2.0e turbootus

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
O PE L
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 25 Touko 2009, 13:44
Paikkakunta: keski-pohojanmaa

2.0e turbootus

Viesti Kirjoittaja O PE L »

jep ens kesäks tosiaan pitäis saajaa sen verran hepoja että ees yks kylän mummu soittaa poliisit perähän :D

Jos jollakin on hyviä vinkkejä sun muuta mitä kannattais tehä.

ihte oon kannen jo rempannu ja kanavia avarrellu, siinä on reksun ruisku boksille en ole vielä aatellu tehä vielä mittää
että 0,5barin paineilla seilailis jonku aikaa.

jos jollakin on kokemuksia niin laittakaa tulehen että mihin kannaattaa santsata?
Opel kadett c 2.0e


ahkeruus on persaukisuuden aiheuttama pakkoliike..
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 2.0e turbootus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Jos haluaa varman päälle, niin Volvo B230ET(?) männät ja saabin kiertokanget. Kestää aika rajuakin menoa ja ovat halpoja osia.


Kertova bensanpaineen säädin ja isommat suuttimet, niin eiköhän tuo pelaa mainiosti. :peukku:
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
O PE L
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 25 Touko 2009, 13:44
Paikkakunta: keski-pohojanmaa

Re: 2.0e turbootus

Viesti Kirjoittaja O PE L »

joo o onko nuo saabin kanget sitte jostakin 900:sesta jokka sopii?

niin olis pikku kysymys että miten nuissa cihiläisissä saa tuon männän tapin irti, onko ne nuilla metalli klipsuilla kiinni
jokka on siellä männän sisällä?
Opel kadett c 2.0e


ahkeruus on persaukisuuden aiheuttama pakkoliike..
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 2.0e turbootus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

CIH:ssä männäntappi on lämpösovitteella kiinni kiertokangessa.


Joo, sukkula-900 saappaan kanget. Mulla on sellaset valmiiksi kavennettuna.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2848
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: 2.0e turbootus

Viesti Kirjoittaja Keme »

Ja samat kanget myös 9000 Sabassa. Turbon ja vaparin kanget on täysin samaa tuotetta eli mitään "turbo lisää" ei kannata maksaa.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 2.0e turbootus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Keme kirjoitti:Ja samat kanget myös 9000 Sabassa. Turbon ja vaparin kanget on täysin samaa tuotetta eli mitään "turbo lisää" ei kannata maksaa.

Kyllä. Mutta vain 2.0litrasissa.(ja 2.1).

Ne mun kanget onkin 9000:sta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
O PE L
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 25 Touko 2009, 13:44
Paikkakunta: keski-pohojanmaa

Re: 2.0e turbootus

Viesti Kirjoittaja O PE L »

jaa ne pitää kaventaa, volovon männät meneekö heittämällä vai pitääkö työstää lohkoa vai ottaa männän lakista siivu?

mäntykorvelta tiesti sais kummakki eikös tuo b230et ole pensa-turbo moottorista..
Opel kadett c 2.0e


ahkeruus on persaukisuuden aiheuttama pakkoliike..
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2848
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: 2.0e turbootus

Viesti Kirjoittaja Keme »

Ny mennään hatarilla muistikuvilla, mut lohkon poraus isommaks, saban kangista siivut alareunojen sivuilta ja männistä sorvilla lakea matalammaks. Eihän toi kummosta matematiikkaa ole, kun vaan tietää iskunpituuden ja dekkikorkeuden. Siitä vaa sit ynnäilee, et mitä mahtuu pyörii missäki.

ja sit vielä noista saban osasista:
2.1 on 900 saban kone. Näihin cih-konversioihin sitten noita vanhoja vinokoneiden kankia eli ennen vuotta -94 valmistetuista kiuluista.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 2.0e turbootus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Volvon poraus on 96mm, saapin kankea pitää kaventaa alasilmästä 1,4mm ja männäntapin holkkia pienentää 1mm(muistaakseni).

Ja mäntään pitää tehdä venttiilikolot.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin