [kuva][/kuva]
Errror kirjoitti: 10 Elo 2019, 15:12 Ihan mielenkiinnosta, millä renkailla Insigniat toimitetaan?

Itselle tulossa Executive-varusteinen, eli renkaat 245/45R18.

Minulle tuli tuossa koossa Hankookin Ventus S1 Evo2 Sound Absorber renkailla.
Niissä on sisällä noin 100mm leveä ja 15mm korkea vaahtomuovi keskellä rengasta äänenvaimennuksena.
Rengasliikkeessä oli vähän haastetta paikata naulanreikä vetoliimapaikalla.

Auto vuoden vanha Innovation GS.
Onko renkaan kyljessä ihan maininta Sound Absorberista vai selvisikö tuo vasta rengaspuljussa? Kun mietin onko nuo omatkin Sound Absorberit.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Keski-Euroopassa hiljainen rengas tarkoittaa sitä, ettei renkaasta lähde korkeataajuisia ääniä. Siellä kun asfaltti on niin sileää, ettei brummiääniä muodostu koskaan. Suomessa taas tuolla korkeataajuisella äänellä ei ole mitään merkitystä, kun se peittyy matalan jyrinän alle. Sitä paitsi Insignian eristys painottuu juuri noiden korkeataajuisten äänten torjuntaan ja ne on eristetty hyvin.

Siksi täällä toimii rengas, josta lähtee mahdollisimman vähän jyrinää. Rengastestit tehdään niillä sileillä asfalteilla myös ja niin todennäköisesti myös ns. viralliset rengasmerkinnän melumittaukset. Ja ne eivät tosiaan Suomen oloista kerro mitään.
TLPH
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 19
Liittynyt: 12 Marras 2017, 12:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja TLPH »

-=DmR=- kirjoitti: 15 Elo 2019, 22:52
TLPH kirjoitti: 15 Elo 2019, 22:28 [kuva][/kuva]
Errror kirjoitti: 10 Elo 2019, 15:12 Ihan mielenkiinnosta, millä renkailla Insigniat toimitetaan?

Itselle tulossa Executive-varusteinen, eli renkaat 245/45R18.

Minulle tuli tuossa koossa Hankookin Ventus S1 Evo2 Sound Absorber renkailla.
Niissä on sisällä noin 100mm leveä ja 15mm korkea vaahtomuovi keskellä rengasta äänenvaimennuksena.
Rengasliikkeessä oli vähän haastetta paikata naulanreikä vetoliimapaikalla.

Auto vuoden vanha Innovation GS.
Onko renkaan kyljessä ihan maininta Sound Absorberista vai selvisikö tuo vasta rengaspuljussa? Kun mietin onko nuo omatkin Sound Absorberit.

No renkasliikkeessä selvis vasta minulle, mutta taitaa se olla renkaan kyljessäkin?
TLPH
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 19
Liittynyt: 12 Marras 2017, 12:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja TLPH »

TLPH kirjoitti: 16 Elo 2019, 19:01
-=DmR=- kirjoitti: 15 Elo 2019, 22:52
TLPH kirjoitti: 15 Elo 2019, 22:28 [kuva][/kuva]
Errror kirjoitti: 10 Elo 2019, 15:12 Ihan mielenkiinnosta, millä renkailla Insigniat toimitetaan?

Itselle tulossa Executive-varusteinen, eli renkaat 245/45R18.

Minulle tuli tuossa koossa Hankookin Ventus S1 Evo2 Sound Absorber renkailla.
Niissä on sisällä noin 100mm leveä ja 15mm korkea vaahtomuovi keskellä rengasta äänenvaimennuksena.
Rengasliikkeessä oli vähän haastetta paikata naulanreikä vetoliimapaikalla.

Auto vuoden vanha Innovation GS.
Onko renkaan kyljessä ihan maininta Sound Absorberista vai selvisikö tuo vasta rengaspuljussa? Kun mietin onko nuo omatkin Sound Absorberit.

No renkasliikkeessä selvis vasta minulle, mutta taitaa se olla renkaan kyljessäkin?

