MegaSquirt Fuel Injection Controller

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
dakett
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 352
Liittynyt: 30 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Perttula

Viesti Kirjoittaja dakett »

repsa kirjoitti:digimittari vaatii avokollektoriantoisen signaalin (ainakin opelissa), bmw:ssä sama mutta molemmissa eri anturit.
Osaatko selittää tarkemmin, miten saisin megasta oikeaa signaalia ulos? Eli mulla on megasquirt 1 extra koodilla.
Opel Kadett GSI 2.0 16v turbo -88 & Opel Kadett GSI Cabriolet 2.0 8v -89 & Ford Taunus 2.0 8v turbo -73 & Opel Insignia 2.0CDTI 4x4 -15
Avatar
HCH
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 151
Liittynyt: 09 Elo 2005, 22:59

Viesti Kirjoittaja HCH »

http://megasquirt.sourceforge.net/extra/tachopin.html

Katos tuosta mallia. En osaa kyllä sanoa mitä digimittari tykkää tuosta signaalista.[/url]
Avatar
opeltuning
'Senator'
'Senator'
Viestit: 588
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja opeltuning »

dakett kirjoitti:
repsa kirjoitti:digimittari vaatii avokollektoriantoisen signaalin (ainakin opelissa), bmw:ssä sama mutta molemmissa eri anturit.
Osaatko selittää tarkemmin, miten saisin megasta oikeaa signaalia ulos? Eli mulla on megasquirt 1 extra koodilla.

pitäis kierroslukumittarin toimia suoraan puolalta digimittarissa, ainankiin on niissä toiminut mitkä olen asentanut? Nopeusmittarille tarvii sitten sen impulssi anturin laatikkoon.
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

niin, minähän turajin nopeussignaalista. tacho-out on himpu verta eri juttu.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
dakett
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 352
Liittynyt: 30 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Perttula

Viesti Kirjoittaja dakett »

HCH kirjoitti:http://megasquirt.sourceforge.net/extra/tachopin.html

Katos tuosta mallia. En osaa kyllä sanoa mitä digimittari tykkää tuosta signaalista.[/url]
Jep, kiitti vinkistä! Tuolla lähti pelaamaan!
Opel Kadett GSI 2.0 16v turbo -88 & Opel Kadett GSI Cabriolet 2.0 8v -89 & Ford Taunus 2.0 8v turbo -73 & Opel Insignia 2.0CDTI 4x4 -15
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Joskus kokeilin megaa Vistaan mutta ei toiminut? Jokohan löytyisi? :roll:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
A1
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 211
Liittynyt: 08 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja A1 »

dakett kirjoitti:
HCH kirjoitti:http://megasquirt.sourceforge.net/extra/tachopin.html

Katos tuosta mallia. En osaa kyllä sanoa mitä digimittari tykkää tuosta signaalista.[/url]
Jep, kiitti vinkistä! Tuolla lähti pelaamaan!
Niin, tuota samaa linkkiä tarjosin jo pari sivua sitten. Mutta pääasia että nyt pelaa :)
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

opeltuning kirjoitti:
pitäis kierroslukumittarin toimia suoraan puolalta digimittarissa, ainankiin on niissä toiminut mitkä olen asentanut? Nopeusmittarille tarvii sitten sen impulssi anturin laatikkoon.
Itse en laittaisi ensiöjohtimesta liitäntää digimittarille, sillä puolan ensiöjännite nousee yli 300V jännitepiikiksi, sillä ei sitä tehdaskaan ole sinne laittanut. Eikö sieltä tule noissa 12V puhdas kanttipulssi digimittarilla, ei jaksa muistaa...

j.h
Vastaa Viestiin