Korinvaihdot???

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
tertzku
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja tertzku »

Oon täs katellu ilmoja Gsi Mantoista ja joissain on ilmotettu korinvaihto. Mitä toi käsite tarkkaan ottaen tarkoittaa. Ja minkä niis on sellasta et jotkut puhuu et ei kannata ostaa korivaihtoautoa?
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Korinvaihto tarkoittaa että auto on oikeasti siis Opel Ascona B johon on vaihdettu jälkeenpäin Manta B:n kori johon on siis siirretty Asconan akselit, kone, kojelauta ja kaikki soveltuvat osat. Paperien perusteella auto on siis edelleen Ascona, vaikka Mantalta näyttääkin.

Se syy minkä takia noita ei kannata yleensä ostaa, on se että Suomen lain mukaan autoon saa vaihtaa osia, kunhan alkuperäistä autoa on yli 50% jäljellä. Kun autoon on vaihdettu jo kori, ovet, luukut, puskurit, lasit ym. joita tuossa korinvaihdossa vaihdetaan, niin ollaan jo erittäin lähellä tuota maksimia, 40-49% yleensä on vaihdettuja osia.

Tämä taas tarkoittaa sitä, että esimerkiksi moottoria ei saa enää vaihtaa, sillä se on yksi niistä "alkuperäsen" auton osista, eli jos kone hajoaa, se alkuperäinen moottori on pakko korjata vaikka olisi miten huono tahansa. Sitä ei myöskään saa vaihtaa toisenlaiseksi ikinä. Samaten esimerkiksi penkit saattavat olla "alkuperäisiä" Asconan osia ja niiden vaihtaminen vaikka Recaroiksi vielä prosentit yli 50%:n ja tämä taas tarkoittaa ilmitullessaan uuden autoveron maksuunpanoa tai kilpien poistamista vähintään. Varsinkin kolarin jälkeen autoa on yleensä mahdoton korjata, vaan se on ns. kertakäyttöauto, sillä niitä Asconan osia ei saa ottaa autosta ainoatakaan pois ja vaihtaa muihin. Ne on usein myös sinetöity kanta-autotarkastuksessa ennen korinvaihtoa.
santtu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 615
Liittynyt: 11 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja santtu »

juu ei kannata ostaa tollasta kv ascona/mantaa periaatteessa mutta.... tosiaan laillisesti ei voi esim konetta vaihtaa... eihän kyllä missään lue koneen nro.a vaan malli... :wink: mulla on sinänänsä hyvä kv projekti 87/87 manta saa olla kaikki gsi hilppeet ja rosentit on kokonaista 27.... siin on jo ideaa vai?
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

No jos kyseessä on Manta/Manta korinvaihto, niin periaatteessa ei ole tarvinnut vaihtaa luukkuja, laseja ym. osia, jos on vain vaihdettu esimerkiksi kori parempikuntoiseen Saksasta tuotuun, niin prosentit ovatkin alempana. Suurin osa kv-Mantoista on taas tehty Asconoista.
mjh
'Senator'
'Senator'
Viestit: 385
Liittynyt: 01 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja mjh »

Täytyy tietysti muistaa että jo menetetyistä prosenteista ei voi enää uudelleen viedä prosentteja, joten ne osat jotka on jo vaihdettu ja prosentit on kirjattu saa vaihtaa uudelleen.
Manta B 2.2 TIC / Astra H STW
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2165
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

moottorinumerot saattavat olla ylhäällä jossain Opelilla (maahantuojalta saatavissa?)
jolloin epäselvissä tapauksissa katsastusmies pystyy selvittämään onko moottori ko rungonnumeron kanssa samaan autoon uutena laitettu

Ford Cosworthin moottorinumerot ovat kuulemma katsastuskonttoreille maahantuoja toimittanut erikseen jotta varastetut moottorit löytyisivät helpommin (ei varma tieto)

huom! myös jos perä/aski hajoaa korinvaihtoautosta niin vain sisäkalut saa vaihtaa

siispä vältä sellaisia autoja

<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2002-05-30 09:52 ]</font>
tertzku
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja tertzku »

Mistä sitte voi olla varma että mmko. manta ei ole korivaihto, jos esim mmyyjä väittää et on alkuperäinen...
Paljon muute tollasest GSi mantast kannattaa maksaa?
Mitä eroo on GTe:llä ja GSi:llä? Sopiiko Gte:hen samat spoikat ja levikkeet ku Gsi:hin?
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

GT/E ja GSi eroista on ollut juttua aiemminkin: http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 3&forum=10

Eli GT/E on vanhempi malli, joissa oli ensin vähän erilaiset puskurit ja spoilerit, siihen tuli sitten vähän isommat puskurit ym. ja sitten mallin nimi vaihdettiin GSi:ksi, kyseessä on siis vastaava malli, GT/E on vain vanhempi kuin GSi Manta.
gremlin
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 442
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gremlin »

[quote]
On 2002-05-30 16:28, tertzku wrote:
Mistä sitte voi olla varma että mmko. manta ei ole korivaihto, jos esim mmyyjä väittää et on alkuperäinen...
/quote]

Jos kanta-autona on käytetty asconaa lukee rekisteriotteessa auton mallin kohdalla opel ascona eikä manta.
tertzku
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja tertzku »

Sopiiko noi gsin etupuskurin spoileri "lippa", mitä sutiilta saa, nmi sopiiko ne tohon gte:hen myös?
salex
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja salex »

Oisko kenellä mitään päteviä viritysjippoja konepuolelle, jos on ascona b 2,0i kone ja 2,5" putkisto etuvaimentimesta taaksepäin!
Salex Hifi-Tuning
www.salex.info
salex@salex.info
044-2921236
Jyrki K
'Senator'
'Senator'
Viestit: 430
Liittynyt: 12 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Jyrki K »

Katso tuolta 60&70 clubin tuunaustarinoista. Siellä on esimerkiksi tuo B-asconan budjettituunaus. Enem y12 p13 nokalla ja teharilla 129hp.
400look
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Touko 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja 400look »

Kaverillani on korinvaihto Manta,keulakolaroitu korinvaihdon jälkeen ja sai kyllä vaihtaa uusia osia,kunhan oli ensin käyttänyt katsastuskonttorilla ja siellä oli tehty lista mitä osia saa uusia ja mitkä korjattavissa. Ja tässä autossa ei mitään osia ole sinetöity ym. Vaihteisto on merkattu hakkaamalla tunnistenumerot. Toinen tapaus taas on että jouset ja kaikki mahdollinen oli sinetöity. Ja tiedämpä yhden korinvaihdon,papereissa 2.0E ja keulalla recordin 2.2E ja ei mitään ongelmaa leimata. Ei ne ollut kaverin (tuo keulakolaroitu) niin katsastuksessa avannut edes konepeltiä. Yksi hyvä puoli näissä ns. korinvaihdoissa,että kori on yleensä lähes ruosteeton ja hyvässä kunnossa.Moni kyllä näkee heti että kv, kaverini oli huoltoasemalla ja joku äijä tuli ja kysyi heti että onko kv Manta??
Vastaa Viestiin