Oon etsiskellyt vapaastivirtaavaa putkistoa katittomaan 1.3:seen porrasperäiseen E Kadettiin. Keltään valmistajalta ei tunnu löytyvän valmiina tällaista?
Simonsin tuotteista löytyy kyllä porrasperäiseen, mutta katilliselle koneelle. Osaako joku sanoa onko se putkisto muuten samanlainen, eli onko vaimentimet samassa paikassa katillisen ja katittoman kesken?
Ts. onko katillisessa se katti keskipöntön paikalla, vai etupuolella?
Vapaastivirtaava putkisto Sedan E Kadettiin
Re: Vapaastivirtaava putkisto Sedan E Kadettiin
katti on keskipöntön etupuolella suunnilleen etupenkkien kohdalla. Jos on hitsivehkeet niin ei varmasti ole paha rasti muokata katillisen putki katittomaan.
kadett e:llä jo vuodesta 2002
Re: Vapaastivirtaava putkisto Sedan E Kadettiin
mie vaihtaisin vain sen takavaimentimen koska se vakio etuvaimennin on malliltaan vapaastivirtaava. eli koteloitu suora reikäputki.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Re: Vapaastivirtaava putkisto Sedan E Kadettiin
Kiitos vastauksista!
Pelkällä takapöntön vaihtamisellahan tuo kävis helpoiten, mutta pelkään että tulee liian kovat äänet.
Muistaakseni Marteliuksen sivuilla puhutaan, että mallikohtaiset putkistot olis suunniteltu autokohtaisesti. Vaimennusteho olisi parempi kuin yleisosista kootuissa?
Täytyy melkein rakennella se ns. "katinkorvausputki".
Pelkällä takapöntön vaihtamisellahan tuo kävis helpoiten, mutta pelkään että tulee liian kovat äänet.
Muistaakseni Marteliuksen sivuilla puhutaan, että mallikohtaiset putkistot olis suunniteltu autokohtaisesti. Vaimennusteho olisi parempi kuin yleisosista kootuissa?
Täytyy melkein rakennella se ns. "katinkorvausputki".
- Paska Omena
- OCF Member 2024
- Viestit: 3301
- Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Vapaastivirtaava putkisto Sedan E Kadettiin
[quote="jaakkomk"]Muistaakseni Marteliuksen sivuilla puhutaan, että mallikohtaiset putkistot olis suunniteltu autokohtaisesti. Vaimennusteho olisi parempi kuin yleisosista kootuissa?
[quote]
Taitaa lähinnä tarkottaa sitä että ne pönttöjen välissä olevat putket on suunniteltu autokohtaisesti (oikeat mutkat, kiinnikkeet yms), mutta pöntöt varmasti aika pitkälti tusinatavaraa.
[quote]
Taitaa lähinnä tarkottaa sitä että ne pönttöjen välissä olevat putket on suunniteltu autokohtaisesti (oikeat mutkat, kiinnikkeet yms), mutta pöntöt varmasti aika pitkälti tusinatavaraa.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Re: Vapaastivirtaava putkisto Sedan E Kadettiin
Mulla oli joskus gsi kadetissa vakio putki, johon vaihdoin pelkän simons yleismallisen ovaali muotoisen takavaimentimen 2" lähdöillä johon hitsasin sopivan(4" ulostulon) eikä se sillä muokkauksella ainakaa herättäny närää muissa eikä ittiä haitannu sisämelulla.
Re: Vapaastivirtaava putkisto Sedan E Kadettiin
http://www.simons.se/Katalog/OPEL/OPEL_ ... xhaust.htm
Ja Futurez tuo maahan, hintaa tosin oli reilu pari satkua.
edit: 184.50e
Ja Futurez tuo maahan, hintaa tosin oli reilu pari satkua.
edit: 184.50e