Sytytys 2.0 8v OHC tuplilla

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Jiska
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 102
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Mäntsälä/Iisalmi

Sytytys 2.0 8v OHC tuplilla

Viesti Kirjoittaja Jiska »

Miten ootte toteuttanu sytytyksen tuplilla varustettuun ohariin? Muita vaatimuksia ei ole kuin et ennakkokäyrää pääsis ropaa jousilla ja rajottimilla. Ohjelmoitava suorasytty ei tule nyt kyseeseen :wink:

Minkä mosan syttyhilut miun kannattaa siis metsästää? Oma motronic lähtee mäelle ja sopiva kärjetön jakaja tilalle - mutta mistä sopivin?
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

Helpoimmin toteutettu 18E moottorin jakajalla,vaatii tosin tuon 18E nokka-akselin tai ko moottoriin tarkoitetun virinokan.
Ja nokkapukkikin menee vaihtoon tai ainakin jakajalle on tehtävä kiinnitys tuohon 2.0 nokka pukkiin.
Jiska
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 102
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Mäntsälä/Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jiska »

Tossa on virinokka, jossa keskellä reikä ja epäkeskeisesti poikittainen hahlo jakajaa varten. Onko siis passeli 18e-jakajaa aatellen?
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

Kyllä pitäsi olla,kuulostaa ainakin juuri sellaiselta kuin 18 nokassa on.
Jiska
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 102
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Mäntsälä/Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jiska »

Selevyys! Pitää laittaa ostoilmo 18e syttyhiluista. Onko vakiokäyrä muuten mimmonen? Lähinnä kiinnostaa perusennakon ja täyden ennakon välinen ero ja millä kierrosluvulla ottaa täydet (ilman alipaineohjausta)?
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

Moista ennakoista en osa sanoa mitään,noita jakajia on sitten muistaakseni kahta eri mallia.
Erot on siinä kuinka se tulee nokkaan kiinni,toisessa on sellainen pyöreä tappi.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Takavetoisesta 1.8S/E koneesta saa myös sopivan jakajan. Sehän tulee remmillä nokkapyörästä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

Noita ei vain ihan joka nurkalla kasva.
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Jiska kirjoitti:Lähinnä kiinnostaa perusennakon ja täyden ennakon välinen ero ja millä kierrosluvulla ottaa täydet (ilman alipaineohjausta)?
Silloin kun itse pelailin noiden tuplien ja jakajien kanssa niin tyhjäkäyntiennakot pidin jotain 10-12 nurkilla ja totaali 32-37. Jouset virittelin siten että täydet ennakot tuli jo jossain 2000-2500rpm paikkeilla. Noihin vaikuttaa niin moni asia ettei tietysti voi suoraan kopioida eli kokeiluksihan se menee. Ite oon ollu aina sitä mieltä että rohkeesti vaan ennakkoa niinkauan kun ei nakuta.
Ihan arvauksena menee mut oliskohan vakiokäyrässä tyhjäkäyntiennakko jotain 8 paikkeilla ja totaali korkeintaan 30.
Todennäköisesti väärässä.
Jiska
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 102
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Mäntsälä/Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jiska »

Eli joutuu ropailee auki ;) Aika pitkälti samanlaisia arvoja yrittäny iteki saaha. 12 perus, 36 täys 3000rpm->.

Nytky löytys vaan tuo jakaja...
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Nuo voi kestää hyvinkin ennakkoa tarpeen vaatiessa...kaverin ahdettua 2-litraista ohc-konetta säätelin ja nakuttamatta meni 32-astetta 0,6 barin ahdoilla. Puristus oli 9 paikkeilla. Säätö oli just tolla 1,8:n jakajalla. Oli aika miellyttävä käytöksinen kone sen jälkeen ja kulutus tippui reilusti.
Todennäköisesti väärässä.
Vastaa Viestiin