Nyt kävin tutkimassa rengasta, mutta en ainakaan löytänyt/nähnyt selkeää merkintää.
Jotain pientä tekstiä oli paljon, mutta ei ollut suurennusta käytössä.
Made in Korea.
Tuon äänenvaimennus merkinnän näin, kun selailin Hankookin renkaiden sopivuutta Insigniaan 18` kokoon.
-=DmR=-
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 03 Helmi 2019, 19:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja -=DmR=- »

TLPH kirjoitti: 16 Elo 2019, 21:00
TLPH kirjoitti: 16 Elo 2019, 19:01
-=DmR=- kirjoitti: 15 Elo 2019, 22:52
TLPH kirjoitti: 15 Elo 2019, 22:28 [kuva][/kuva]
Errror kirjoitti: 10 Elo 2019, 15:12 Ihan mielenkiinnosta, millä renkailla Insigniat toimitetaan?

Itselle tulossa Executive-varusteinen, eli renkaat 245/45R18.

Minulle tuli tuossa koossa Hankookin Ventus S1 Evo2 Sound Absorber renkailla.
Niissä on sisällä noin 100mm leveä ja 15mm korkea vaahtomuovi keskellä rengasta äänenvaimennuksena.
Rengasliikkeessä oli vähän haastetta paikata naulanreikä vetoliimapaikalla.

Auto vuoden vanha Innovation GS.
Onko renkaan kyljessä ihan maininta Sound Absorberista vai selvisikö tuo vasta rengaspuljussa? Kun mietin onko nuo omatkin Sound Absorberit.

No renkasliikkeessä selvis vasta minulle, mutta taitaa se olla renkaan kyljessäkin?

Nyt kävin tutkimassa rengasta, mutta en ainakaan löytänyt/nähnyt selkeää merkintää.
Jotain pientä tekstiä oli paljon, mutta ei ollut suurennusta käytössä.
Made in Korea.
Tuon äänenvaimennus merkinnän näin, kun selailin Hankookin renkaiden sopivuutta Insigniaan 18` kokoon.
Juu, en löytänyt omista renkaistakaan mitään merkintää.. Tiedä sitten kummatko versiot on.
TLPH
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 19
Liittynyt: 12 Marras 2017, 12:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja TLPH »

Evo 2 K117 on äänenvaimennus ja Evo 3 K127 ei ole merkitty.
Taikamatto
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Taikamatto »

Rengaspaine mitä käyttää vaikuttanee, rengaskoon ja -profiilin lisäksi myös rengasmeluun. Nuohan ovat ohiajomelun desibelejä mitä rengastiedoissa pakollisena ilmoitetaan. Ainakin edellinen GS 1,5T toimitettiin (sinäkin nuo Turanza T001:t ensiasennuksena) noin 2,8 MPa paineilla. Täällä oli silloinkin rengasmelukeskustelua ja kun ohjekirjasta katsoen sääti paineet tasolle "confort" 220 kPa (=2,2) niin huomasi melussa ja myös ajomukavuudessa. Omasta puolestani suosin 17" rengaskokoa ja sitä kautta mukavuus/hiljaisempi?? profiilia kuin auton ulkonäköä. Mutta sehän on puhtaasti makuasia. Kuitenkin, renkaasta riippuen sopivalla paineella on merkitystä ja ainakin sinä jotakin pystyi huomaamaan. Nyt kun tuli tämä GS 1,6T alle, paineet olivat jotakin 2,6 mitkä säädin nekin aika pian 220 kPa kun ajokin on pääosin yksin. Siinä kohdin en sen enempää vertailemaan enä ryhtynyt kun noilla kumeilla nyt kuiyenkin ajetaan niiden vaihtoon asti. Sit voi miettiä mitä alle.

Tämän kommentin tarkoituksena vaan mainita tuo paineasia mitä kukin voi pohtia. Se voi olla eri rengaskoossa ja profiilissa toki vähän eri juttu miten toimii. Itse kuitenkin varmistin auton 17" vanteilla sekä haluamani matkamukavuuden että melun (sen mitä sille nyt sitten voi tehdä...) osalta.

Jos eri rengastuksia mitä tässäkin keskustelussa on pyörinyt, voisi käytännössä kokeilla, olisi ilman muuta mielenkiintoista. Minusta nuo testit ovat hyviä antamaan lukuarvot pidossa eri tilanteita ajatellen, mutta eihän sitä ajettavuutta voi arvioida kuin kukin itse ja mistä pitää.

Sinä ei kyllä olis paljon järkeä että olis hyvä auto jossa on tosiän ajettavuus kohdallaan, niin kuin Insignia B on ja etsisi siihen mahdollisimman halvat rieskat alle. Nähdäkseni kaikki tässä keskustelussa pyörineet gummit ovat hyviä renkaita noin lähtökohtaisesti. Vaikka niissä eroja onkin. Tavallisen ajurin ajamisen kantilta ne erot ovat varmaan just siinä omassa tuntumassa ja mistä pitää. Jos joskus tulee kohdalle Insignia B noilla misukan crossclimatella niin olishan se kiva verrokiksi kuulostella. No, tuli pitkä sepustus vaikka varsinainen asia oli nuo paineet mitä käyttää. Kuormattuna vaatii sit nostamista tarpeen mukaan mutta ei nyt toistaiseksi...
Mr.T
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Elo 2019, 14:11

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Mr.T »

Huhhuh, olipahan savotta kahlata tämä threadi kokonaisuudessaan lävitse. Kahdella istunnolla se kuitenkin onnistui, ja tuntui täällä olevan hieman ihan asiaakin. Kiitos siitä. Muutamaan ajatukseen en löytänyt kuitenkaan vastausta:

Onko joku asennuttanut webaston kaveriksi thermoconnectia tai remucia?
Onko löydetty keinoa jolla pääsee vaikuttamaan kuljettajan näytön reunoissa esitettävien pikkumittarien näyttämään dataan? Eli esim ahtopaine akkujännitteen sijasta?
Onko insigniassa / opeleissa yleisesti mahdollisuuksia omille koodauksille, kuten takavalojen saaminen palamaan aina jne.

Nämä kiinnostavat sillä viime viikolla lähti insignia tilaukseen ja tarkoitus olisi ottaa joulukuussa ajoon kun nykyisen liisarin soppari menee umpeen. Eli farkku 170hp diiselillä, automaattilaatikolla, executive varustelulla ja perus valkoisella värillä. Lisävarusteiksi sain vielä kerättyä acc, webasto, vetokoukku, bosen setti sekä induktiivinen latauspaikka. Flexriden olisin halunnut, mutta firman tiukka politiikka lisävarusteiden hinnan suhteen ei tätä mahdollista. Samasta syystä otin tuon induktiivisen latauspaikan jotta sain varustebudjetin tuhlattua mahdollisimman tarkasti.

Tulee pitkä syksy ja alkutalvi odotella pääsyä uuden pelin puikkoihin.
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

Mr.T kirjoitti: 17 Elo 2019, 19:53 Huhhuh, olipahan savotta kahlata tämä threadi kokonaisuudessaan lävitse. Kahdella istunnolla se kuitenkin onnistui, ja tuntui täällä olevan hieman ihan asiaakin. Kiitos siitä. Muutamaan ajatukseen en löytänyt kuitenkaan vastausta:

Onko joku asennuttanut webaston kaveriksi thermoconnectia tai remucia?
Onko löydetty keinoa jolla pääsee vaikuttamaan kuljettajan näytön reunoissa esitettävien pikkumittarien näyttämään dataan? Eli esim ahtopaine akkujännitteen sijasta?
Onko insigniassa / opeleissa yleisesti mahdollisuuksia omille koodauksille, kuten takavalojen saaminen palamaan aina jne.

Nämä kiinnostavat sillä viime viikolla lähti insignia tilaukseen ja tarkoitus olisi ottaa joulukuussa ajoon kun nykyisen liisarin soppari menee umpeen. Eli farkku 170hp diiselillä, automaattilaatikolla, executive varustelulla ja perus valkoisella värillä. Lisävarusteiksi sain vielä kerättyä acc, webasto, vetokoukku, bosen setti sekä induktiivinen latauspaikka. Flexriden olisin halunnut, mutta firman tiukka politiikka lisävarusteiden hinnan suhteen ei tätä mahdollista. Samasta syystä otin tuon induktiivisen latauspaikan jotta sain varustebudjetin tuhlattua mahdollisimman tarkasti.

