pelejä ja pienoismalleja

Keskustelua pienoismalleista, mittakaava vapaa, rakennussarjat, valmiiksirakennetut, radio-ohjattavat ym. sekä Opel-keräilyesineistä
opelmantairmsher
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Marras 2010, 20:24
Paikkakunta: kerava

pelejä ja pienoismalleja

Viesti Kirjoittaja opelmantairmsher »

elikkäs noista video peleistä vähän kun ei oo kävelly vastaan viellä aihetta niistä.

joo o eli yks tosi hyvä minkä itte ostin vasta tossa tammikuussa ni on granturismo viitonen pleikkari kolmoselle. Ekaks aattelin et aika turha ja tylsä peli, mut löysinpähä siitä muutaman ihan kunnon autonki -(z)- no ooppeleiten takia sitte innostuin enemmänki :D
onha siinä tän hetkisten tietojen mukaa ainaki vectra cee, corsa bee . Tigra , vauxhall carlton menee evo viissatasen korvikkeena

no se on semmone sit on forza3 motorsport, mut saatavissa vaan xbox 360
No mutta peli tosi hyvä ja aidoilla grafuilla. Siitäki löytyy corsa opc ja astra h opc, speedster ja tuo vauhall omega ja v8 dtm astra joka myös granturismossa josss myös dtm calibra -(z)-

no tossa noi peli asiat jos haluaa virtuaali opelixilla kaahata. Ei sakko pelkoa ainakaan :D kun niin nopeita ne ooppelit tuppaa olee -(z)- :D


no nyt sitä pienoismalli asiaa, kävin tossa hobby pointissa (helsinki) ja huomasin vaikka pieniä olivatkin mutta hienoja, olihan sinne tullu pieniä herpon autoja mm. Manta b gte, vectra b (harvinaisuus täällä päin) ja omega b (myös harvinaisuus) pientä näpertelyä koska olivat kasattavia. Hintaa vain 5.90 mutta olivat ihan über piäniä :banghead:
mutta eihän siinä kaikkk bongasin sieltä hyllystä astra dtm tamiyan koottavan oisko ollu 1:18 se koko vai mikähän se on ja hinta tais olla 39euroa.

Kyllähän sieltä kaikkee löytyy suosittelen paikkaa http://www.hobbypoint.com -(z)-
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: pelejä ja pienoismalleja

Viesti Kirjoittaja ata »

Vähän sekava tuo viestisi... kun samassa kappaleessa on vaikka mitä.

Kyllähän Opeleita löytyy monista peleistä, tuosta Gran Turismo 5:stä noiden mainitsemiesi lisäksi myös Speedster ja Opelin sukuinen Omega B:tä muistuttava australialainen Holden Commodore. Ja kaikista Opeleista on pelissä myös Vauxhall-versiot. Noista peleistä on kyllä omat ketjunsa foorumilla: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 3&t=200501

Forzasta taas on keskustelua tässä ketjussa: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 3&t=180388

Opeleita löytyy myös mm. peleistä DTM Race Driver/Toca Race Driver-sarjassa sekä PC:llä mm. vanhassa Rally Trophy-pelissä (Kadett B), ja uudemmassa Simbinin Race Injection-pelissä, josta löytyy mm. Astra H OPC ja Commodore A Steinmetz.

Ja ne Herpan 1:87 eli H0-mittakaavan pienoismallit, joita Hobby Pointkin myy eivät ole rakennettavia, vaan valmiiksi rakennettuja ja maalattuja, erittäin laadukkaita ja hienoja kyllä, itselläni on niitä ja muita vastaavia runsaasti. Tamiyan DTM-Astra on mittakaavassa 1:24, joka on rakennussarjoille tavallinen. Se on erittäin korkealaatuinen rakennussarja, olen itse sellaisen rakentanutkin ja rakentamattomana on vielä useampi kappale. Siitä on olemassa valmiiksi maalattu ja tarroitettu versio sekä maalaamattomalla korilla varustettu versio.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
opelmantairmsher
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Marras 2010, 20:24
Paikkakunta: kerava

Re: pelejä ja pienoismalleja

Viesti Kirjoittaja opelmantairmsher »

no ajattelinpa vaa kirjottaa jos joku ei vaikka tiedä... Ja kummasti luettua sait vaikka niin sekavaksi sanoit. Ja ihan tiedoks sulle että pieniä koottavia ne herpan autot näytti olevan niin sokea en kumminkaan ole. :evil:
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Re: pelejä ja pienoismalleja

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Kannattaisi ihan oikeasti edes hieman panostaa siihen mitä kirjoittaa niin joku ehkä jaksaisi sen tekstin lukeakin. www.hobbypoint.fi on muuten oikea osoite.
opelmantairmsher
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Marras 2010, 20:24
Paikkakunta: kerava

Re: pelejä ja pienoismalleja

Viesti Kirjoittaja opelmantairmsher »

ei näköjään uskalla tännekkään mitää kirjottaa ku tommoset vajaa älyiset tulevat heti paskaa jauhamaan....
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: pelejä ja pienoismalleja

Viesti Kirjoittaja ata »

Nyt meni kyllä vähän vikaraiteelle tuo viimeinen kommentti.

Asiallisesti kyllä itse vastasin, ja kyllähän siis sen tekstisi pystyi lukemaan, mutta se olisi paljon helpompaa, jos siinä käyttäisi kappalejakoja ja logiikkaa hieman paremmin.

Myös muiden foorumin käyttäjien haukkuminen vajaaälyisiksi ja asialliset vastaukset paskan jauhamiseksi ei ole asiallista.

Itse omistan noita Herpan pienoismalleja melko runsaasti ja muitaki Opel-aiheisia pienoismalleja sen verran, että kuvittelisin niistä hieman tietävän. Olen mm. itse ostanut noita Herpan malleja useita kymmeniä pelkästään tuolta Hobby Pointista. Olen kyllä rakentanutkin tuon kokoisia malleja, voi olla että niitä on siellä myös rakennussarjoina, mutta itse olen ostanut valmiina ja juuri tuosta liikkeestä. Mutta kun minulla on noita Opel-pienoismalleja itselläni vain vähän toista tuhatta, niin en kai niistä kovin paljoa sitten tiedä. Herpalla on samoja malleja sekä valmiina että rakennussarjoina (Herpa Minikits), mutta pääosin valmiina. Rakennussarjatkin ovat hyvin yksinkertaisia kyllä, olen niitäkin kyllä rakentanut itse ja mm. vaihtanut Herpan valmistamia aftermarket-vanteita moniin 1:87-mittakaavan Opel-pienoismalleihin.

Asiallisesti voi keskustella, mutta jos keskustelu menee uudella käyttäjällä välittömästi toisten käyttäjien haukkumiseen, niin silloin on ehkä parempi olla kirjoittamatta. Tai ainakin hieman enemmän panostaa kirjoituksen ulkoasuun.


opelmantairmsher on tönäissyt viestiketjua viimeksi klo 09 Kesä 2013, 14:13
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Vastaa Viestiin