nikkari_83 kirjoitti:
en kyllä menis paljoo hitsailee vaikka kuinka tyhjä tankki on,pelkkä bensan "huuru",kaasu tai se mitä nyt bensasta haihtuu niin räjäyttää tankin naamalle
no on noita hitsannu varmasti muutkin kun minä. ei ole montaa kuollutta tullut vastaan.
mutta tuo Spikeyn ehdotus kannattaa ottaa onkeen.
Spikey kirjoitti:ei se humahda kun kerran....
mulla ajatuksena ei ollut hitsaaminen, vaan ihan vain pieni keruusäiliö, johon naittaa originaalin pensantulon, paluupuolen ja bensapumpun lähdön...mut voihan sitä hitsaillakkin...tai ostaa 30L Bilteeman venetankki ja nakata se takaluukkuun...90% sopivuus, paluupuolen joutuu poraamaan tankkiin.
juu niihä se tekee,ilman päätä on sen jälkee vähä vaikee jatkaa rojektii
hmm..tuleekos paluupuolikin keruusäiliöön joteski tekemisiin?
eiks paluun vois jättää semmoseks ku se nyt o?
miettisin jo heti tossa ku tankista yms.ruvettiin keskustelee et hommaan ralli autoihin laitettavan tankin mut sit tuli taas hintapuoli vastaan....
ehdotuksesta johtuen oletan et tommoses venetankis olis loiskelevy?
olis varmaan helpoin loppupeleis ja eipähän pitäs tankin ruostua ku sisätiloissa..
viel tosta keruusäiliöstä:
1.minkä kokone?(puol litraa?)
2.keruusäiliölle bensa tulee tankilta ja siitä jatkaa pumpulle ja siitä koneelle?
3.paluu puoli hoidetaan??
4.muuta huomioitavaa?
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
Spikey kirjoitti:ei se humahda kun kerran....
mulla ajatuksena ei ollut hitsaaminen, vaan ihan vain pieni keruusäiliö, johon naittaa originaalin pensantulon, paluupuolen ja bensapumpun lähdön...mut voihan sitä hitsaillakkin...tai ostaa 30L Bilteeman venetankki ja nakata se takaluukkuun...90% sopivuus, paluupuolen joutuu poraamaan tankkiin.
juu niihä se tekee,ilman päätä on sen jälkee vähä vaikee jatkaa rojektii
hmm..tuleekos paluupuolikin keruusäiliöön joteski tekemisiin?
eiks paluun vois jättää semmoseks ku se nyt o?
miettisin jo heti tossa ku tankista yms.ruvettiin keskustelee et hommaan ralli autoihin laitettavan tankin mut sit tuli taas hintapuoli vastaan....
ehdotuksesta johtuen oletan et tommoses venetankis olis loiskelevy?
olis varmaan helpoin loppupeleis ja eipähän pitäs tankin ruostua ku sisätiloissa..
viel tosta keruusäiliöstä:
1.minkä kokone?(puol litraa?)
2.keruusäiliölle bensa tulee tankilta ja siitä jatkaa pumpulle ja siitä koneelle?
3.paluu puoli hoidetaan??
4.muuta huomioitavaa?
1. Ite laitan n. 2 litran
2. juuri näin
4. Kallis, jos itse et tee.
I learned long ago that the most important thing to know before you start an engine is how to stop it.
Themazgu kirjoitti:no on noita hitsannu varmasti muutkin kun minä. ei ole montaa kuollutta tullut vastaan.
mutta tuo Spikeyn ehdotus kannattaa ottaa onkeen.
[kielipoliisi]Se on muuten monta, ei montaa[/kielipoliisi]
Eli jos tilastollisesti arvioiden todennäköisyys selvitä hengissä on suurempi kuin kuolla katsot sen olevan riskin arvoista?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Tuomas kirjoitti:[kielipoliisi]Se on muuten monta, ei montaa[/kielipoliisi]
Eli jos tilastollisesti arvioiden todennäköisyys selvitä hengissä on suurempi kuin kuolla katsot sen olevan riskin arvoista?
[ottikustaasiaanus] juu tämmöistähän se on. se on se luontainen uteliaisuus. sitä kokeillaan kusta paimenpoikaankin, vaikka hyvin tiedetään että kikkelihän siinä siniseksi menee.
ajathan sinä autollakin,vaikka moni on siihenkin kuollu. moni on myös kotiinsa kuollut. jeesustellaan nyt sitten. mutta nyt riitti. [/ottikustaasiaanus]
mun "kerääjäsäiliö" malleissa on tilavuutta ollut 0.2dl-2l...
Tosin pienemmät toimivat enemänkin loiskeenpoistamiseen.
Eli tankilta tulo, pumpulla tai vapaasti, paluupuoli ja lähtö nipat olen noihin naittanut.
Mieluusti pystyyn asennettuna, jos mahdollista.
Eli lähtö pumpulle pohjasta ja muut nipat ylälaitaan.
Ei ole aiheuttanut mitään murheita koskaan.
Kaikki omat säiliöt on olleet rosterisia, joihin naitettu putkifirmoista löytyviä 1/2" rosteriholkkeja.
Jos itsellä ei ole sillähetkellä ollut mahdollisuutta tiggiin, niin hitsaustyön teettäminen ammattilaisella on maksanut 10€.
Bilteeman venetankissa ei ole loiskelevyjä, mutta voihan sinne ostaa turvavaahtoa.
mulla oli viimesin keruu säiliö turbo b asconassa.. litran tilavuus, tuli sit tankilta normi kaasari sähköpumpulla (toimi siirtopumppuna) ja paluu, lähtö, ja ilmaus lähdöt. pystyyn asennettuna tankin vieressä. hyvin pelas nii ja turbocalibran bensapumppu ja tehoo jotai 200hp autos?