Tulee pitkä syksy ja alkutalvi odotella pääsyä uuden pelin puikkoihin.
Täällä samantyyppistä odottelua ja konetta lukuunottamatta melko samanlainen pakettikin. Itselle tilauksessa 200hp bensa, siihen ACC, Bose, Webasto ja metalliväri. Tilaus lähti sisään n. 3 viikkoa sitten, ja silloin ainakaan maahantuoja ei saanut tilattua näitä tehtaalta johtuen tehtaan lomista ja vuosimallin vaihdoksesta.

Saitko myyjältä tietoa, että menikö tilaus jo läpi vai vieläkö on Saksan päässä tilauskirjat kiinni?

Tässähän sitä odotellaan. Itsellä myös työsuhdeautoksi tulossa, ja tässä kyllä saa verotusarvolle vastinetta aika lailla paremmin kuin esim. Superbissa, Passatissa tai vaikkapa 508:ssa.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Juuhaa1
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Syys 2018, 16:10

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Juuhaa1 »

Itse asennutin Webastoon Thermo Call 4 kännykkäohjauksen, asennettuna Länsiautossa noin 500e.
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Errror kirjoitti: 17 Elo 2019, 21:12
Mr.T kirjoitti: 17 Elo 2019, 19:53 Huhhuh, olipahan savotta kahlata tämä threadi kokonaisuudessaan lävitse. Kahdella istunnolla se kuitenkin onnistui, ja tuntui täällä olevan hieman ihan asiaakin. Kiitos siitä. Muutamaan ajatukseen en löytänyt kuitenkaan vastausta:

Onko joku asennuttanut webaston kaveriksi thermoconnectia tai remucia?
Onko löydetty keinoa jolla pääsee vaikuttamaan kuljettajan näytön reunoissa esitettävien pikkumittarien näyttämään dataan? Eli esim ahtopaine akkujännitteen sijasta?
Onko insigniassa / opeleissa yleisesti mahdollisuuksia omille koodauksille, kuten takavalojen saaminen palamaan aina jne.

Nämä kiinnostavat sillä viime viikolla lähti insignia tilaukseen ja tarkoitus olisi ottaa joulukuussa ajoon kun nykyisen liisarin soppari menee umpeen. Eli farkku 170hp diiselillä, automaattilaatikolla, executive varustelulla ja perus valkoisella värillä. Lisävarusteiksi sain vielä kerättyä acc, webasto, vetokoukku, bosen setti sekä induktiivinen latauspaikka. Flexriden olisin halunnut, mutta firman tiukka politiikka lisävarusteiden hinnan suhteen ei tätä mahdollista. Samasta syystä otin tuon induktiivisen latauspaikan jotta sain varustebudjetin tuhlattua mahdollisimman tarkasti.

Tulee pitkä syksy ja alkutalvi odotella pääsyä uuden pelin puikkoihin.
Täällä samantyyppistä odottelua ja konetta lukuunottamatta melko samanlainen pakettikin. Itselle tilauksessa 200hp bensa, siihen ACC, Bose, Webasto ja metalliväri. Tilaus lähti sisään n. 3 viikkoa sitten, ja silloin ainakaan maahantuoja ei saanut tilattua näitä tehtaalta johtuen tehtaan lomista ja vuosimallin vaihdoksesta.

Saitko myyjältä tietoa, että menikö tilaus jo läpi vai vieläkö on Saksan päässä tilauskirjat kiinni?

Tässähän sitä odotellaan. Itsellä myös työsuhdeautoksi tulossa, ja tässä kyllä saa verotusarvolle vastinetta aika lailla paremmin kuin esim. Superbissa, Passatissa tai vaikkapa 508:ssa.
Itselläni työsuhdeauton vaihto on ajankohtainen. Superb oli entinen ja hinnat hyppäs sen verran, että jää pois, koska ei tuo facelift eroa riittävästi tuosta omastani ulkonäöllisesti.
Ajattelin koittaa käyttöetua tämän tulevan auton kanssa. Millaisiin kulutuslukemat teillä on 170hp diesel mennyt?
Eli Insignia aktiivivakkarilla ja webastolla harkinnassa.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Riippuen ajoprofiilista ja ajotyylistä, realistinen tuolla 6,5 l pinnassa keskikulutus.

