A-Omegan viat ja miten korjata
- M&K Tuning
- 'Admiral'
- Viestit: 249
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 03:00
- Paikkakunta: Uimaharju
A-Omegan viat ja miten korjata
Eli tuli mieleen kun näissä autoissa on yleensä aika samanlaisia vikoja jotka saadaan korjattua eritavoin, niin voisi laittaa tälläisen topickin mihin voi laittaa mitä vikoja on ollut ja miten se on korjattu.Ja jos joku tietää millä vian saa korjattua niin eikun vastausta vaan.
Itse olen sitämieltä että tämä olisi ihan hyvä topicki kun kaikki ei ole niin paljoa laitellut näitä autoja niin saa korvaamatonta apua.Säästyy aikaa ja rahaa ja ehkä jopa säästyy turhalta työltäkin.
Itselläni on seuraavia:
-Kun lähtee liikkeelle tai ajaa kaupunkivauhtia niin ilmenee kolinaa apparin puolelta perästä ja vaihdelaatikon kohdalta.
Perän puolella syynä on näköjään vetari ja pyöränlaakeri.Pitää uusia nämä ja katsoa riittääkö ne kolinan poistoon.
Ja laatikon puolella syynä on pieni välys laatikossa. Tähän en keksi muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa laatikko jos se tuosta vielä kasvaa. Vaihteet toimii kuitenkin kuin ajatus, että turha on vielä vaihtaa.
-Bensaa ei tunnu saavan välillä tarpeeksi kiihdytyksissä.
Viaksi epäilen bensansuodatinta, tulppia ja ehkä johtoja myös.
Vaihdan nämä ja katsotaan taas riittääkö vai onko jotain muuta.
Itse olen sitämieltä että tämä olisi ihan hyvä topicki kun kaikki ei ole niin paljoa laitellut näitä autoja niin saa korvaamatonta apua.Säästyy aikaa ja rahaa ja ehkä jopa säästyy turhalta työltäkin.
Itselläni on seuraavia:
-Kun lähtee liikkeelle tai ajaa kaupunkivauhtia niin ilmenee kolinaa apparin puolelta perästä ja vaihdelaatikon kohdalta.
Perän puolella syynä on näköjään vetari ja pyöränlaakeri.Pitää uusia nämä ja katsoa riittääkö ne kolinan poistoon.
Ja laatikon puolella syynä on pieni välys laatikossa. Tähän en keksi muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa laatikko jos se tuosta vielä kasvaa. Vaihteet toimii kuitenkin kuin ajatus, että turha on vielä vaihtaa.
-Bensaa ei tunnu saavan välillä tarpeeksi kiihdytyksissä.
Viaksi epäilen bensansuodatinta, tulppia ja ehkä johtoja myös.
Vaihdan nämä ja katsotaan taas riittääkö vai onko jotain muuta.
Opelin omistaminen vaatii uskomattaman paljon kärsivällisyytä ja uskoa...
Noh noh, joku roti kuitenkin .
Kyllähän tuota on paljonkin tullut rassattua jo, mutta ei millään voi muistaa kaikkia korjauksia. Voisin tänne välillä jotain juttua laittaa, kunhan vain muistuu mieleen jotain järkevää.
Tulihan tuossa tosiaan se kaukosäätöinen keskuslukko aikanaan murjastua. Aiheesta on sen jälkeen ollut jorinaa pariinkin otteeseen. Täytyypä katsoa josko sitä jaksais joskus kirjotella pienen tarinan muiden avuksi. Luulenpa että vielä joku sellaista Omppuunsa suunnittelee..
Kyllähän tuota on paljonkin tullut rassattua jo, mutta ei millään voi muistaa kaikkia korjauksia. Voisin tänne välillä jotain juttua laittaa, kunhan vain muistuu mieleen jotain järkevää.
Tulihan tuossa tosiaan se kaukosäätöinen keskuslukko aikanaan murjastua. Aiheesta on sen jälkeen ollut jorinaa pariinkin otteeseen. Täytyypä katsoa josko sitä jaksais joskus kirjotella pienen tarinan muiden avuksi. Luulenpa että vielä joku sellaista Omppuunsa suunnittelee..
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 72
- Liittynyt: 07 Tammi 2004, 02:00
- Paikkakunta: Haukipudas
- Kuminilkka
- 'Kapitän'
- Viestit: 50
- Liittynyt: 20 Elo 2005, 00:53
- Paikkakunta: Sawo
Liikkeelle lähtiessä ja hiljaisessa nopeudessa käännettäessä kuului takaa hirveä rohina, rytinä ja pauke. Lukko löi "yli", eli ei luistanut niinkuin kuuluu. => Vaihdoin öljyt ja kardaanin tukilaakerin kumin, jo loppui rohinat, rytinät ja paukkeet!
Hintaa korjaukselle tuli yhteensä n 45€ (osat n 25€+asentajapalkkio).
Hintaa korjaukselle tuli yhteensä n 45€ (osat n 25€+asentajapalkkio).
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Vectra C -04 2.2 Direct Vagon
Vectra C -04 2.2 Direct Vagon
-Sähkölasit,-> purkaa moottorit. putsaa, voitelee ja vetristelee.
-Etu- ja takajarrut, (levyt+palat)
-Käsijarru vaijeri + palat
-Laturin sisuskalut
-Takajouset
-Puhaltimen säätönamiska
-Polttoaineen suodatin
-Käyttöhihnat
-Vaihtesto + perä -öljyt
-Pallonivelet
-Koiranluut
-Repsikan puolen etulaakeri
-Taka laakerit
-Raidetangon pää (oik.)
-Jakopään hihna+vesipumppu n.100km sitten
-Etu-alatukivarsien puslat
-Kardaanin tukikumi ja nivelet
-Sekä paljon muuta mikä ei nyt tullut mieleen...
-Etu- ja takajarrut, (levyt+palat)
-Käsijarru vaijeri + palat
-Laturin sisuskalut
-Takajouset
-Puhaltimen säätönamiska
-Polttoaineen suodatin
-Käyttöhihnat
-Vaihtesto + perä -öljyt
-Pallonivelet
-Koiranluut
-Repsikan puolen etulaakeri
-Taka laakerit
-Raidetangon pää (oik.)
-Jakopään hihna+vesipumppu n.100km sitten
-Etu-alatukivarsien puslat
-Kardaanin tukikumi ja nivelet
-Sekä paljon muuta mikä ei nyt tullut mieleen...
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Kirjoitetaas tänne seikkaperäinen ohje tuon puhaltimen katkaisijan irroittamisesta, kun sitä jatkuvasti kysellään.
- Irroita tupakansytyttimen muovit ja ruuvaa irti sen alta paljastuvat ruuvit.
- Irroita soitin ja kasettiteline, sen jälkeen pääset irroittelemaan säätimessä kiinni olevia vaijereita. Nämä lähtevät vielä helposti irti, kunhan vähän ensin tutkii kiinnitystä.
- Edellisen jälkeen kömmi kuskin jalkatilaan ja työnnä kätesi kaasupolkimen yläpuolelle/taakse. Liikuttele samaan aikaan toisella kädellä lämmönsäädön vipua, tällä tavoin löydät helpommin vaijerin pään. Kun vaijeri löytyy, irroita vaijerin lenkki tapista. Nyt säädinhässäkän pitäisi tulla riittävän paljon jo ulospäin kojetaulusta.
- Rassaa puhaltimen säädin irti pidikkeestä ja liittimestä. Jos säädin on viallinen, sen voi helposti korjata itse käyttökelpoiseksi: Halkaise rulla kahtia (aukeaa liitoskohdasta pienellä kikkailulla), jolloin paljastuu todennäköisesti melko hapettuneet/paskaiset kuparipinnat. Hio nämä pinnat puhtaiksi, ja väännä rullaosan sisältä löytyneet kupari"pinnit" hieman isommalleen, jotta ne ottavat kuparipintoihin paremmin kiinni. Tietenkin nämä pinnitkin kannattaa hioa puhtaaksi.
- Hieman crc:tä pintoihin (siis todellakin vain vähän), paketti nippuun ja homman pitäisi toimia. Tarkasta myös puhaltimen liittimen kunto, sielläkin voi olla hapettumia ja sulaneita osia kuumenemisen takia (joka on taas huonon kontaktin seurausta).
- Samalla kannattaa vaihtaa rullan alta löytyvä polttimo, se on kuitenkin alkuperäinen ja palaa kuukauden päästä tuon remontin jälkeen .
Näillä ohjeilla ainakin ite oon saanu rassattua homman kuosiin.
- Irroita tupakansytyttimen muovit ja ruuvaa irti sen alta paljastuvat ruuvit.
- Irroita soitin ja kasettiteline, sen jälkeen pääset irroittelemaan säätimessä kiinni olevia vaijereita. Nämä lähtevät vielä helposti irti, kunhan vähän ensin tutkii kiinnitystä.
- Edellisen jälkeen kömmi kuskin jalkatilaan ja työnnä kätesi kaasupolkimen yläpuolelle/taakse. Liikuttele samaan aikaan toisella kädellä lämmönsäädön vipua, tällä tavoin löydät helpommin vaijerin pään. Kun vaijeri löytyy, irroita vaijerin lenkki tapista. Nyt säädinhässäkän pitäisi tulla riittävän paljon jo ulospäin kojetaulusta.
- Rassaa puhaltimen säädin irti pidikkeestä ja liittimestä. Jos säädin on viallinen, sen voi helposti korjata itse käyttökelpoiseksi: Halkaise rulla kahtia (aukeaa liitoskohdasta pienellä kikkailulla), jolloin paljastuu todennäköisesti melko hapettuneet/paskaiset kuparipinnat. Hio nämä pinnat puhtaiksi, ja väännä rullaosan sisältä löytyneet kupari"pinnit" hieman isommalleen, jotta ne ottavat kuparipintoihin paremmin kiinni. Tietenkin nämä pinnitkin kannattaa hioa puhtaaksi.
- Hieman crc:tä pintoihin (siis todellakin vain vähän), paketti nippuun ja homman pitäisi toimia. Tarkasta myös puhaltimen liittimen kunto, sielläkin voi olla hapettumia ja sulaneita osia kuumenemisen takia (joka on taas huonon kontaktin seurausta).
- Samalla kannattaa vaihtaa rullan alta löytyvä polttimo, se on kuitenkin alkuperäinen ja palaa kuukauden päästä tuon remontin jälkeen .
Näillä ohjeilla ainakin ite oon saanu rassattua homman kuosiin.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 76
- Liittynyt: 02 Syys 2005, 20:01
- Paikkakunta: Eurajoki
-
- 'Agila'
- Viestit: 8
- Liittynyt: 29 Elo 2009, 19:13
Re: A-Omegan viat ja miten korjata
mittariston kanssa tuli semmonen ongelma että sieltä kuuluu ääntä nyt kun sinne sai uuden vaijerin, kuulostaa ihan samalta kuin kasetti-mankka kelais ja alkaa kuulumaan 50km/h:n jälkeen...