c20xe ei kiihdy tasaisesti...

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
kelju75
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 77
Liittynyt: 05 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja kelju75 »

Kiihdyttäessä tuntuu n. 1000-1500 kierroksen välein sellanen pieni taantuma, jonka jälkeen meno jatkuu normaalisti. Oiskohan vika sytkäpuolella? Toinen asia mikä vaivaa on kun koneen käynnistää kylmänä niin venttiilipuolelta tulee naputusta joka vaimenee vähän aikaa naputettuaan ja alkaa taas uudestaan ja loppuu kun kone lämpenee. Ihmetyttää vaan tuo kun se välillä lakkaa ja alkaa uudestaan, luulis et se hakkais kokoajan jos sieltä olis jotain paskana! Kannattaskohan kokeilla fortea? Öljyinä on Mobilin 0W-40
Nik0
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Nik0 »

Mulla on samanlainen taantuma omassa c20xe:ssäni mutta luulen sen ihan johtuvan vain vakio nokkien jyrkkyydestä, vapaavirtaus suodattimesta tai pakoputkistosta. Autossani ei ainakaan ole sytytys vikaa se on käytetty säännöllisesti Hätälällä huollossa niilta osin. Nakutus vähenee selvästi kun vaihdat hiukka sopivampaa öljyä kun ainakin oma moottorini näin kesällä kaipaa jäykkää öljyä tai muuten hydrauliset alkavat kalkattaa vastaava tilanne on coswortheissa. Ite käytän 20w/50 Valvolinen Racingiä ja oman moottorin kalkatus väheni selvästi.
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

On 2002-07-23 09:36, Nik0 wrote:
Ite käytän 20w/50 Valvolinen Racingiä ja oman moottorin kalkatus väheni selvästi.
ite vaihoin kans tuohon, kun kaveri suositteli.. "rallatus" väheni jonniin verran ja koneena c20ne
JariV
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 87
Liittynyt: 12 Huhti 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja JariV »

Muistakaa sitten ralliölppösten kanssa, että kylmää konetta ei sitten TODELLAKAAN kannata kierrättää yli 3500rpm. Nimittäin tykkää alkaa yskäsemään öljypumpun tiivisteen pellolle ja tällöin tulee ainakin C20XE:ssä eteen jakohihnan, alahihnapyörän ja öljupohjan irrotus. Haverisella on ilmoituksensa mukaan peltistä vs. tiivaria orkkispaperitiivarin tilalle, joka on kehitetty rallimalliksi. Kuten ko. moottorin omistavat tietävät, niin ne kasat (C20XE ja kait NE) kyllä merkkaavat reviirinsä ahkeraan.

Mulla rallatti kanssa, hommasin Osatoimituksesta uudet nostajat ja nyt ei enää edes muista miltä se rallatus kuulosti. Voi myöskin käyttää haluamiaan öljyjä eikä rapise koskaan.

-Jari-

<font size=-1>[ This Message was edited by: JariV on 2002-07-23 11:17 ]</font>
Thevpp
'Senator'
'Senator'
Viestit: 375
Liittynyt: 20 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: city of oulu.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thevpp »

joo tuo naputus kuuluu nostajista ja ei ole vakavaa jos loppuu lämpimänä, kuuleepahan että lähti käymään, tuo valvolinen öljy on ihan hyvä tuohon, se pysyy jopa sisällä.
Mailman
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 156
Liittynyt: 12 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja Mailman »

Itse käytän öljynä british petroleumin visco 7000:sta... Vaihoin aikoinaan juuri ennen american car showhun lähtöä.. ja nostajat naputteli... Päästiin hesaan messukeskuksen parkkikselle vievään jonoon...Ja ei naputtanut yhtään,vaikka jonotettiin noin 25min.

Siitä lähtien oon ollu tyytyväinen tohon viscoon...
Juzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 720
Liittynyt: 11 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja Juzu »

Viitaten tuohon JariV:n viestiin, eihän kylmää konetta koskaan saa kierrättää saati vedättää kovasti. Saa äkkiä harvan pelin.
Vastaa Viestiin