Oma 1,6 Cdti A6 vie keskimäärin 6,3. Kun tuossa kaksilitraisessa on tuo Aisinin uusi A8, kulutus kaksilitraisena ei ole juurikaan isompi.
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

otj kirjoitti: 18 Elo 2019, 20:45 Riippuen ajoprofiilista ja ajotyylistä, realistinen tuolla 6,5 l pinnassa keskikulutus.

Oma 1,6 Cdti A6 vie keskimäärin 6,3. Kun tuossa kaksilitraisessa on tuo Aisinin uusi A8, kulutus kaksilitraisena ei ole juurikaan isompi.
Kuulostaa nykypäivän dieseliksi aika paljolta. Millainen kulutus on ns maantieajossa? Nykyisellä Superbilla 150hp dsl manuaali, keskikulutus maantiepainoitteisessa ajossa pyörii vähä reilu 5 litran nurkilla. Ajotapanikaan ei ole erityisen säästeliäs.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Mr.T
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Elo 2019, 14:11

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Mr.T »

Errror kirjoitti: 17 Elo 2019, 21:12 Tilaus lähti sisään n. 3 viikkoa sitten, ja silloin ainakaan maahantuoja ei saanut tilattua näitä tehtaalta johtuen tehtaan lomista ja vuosimallin vaihdoksesta.

Saitko myyjältä tietoa, että menikö tilaus jo läpi vai vieläkö on Saksan päässä tilauskirjat kiinni?
Tämähän onkin jännä juttu. Myyjä kyllä ilmaisi että tilaus olisi lähtenyt tehtaalle, joten ajattelin että homma ok. Ei ole kovin mukava juttu mikäli autoa ei saada joulukuussa luovutukseen. Tällä on kuitenkin ihan merkitystä viimeisen vuoden verotusarvoa ajatellen.

Leasingyhtiöltä tuli ilmoitus että talveksi tulossa michelinin nastat 17" vanteilla. Vanteet ovat jotain tarvikevanteita, joten onkohan tuossa sitten jotain päänvaivaa tiedossa rengaspainevalvonnan kannalta?
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

nupaha kirjoitti: 18 Elo 2019, 21:55
otj kirjoitti: 18 Elo 2019, 20:45 Riippuen ajoprofiilista ja ajotyylistä, realistinen tuolla 6,5 l pinnassa keskikulutus.

Oma 1,6 Cdti A6 vie keskimäärin 6,3. Kun tuossa kaksilitraisessa on tuo Aisinin uusi A8, kulutus kaksilitraisena ei ole juurikaan isompi.
Kuulostaa nykypäivän dieseliksi aika paljolta. Millainen kulutus on ns maantieajossa? Nykyisellä Superbilla 150hp dsl manuaali, keskikulutus maantiepainoitteisessa ajossa pyörii vähä reilu 5 litran nurkilla. Ajotapanikaan ei ole erityisen säästeliäs.
Maantieajossa pääsee viiden litran nurkilla. Tuo olikin todellinen, tankkauksista mitattu keskikulutus, jota esimerkiksi Webasto nostaa. Maantiepainotteisessa ajossa ei ole 1.6 Cdti A6 Insigniallakaan mitään ongelmia päästä 5-5.5 l keskikulutuksella. Alin tankkauksesta mittaamani kulutus (talvirajoitukset, mutta sula tie) on 3,8 l/100 km.

Kulutusmittauksissa moni laskee ja seurailee niitä yleensä muutenkin alhaisimpia maantiekulutuksia vaikka katsoisi tankkauksiakin, mutta minullapa onkin koko 73000 km historia kerättynä Spritmonitor.de:ssä. Spritmonitorin mukaan 150 hp Superbien keskikulutus on muuten 6,99 l/100 km.

https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2

Ja 2.0 Cdti A8 Insignioiden kulutus 7,39 l/100 km:

https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2

1.6 Cdti A6 Insignioiden 6,63 l/100 km:

https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2

2.0 Insignia onkin näistä tehokkain (170 hp vs. 150 hp vs. 136 hp) ja myöskin perinteinen momentinmuunnin syö sen muutaman desin enemmän kuin Superbin DSG.
Vastaa Viestiin