Muovipuskurin jatkos

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Rane32
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Röykkä

Viesti Kirjoittaja Rane32 »

Onko kukaan joutunut jatkamaan muovispoileria ja miten sen sais jatkettua pitäs jatkaa 15 cm sivuilta.Nyt olis hyvät neuvot tarpeen?.
rekortti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 235
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja rekortti »

On 2002-05-30 16:40, Rane32 wrote:
Onko kukaan joutunut jatkamaan muovispoileria ja miten sen sais jatkettua pitäs jatkaa 15 cm sivuilta.Nyt olis hyvät neuvot tarpeen?.
Näppärä jätkä vääntää kuidusta jatkon ja kittailee sen sitten lopullisen oikeeseen muatoon(kunhan kuitu on niin vahvaa ettei vääntelehdi->kitti ei lohkee)!Toinen vaihtoehto on viedä johkin puskurikorjaamoon niin jatkavat sen muovihitsauksella.
Jani
Rane32
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Röykkä

Viesti Kirjoittaja Rane32 »

Joo kysytty on puskurin korjausfirmasta ja sieltä sanottiin että vaikeaksi menee.Puskurille tulee sitten hintaa kuulemma enemmän kun velottavat tunnilta 60€ ja sano että sillä hinnalla saat jo koko korisarjan mitä tohon menee työtunteja.Eli ei kannata moiseen ryhtyä.
rekortti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 235
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja rekortti »

On 2002-05-30 19:02, Rane32 wrote:
Joo kysytty on puskurin korjausfirmasta ja sieltä sanottiin että vaikeaksi menee.Puskurille tulee sitten hintaa kuulemma enemmän kun velottavat tunnilta 60€ ja sano että sillä hinnalla saat jo koko korisarjan mitä tohon menee työtunteja.Eli ei kannata moiseen ryhtyä.
Eli sitten ei jää paljon muita vaihtoehtoja kuin ostaa uusi levikehärpätin tai ruveta itte nakerteleen kuntoon sitä.Itte vietin tuossa taannoin kyllä useemman viikon illat ja vkoloput autotallissa oman auton levikkeitä väännellessä kuntoon,olivat halki sieltä täältä ja naarmuilla ja maalivikaset,toisen takakaaren levityspalan väänsin itte kuiduttamalla ja kittaamalla kun se uupui...Hermot,kittiä,hartsia,mattoo,hiomapaperia,kaljaa ja tupakkia meni paljon, mutta lopputulokseen oon tyytyväinen vaikka olikin ensimmäinen kerta kun moista tein,työ tekijäänsä opettaa!!
Jani
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

On 2002-05-30 21:34, rekortti wrote:
Eli sitten ei jää paljon muita vaihtoehtoja kuin ostaa uusi levikehärpätin tai ruveta itte nakerteleen kuntoon sitä.Itte vietin tuossa taannoin kyllä useemman viikon illat ja vkoloput autotallissa oman auton levikkeitä väännellessä kuntoon,olivat halki sieltä täältä ja naarmuilla ja maalivikaset,toisen takakaaren levityspalan väänsin itte kuiduttamalla ja kittaamalla kun se uupui...Hermot,kittiä,hartsia,mattoo,hiomapaperia,kaljaa ja tupakkia meni paljon, mutta lopputulokseen oon tyytyväinen vaikka olikin ensimmäinen kerta kun moista tein,työ tekijäänsä opettaa!!
Jos on edes hieman aikaa, viitseliäisyyttä ja sormi ei ole aivan keskellä kämmentä niin kyllä tuon puskurin kuidalla saa itsekkin tehtyä aika hyvin. Yleensä kun aloittelija tekee niin lasikuidusta tulee epätasainen mutta siitä selviää kyllä kitillä ja hiekkapaperilla, kun niitä on jo muutamia kertoja tehnyt niin alkaa päästä aika vähällä kitillä ja hiomisella. Eli ei muuta kuin itse kokeilemaan tuota!!!
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com

Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
mr
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 06 Huhti 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja mr »

Tein yhteen mazda 323:een etupuskurin F-astran puskurista, jota jatkoin alas- ja pyöränaukkoihin päin. Alalippa tuli jonkun nissanin puskurin yläreunasta ja sivut corollan puskurin reunoista. Sikaliimalla laitoin kiinni ja kittasin. Maalari veti ruiskukitin ja värin päälle ja hyvin on tähän asti kestänyt. Parempi olisi tullut, jos olisi esim kuiduttanut koko puskurin yli tms, mutta oli jo etukäteen tiedossa, että auton myyntihinta tulee olemaan niin pieni, ettei kannata.
Mutta yhtäkaikki, on se mahdollista eikä edes vaikeaa.
Ai niin muoviosia ei pidä mennä hiomaan karkealla paperilla. (max 180), koska se nostaa "karvat" pystyyn ja maalaamisesta tulee tuskaa.
salex
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja salex »

Kannattaa pursotella uretaania puskuriin, kuivumisen jälkeen leikkaat silmää miellyttävään muotoon, jonka jälkeen vahvistat lasikuidulla!
Salex Hifi-Tuning
www.salex.info
salex@salex.info
044-2921236
Rane32
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Röykkä

Viesti Kirjoittaja Rane32 »

Jep eli kiitos hyvistä vinkeistä tosta lasikuidusta sen verran että sieltä liikkestä sanottiin että lasikuitu ei ole muovipuskurin kanssa hyvä yhdistelmä että se voi alkaa elämään ja rikkoo maalipinnan.En tiedä paljonko kitti autaa sitomaan puskuria.
mr
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 06 Huhti 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja mr »

Lasikuitu ei juurikaan elä. Sehän siinä muovipuskurin kanssa ongelma onkin. Maali siis tuppaa halkeamaan lasikuidun ja muovin saumasta. Siksi olisi hyvä jos koko muoviosan peittää ohuelti kuidulla. Paras tietenkin jos tekee muotin ja kokonaan palikan sitten kuidusta, mutta työmäärään nähden ei usein järkevää yksittäisen osan kohdalla.
gremlin
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 442
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gremlin »

On 2002-06-01 10:52, Rane32 wrote:
Jep eli kiitos hyvistä vinkeistä tosta lasikuidusta sen verran että sieltä liikkestä sanottiin että lasikuitu ei ole muovipuskurin kanssa hyvä yhdistelmä että se voi alkaa elämään ja rikkoo maalipinnan.En tiedä paljonko kitti autaa sitomaan puskuria.
Mielestäni normaali kitti ei kyllä sido juur yhtään. Lasikuitukitti on vahvempaa ja kovempaa, mutta kokemusta ei ole, kuinka hyvin sitoo.

Mielestäni kannattais välttää tota yhteen "kittaamista" mikäli jäävä rako ei ole ruman näköinen, koska elleivät palaset ole kiinnitetty toisiinsa kunnolla niin ne kuiteskin halkeaa ajanmyötä ja on sen jälkeen ruman näköinen. No tässä tapauksessahan toi ei tulekkaan kyseeseen.

Joitan muovejahan voi myös muovihitsata, eikä kuulemma ole vaikeatakaan.



<font size=-1>[ This Message was edited by: gremlin on 2002-06-01 11:37 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: gremlin on 2002-06-01 11:38 ]</font>
Rane32
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Röykkä

Viesti Kirjoittaja Rane32 »

olen tekemässä tota jatkosta ekaa kertaa eli mitä tarvikkeita tarvitsen käydä ostamassa että saan ton jatkoksen tehtyä.Apua tarvitseva.
Vastaa Viestiin