eberistä taas
Re: eberistä taas
Alkaa epäilyttämään, että kellossa ei kyllä ole mitään. Samoin tuo jännite ongelmakaan se ei taida olla. Esim. tänään aamulla -17 pakkasesta taas lähti kellosta käyntiin. Ja heti perään kun starttasi moottorin, niin iloisesti se pyörähti käyntiin. Mitään akun tyhjäämistä ja käynnistysprobleemaa ei ole ollut nyt milloinkaan. Sitten taas iltapäivällä ei lähteny lämppäri ollenkaaan päälle, ei edes ajossa. Kuuntelin lämppäriä tarkemmin ja kellosta käynnistyksellä se yleensä pitään pienen hurinan ja samoin kiertovesipumppu kyllä lähtee päälle.
Ajattelin seuraavana ohittaa en bimetallikytkimen, josko siinä olisi vikaa. Sitten mielessä on mitata liekkivahdit, joten onko ne helppo saada mitattua eberi paikallaan? Mitä muuta sieltä kannattaisi kattoa? Laite on auton alla, joten siihen pääsee suht hyvin käsiksi.
Sitten voisi kanssa koittaa nollata, eli repiä sulakkeet veks, joten mistä ne mahtaa vivarossa löytyä?
Samoin vinkki hyvästä eberi korjaamosta pk-seudulla otetaan vastaan. Alkaa näillä pakkasilla jo niin paljon nyppiä kun koneessa ei lämmöt nouse
Ajattelin seuraavana ohittaa en bimetallikytkimen, josko siinä olisi vikaa. Sitten mielessä on mitata liekkivahdit, joten onko ne helppo saada mitattua eberi paikallaan? Mitä muuta sieltä kannattaisi kattoa? Laite on auton alla, joten siihen pääsee suht hyvin käsiksi.
Sitten voisi kanssa koittaa nollata, eli repiä sulakkeet veks, joten mistä ne mahtaa vivarossa löytyä?
Samoin vinkki hyvästä eberi korjaamosta pk-seudulla otetaan vastaan. Alkaa näillä pakkasilla jo niin paljon nyppiä kun koneessa ei lämmöt nouse
Re: eberistä taas
Laiskana en kerinnyt haulla etsimään, mutta käyköhän tuo motonetin hehku omega 2.2 dti -01:n eberiin
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=26-1501
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=26-1501
Re: eberistä taas
Napatkaa se sisäpuhaltimen ohjauspiuha poikki niin rupeaa virta riittään paremmin,tai ainaski kytkin väliin.
Lämpiää moottorikin nopeammin kun ei ole puhallin jäähdyttämässä nestekiertoa.
Eihän tuollaisesta 60 Ah patterista voi riittää virtaa kaikkeen ainakaan kovemmilla pakkasilla. Jos haluaa sähköä enemmän käyttää niin silloin täytyy hommata isompia akkuja tai monta pientä.
Pelkän pannun virrankulutus on vaan jotain 30 W:n luokkaa ,lämppärin puhallin taitaa haukata kymmenkertaisesti sen.
Lämpiää moottorikin nopeammin kun ei ole puhallin jäähdyttämässä nestekiertoa.
Eihän tuollaisesta 60 Ah patterista voi riittää virtaa kaikkeen ainakaan kovemmilla pakkasilla. Jos haluaa sähköä enemmän käyttää niin silloin täytyy hommata isompia akkuja tai monta pientä.
Pelkän pannun virrankulutus on vaan jotain 30 W:n luokkaa ,lämppärin puhallin taitaa haukata kymmenkertaisesti sen.
Re: eberistä taas
Miksiköhän D3WZ:an polttoainepumppu ei naksuta? Kuitenkin se tunnistaa pumpun kun alkaa polton?
Kokeilin kolmea eri pumppua?
Kokeilin kolmea eri pumppua?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: eberistä taas
Hmm...? mulla on ainaki 75 ah akku paikallaan.... edelliseen sovittelin muistaakseni 90ah patterin... rupee virtaa pysymään
Kellään kokemusta YellowTopin akuista ja vastaavista?
Kellään kokemusta YellowTopin akuista ja vastaavista?
