Muovipuskurin jatkos
Näppärä jätkä vääntää kuidusta jatkon ja kittailee sen sitten lopullisen oikeeseen muatoon(kunhan kuitu on niin vahvaa ettei vääntelehdi->kitti ei lohkee)!Toinen vaihtoehto on viedä johkin puskurikorjaamoon niin jatkavat sen muovihitsauksella.On 2002-05-30 16:40, Rane32 wrote:
Onko kukaan joutunut jatkamaan muovispoileria ja miten sen sais jatkettua pitäs jatkaa 15 cm sivuilta.Nyt olis hyvät neuvot tarpeen?.
Jani
Eli sitten ei jää paljon muita vaihtoehtoja kuin ostaa uusi levikehärpätin tai ruveta itte nakerteleen kuntoon sitä.Itte vietin tuossa taannoin kyllä useemman viikon illat ja vkoloput autotallissa oman auton levikkeitä väännellessä kuntoon,olivat halki sieltä täältä ja naarmuilla ja maalivikaset,toisen takakaaren levityspalan väänsin itte kuiduttamalla ja kittaamalla kun se uupui...Hermot,kittiä,hartsia,mattoo,hiomapaperia,kaljaa ja tupakkia meni paljon, mutta lopputulokseen oon tyytyväinen vaikka olikin ensimmäinen kerta kun moista tein,työ tekijäänsä opettaa!!On 2002-05-30 19:02, Rane32 wrote:
Joo kysytty on puskurin korjausfirmasta ja sieltä sanottiin että vaikeaksi menee.Puskurille tulee sitten hintaa kuulemma enemmän kun velottavat tunnilta 60€ ja sano että sillä hinnalla saat jo koko korisarjan mitä tohon menee työtunteja.Eli ei kannata moiseen ryhtyä.
Jani
Jos on edes hieman aikaa, viitseliäisyyttä ja sormi ei ole aivan keskellä kämmentä niin kyllä tuon puskurin kuidalla saa itsekkin tehtyä aika hyvin. Yleensä kun aloittelija tekee niin lasikuidusta tulee epätasainen mutta siitä selviää kyllä kitillä ja hiekkapaperilla, kun niitä on jo muutamia kertoja tehnyt niin alkaa päästä aika vähällä kitillä ja hiomisella. Eli ei muuta kuin itse kokeilemaan tuota!!!On 2002-05-30 21:34, rekortti wrote:
Eli sitten ei jää paljon muita vaihtoehtoja kuin ostaa uusi levikehärpätin tai ruveta itte nakerteleen kuntoon sitä.Itte vietin tuossa taannoin kyllä useemman viikon illat ja vkoloput autotallissa oman auton levikkeitä väännellessä kuntoon,olivat halki sieltä täältä ja naarmuilla ja maalivikaset,toisen takakaaren levityspalan väänsin itte kuiduttamalla ja kittaamalla kun se uupui...Hermot,kittiä,hartsia,mattoo,hiomapaperia,kaljaa ja tupakkia meni paljon, mutta lopputulokseen oon tyytyväinen vaikka olikin ensimmäinen kerta kun moista tein,työ tekijäänsä opettaa!!
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Tein yhteen mazda 323:een etupuskurin F-astran puskurista, jota jatkoin alas- ja pyöränaukkoihin päin. Alalippa tuli jonkun nissanin puskurin yläreunasta ja sivut corollan puskurin reunoista. Sikaliimalla laitoin kiinni ja kittasin. Maalari veti ruiskukitin ja värin päälle ja hyvin on tähän asti kestänyt. Parempi olisi tullut, jos olisi esim kuiduttanut koko puskurin yli tms, mutta oli jo etukäteen tiedossa, että auton myyntihinta tulee olemaan niin pieni, ettei kannata.
Mutta yhtäkaikki, on se mahdollista eikä edes vaikeaa.
Ai niin muoviosia ei pidä mennä hiomaan karkealla paperilla. (max 180), koska se nostaa "karvat" pystyyn ja maalaamisesta tulee tuskaa.
Mutta yhtäkaikki, on se mahdollista eikä edes vaikeaa.
Ai niin muoviosia ei pidä mennä hiomaan karkealla paperilla. (max 180), koska se nostaa "karvat" pystyyn ja maalaamisesta tulee tuskaa.
Lasikuitu ei juurikaan elä. Sehän siinä muovipuskurin kanssa ongelma onkin. Maali siis tuppaa halkeamaan lasikuidun ja muovin saumasta. Siksi olisi hyvä jos koko muoviosan peittää ohuelti kuidulla. Paras tietenkin jos tekee muotin ja kokonaan palikan sitten kuidusta, mutta työmäärään nähden ei usein järkevää yksittäisen osan kohdalla.
Mielestäni normaali kitti ei kyllä sido juur yhtään. Lasikuitukitti on vahvempaa ja kovempaa, mutta kokemusta ei ole, kuinka hyvin sitoo.On 2002-06-01 10:52, Rane32 wrote:
Jep eli kiitos hyvistä vinkeistä tosta lasikuidusta sen verran että sieltä liikkestä sanottiin että lasikuitu ei ole muovipuskurin kanssa hyvä yhdistelmä että se voi alkaa elämään ja rikkoo maalipinnan.En tiedä paljonko kitti autaa sitomaan puskuria.
Mielestäni kannattais välttää tota yhteen "kittaamista" mikäli jäävä rako ei ole ruman näköinen, koska elleivät palaset ole kiinnitetty toisiinsa kunnolla niin ne kuiteskin halkeaa ajanmyötä ja on sen jälkeen ruman näköinen. No tässä tapauksessahan toi ei tulekkaan kyseeseen.
Joitan muovejahan voi myös muovihitsata, eikä kuulemma ole vaikeatakaan.
<font size=-1>[ This Message was edited by: gremlin on 2002-06-01 11:37 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: gremlin on 2002-06-01 11:38 ]</font>