C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?

Voimansiirron paranteluun liittyvää keskustelua
Faralski
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 06 Kesä 2018, 17:16

C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?

Viesti Kirjoittaja Faralski »

Morjesta!

Joo elikkäs tuli tuossa joskus hommattua C kadetti minkä keulille on laitettu C20NE moottori ja kaveriksi sovitelaipalla E Rekordista ilmeisesti Getrag 240? 5 lovinen laatikko. Nyt kyseisestä laitteesta pamahti kytkinlevy palasiksi niin pitäisi uutta kytkintä etsiä. Nykyinen kytkin on LUK:in kytkin mutta numerot joita kytkimessä on niin niillä ei löydy enään oikein mitään järkevää. Oletan myös että vauhtipyörä on samaisesta Rekordista. Vauhtipyörää ei tarvitse uusia onneksi.

Onko ihmiset käyttänyt mitä/minkä kytkimiä kyseisissä yhdistelmissä? C20NE + Getrag 240 taitaa olla yleinen yhdistelmä varsinkin C kadeteissa?

Terv. Hieman masentunut keltanokka opelisti
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?

Viesti Kirjoittaja hukka »

Veikkaisin että kytkin ois c20ne omegan jos toi loota on 14boorisella akselilla. 240getrakki pitäs kait olla 4vaihteinen.

Paljon levyn halkaisija
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Vauhtipyörä oletettavasti c20ne koneen oma ja siihen menee 215mm halkaisijalla oleva levy, esim. tuo omegan. Vauhtipyörän levypintaa suurentamalla saa isompia kytkimiä mahtumaan, esim. 9-3 saabin tai ng900 saabin. Pikku G on 5 vaihteinen
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Faralski
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 06 Kesä 2018, 17:16

Re: C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?

Viesti Kirjoittaja Faralski »

Levyn halkaisija 230mm. Laatikon akseli on 14 boorinen
Faralski
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 06 Kesä 2018, 17:16

Re: C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?

Viesti Kirjoittaja Faralski »

Edittiä edelliseen viestiin. Kännykällä en löydä edit nappia niin sopiskos muuten tuon 9-3 saabin paineasetelma c20ne vauhtipyörään?
Faralski
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 06 Kesä 2018, 17:16

Re: C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?

Viesti Kirjoittaja Faralski »

En näköjään löydä koneellakaan edit nappia? Mutta tässä olisi muutama kuva nykyisestä kytkimestä. Kuka tunnistaisi mistä voisi olla peräisin. Lähinnä sen takia että haluisin uusia kytkimen kokonaisena pakettina ja en halua alkaa tilailemaan sinne päin paineasetelmaa ja muokkaamaan sitä kun tämä nykyinen kombo toimii.
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Tuohan on ihan omegan poteropyörä.

Jos se levy on "230mm" halkaisijaltaan niin osaa olla vaikkapa C20LET 228mm levy joka myös 14 boorinen ja LETissähän on myös poteropyörä mutta en tiedä sen asetelman käymisestä tuohon omegan pyörään. Pulttijako siinä kyllä käy kiinnikkeissä.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Faralski kirjoitti: 07 Kesä 2018, 08:59 Edittiä edelliseen viestiin. Kännykällä en löydä edit nappia niin sopiskos muuten tuon 9-3 saabin paineasetelma c20ne vauhtipyörään?
Et voi editoida viestiäsi, ennen kuin olet kirjoittanut 100 tai 200 viestiä. Tällä on haluttu estää joidenkin uusien käyttäjien tyyli editoida kysymyksensä pois, kun he olivat saaneet ratkaisun ongelmaansa.
Faralski
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 06 Kesä 2018, 17:16

Re: C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?

Viesti Kirjoittaja Faralski »

Aivan. Ihan hyvä juttu vaan. :) Mutta asiaan! Hieman venähti tämän kytkinasian kanssa kun tuli pari takaiskua valmistusviallisen kytkinlevyn muodossa yms.

Elikkäs 4x4 turbo calibran kytkinpaketti sopii täydellisesti tähän kombinaatioon. C20NE koneen oma vauhtipyörä sorvattuna jotta 228mm levy mahtuu. Calibran kytkinlevy ja paineasetelma. Sopii paikalleen suoraan. Calibran painelaakeria pitää hieman muokata jotta sopii holkkiin joka kiinni haarukassa mutta tästä laitan kuvat myöhemmin.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?

Viesti Kirjoittaja ?! »

Omegan vakio kytkimeltä näyttää.

Mulla on c20let ja getrag 240 ilman sovitelaippaa niin täysin vakio c20let kytkin sopii ilman mitään muokkaamista.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: C20ne moottori + Getrag 240 vaihdelaatikko, Mikä kytkin?

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Faralski kirjoitti: 07 Kesä 2018, 08:59 Edittiä edelliseen viestiin. Kännykällä en löydä edit nappia niin sopiskos muuten tuon 9-3 saabin paineasetelma c20ne vauhtipyörään?
Vähän myöhässä mutta juu sopii, Saabin levyn kytkinsyvennys samankokoinen kuin etuveto vauhtipyörässä ja kytkinlevykin saman paksuinen, vauhtipyörään piti vaan tehdä kierteet uusiksi 7mm->8m kun Saabissa 8mm pultit ja tietenkin sitä levyn upotuspinta-alaa suurentaa että mahtuu isompi levy 215mm->228mm
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Vastaa Viestiin