Kaasari varauksella virityskäyttöön

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Volkkarijermu
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 126
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Volkkarijermu »

Mitä tuo "varauksella virityskäyttöön" meinaa? http://www.moposport.fi/sivut/autolu03/sivu08.html
Kummasta on parempia kokemuksia, Dellortosta vai Weberistä?

<font size=-1>[ This Message was edited by: Volkkarijermu on 2004-01-03 18:04 ]</font>
JaneZki
'Senator'
'Senator'
Viestit: 738
Liittynyt: 25 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kätkänperä E-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja JaneZki »

No mulla on Weber DCOE 45mm vaakaimu b ascos ja hyvin se tuntuu toimivan hieman teholisää ja paljon alavääntöö tuli!
"Elämä opettaa, kuolema lopettaa"
"kalikan raato ja 1.5bar"
Regno
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Regno »

On 2004-01-03 17:59, Volkkarijermu wrote:
Mitä tuo "varauksella virityskäyttöön" meinaa? http://www.moposport.fi/sivut/autolu03/sivu08.html
Kummasta on parempia kokemuksia, Dellortosta vai Weberistä?

<font size=-1>[ This Message was edited by: Volkkarijermu on 2004-01-03 18:04 ]</font>
"F" ja "H" mallin lortot ovat olleet käytössä sarjatuotanto autoissa mm. alfat,lanciat,lotukset jne.
Niissä on seosputket ja poraukset tehty laihemmille seoksille jotta esim.amerikan vientimallien päästöt alittaisi heikäläisten päästönormit jotka on jo 70´luvulla olleet kohtuu tiukat = Kireällä nokalla viritetyssä autossa ovat liki mahdottomia saada toimimaan koko kierros alueella,mutta miedoissa virityksissä toimivat kyllä.

Dellorton "C" kaasuttimet ovat viralliset virityskäyttöön suunnitellut kaasuttimet ja "M" kaasuttimet ovat paineistetut lotuksen turbo esprinttiin suunnitellut kaasuttimet joita käytetään paljon myös jälkiasennus turbo autoissa.

Dellortoihin sekä webereihin saa nykyään taas runsaasti säätöosia mutta lorttoihin ne ovat aavistuksen edullisempia ja muutenkin dellorto on rakenteeltaan melestäni järkevämpi.
Kuva "Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
Avatar
Volkkarijermu
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 126
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Volkkarijermu »

On 2004-01-03 18:42, JaneZki wrote:
No mulla on Weber DCOE 45mm vaakaimu b ascos ja hyvin se tuntuu toimivan hieman teholisää ja paljon alavääntöö tuli!
Minkäslaisia päästölukemia putkesta tulee? Mitä muuta koneelle on tehty?

Mun olis ihan tarkotus hankkia viralliset virikaasarit, joten webruttimet olis ainoa vaihtoehto, ellei C-malleja jostakin käytettynä hankkis, jos mistään saa ja minkä kuntosia sitte ovat.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Volkkarijermu on 2004-01-04 12:53 ]</font>
JaneZki
'Senator'
'Senator'
Viestit: 738
Liittynyt: 25 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kätkänperä E-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja JaneZki »

En oo mittaillu päästöjä viä. Ja koneelle ei pitäs olla mitään tehty paitsi että on 2.0E alakerta ja kannesta en tiä mut vakio nokilla ajellaan viä. Toisen tuplan ku sais ni johan rupeis kulkee.
"Elämä opettaa, kuolema lopettaa"
"kalikan raato ja 1.5bar"
J Turunen
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1407
Liittynyt: 29 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Nokia/Toijala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J Turunen »

Tuplaakaasaritkin saa aika hyvin päästölukemien rajoihin, kun ne on säädetty hyvin(balanssit, seokset, kierrokset). Eikä bensaakaan pala n. 2 litraisessa kuin joku 10 l/100 km rauhallisessa matka-ajossa.

Nimimerkillä Weber 45 DCOE 2.2 cih vaparissa (205 hv/240 nm) HC n. 300 ja CO% 3,5-4,0%

Molemmista sekä Weberistä, että Dellortosta kokemuksia. Dellortoja kannattaa etsiä joko C tai M malleja (seoksen purkausreikiä enemmän) kuin saastemalleissa. Webereistä DCO SP malli omasta mielstäni paras virityskäyttöön, vaikka kyllä DCOE käy myös. Webereihin löytyy isoja vaihtoehtoja 48mm:stä eteenpäin ja runko jo 48mm:ssä isompi kuin Dellorton vastaavassa. Dellorto ehkä hiukan helpompi säätää tyhjäkäyntipuolelta, pääsuutinpuolella ei oleellisia eroja. Osia saa molempiin esim. MP huolto Nisula hyvä paikka Seinäjoella.

40 mm:nä valitsisin Dellorton (C mallin)

45 jompi kumpi

48 eteenpäin Weber
whpracing
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 167
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 03:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja whpracing »

JA SOLEXIA EI KOSKAAN täysiä paskoja!
nimim.ollut rekordissa...
OSTIN PARHAAN ELÄN LEVEÄSTI - O P E L
OKCC
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 100
Liittynyt: 09 Tammi 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja OKCC »

On 2004-01-22 18:23, whpracing wrote:
JA SOLEXIA EI KOSKAAN täysiä paskoja!
nimim.ollut rekordissa...
Käypäs piruuttaan kysymässä Vatasen Arin mielipidettä asiaan :smile:
earseeni
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Marras 2006, 17:30

Viesti Kirjoittaja earseeni »

kuinkakohan mahtaisi onnistua solex addhe:n paineistaminen turbo käyttöön?
Avatar
JaH
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 14 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaH »

Solexit on kyllä virtauksen puolesta parempi kuin esim dellorto, mutta solexiin ei enää tehdä uusia osia..säätäminen hankalaa!!
_______________________________________________
Aina ja Täysiä
Vastaa Viestiin