Re: eberistä taas
jaa ei naksuta, olisko sitte ohjainvika, ei kai muu voi olla.
opel vectra c 2,2 gts
Re: eberistä taas
Nyt tuli viimiset osat korttiin, juottelin paikalleen ja ei vieläkään käyntiin . eiköhän tuo uskota että rikki se on. nyt ois sitte eeperi varaosiksi kaupan, hehku käyttämätön, puhallin ja pa-pumppu toimii ja anturitki pitäis olla ehjät.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Re: eberistä taas
mitä huudat tuosta puhaltimen moottorista?
Bühlerille laittelin kyselyä vieläkö tuota 1.13.055.020 02 numeroista saa, -220:stä löytyy mutta näköjään pelaa 12v kun alkuaanhan moottori on 7.8v.
Bühlerille laittelin kyselyä vieläkö tuota 1.13.055.020 02 numeroista saa, -220:stä löytyy mutta näköjään pelaa 12v kun alkuaanhan moottori on 7.8v.
Re: eberistä taas
30€ koko laitos ! ostakaa poies.
EDIT: myyty.
EDIT: myyty.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Re: eberistä taas
mikäs tuolle eberille nytten tuli, eilen pitkästä aikaa lähti aamulla päälle. tänään kun ajoin auton tallista pois niin taas käynnistyi eberi vaan ei sitten halunnut sammua millään. pyöri yksikseen varmasti reilut 10 min vaikka kone oli sammutettu, poistin sitten lopulta sulakkeen sillä sammu. eihän se nyt noin pitäisi toimia vai?
Astra H caravan -04 1.9cdti
Commodore a coupe -69 3.0i
Commodore a coupe -69 3.0i
Re: eberistä taas
Tuommosia ne on Paloilmapuhallintahan se vaan pyöritti itsekseen? Itselle on käynyt tuolleen 2-3 kertaa. Itse asiassa melkein joka kesä, milloin oli "kunnossa oleva" vakio eberijarppav kirjoitti:eberi vaan ei sitten halunnut sammua millään. pyöri yksikseen varmasti reilut 10 min vaikka kone oli sammutettu, poistin sitten lopulta sulakkeen sillä sammu. eihän se nyt noin pitäisi toimia vai?
Re: eberistä taas
tuntu vaan että siellä kokoajan oli liekki päällä. voipi kait se olla tietty pelkkä palopuhallinkin.. pitää seurailla.
se oli vielä siitä jännä että sammutti itsensä vähän ajan päästä kun auton sammutti, mutta lähti sitten minuutin päästä uudelleen pöhisemään ja ei lopettanut ennekuin sulakkeen poisti.
pitäisikö polttoaine pumpusta kuulua selvä naputus kun se on toiminnassa?
se oli vielä siitä jännä että sammutti itsensä vähän ajan päästä kun auton sammutti, mutta lähti sitten minuutin päästä uudelleen pöhisemään ja ei lopettanut ennekuin sulakkeen poisti.
pitäisikö polttoaine pumpusta kuulua selvä naputus kun se on toiminnassa?
Astra H caravan -04 1.9cdti
Commodore a coupe -69 3.0i
Commodore a coupe -69 3.0i
Re: eberistä taas
Kyllä se aika selvästi tikittää. Ja voihan sitä kädellä koittaa et sykkiikö.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: eberistä taas
Ois myytävänä Eberi 50e,kunto??Tämä löytyy vielä..
Sitten se erillinen alkuperäinen ohelmointikytkin ja laaja asennusohje sähkökaavioineen 40e-MYYTY
Sitten se erillinen alkuperäinen ohelmointikytkin ja laaja asennusohje sähkökaavioineen 40e-MYYTY
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 10609
- Liittynyt: 08 Elo 2005, 20:41
- Paikkakunta: Kontiomäki
Re: eberistä taas
missä moinen eeperi sijaitsee? Tohon allekirjoituksen kotteroon pitäisi rikitellä ko. laite vörkkiin kun ei ole tuosta tolppapaikasta tyuöpaikalla/kämpällä mitään tietoa. Ei viime talvena meinanna oikein -35 asteen pakkasella tykätä pirssi käynnistyä.
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006