Kaasari varauksella virityskäyttöön
- Volkkarijermu
- 'Admiral'
- Viestit: 126
- Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
"F" ja "H" mallin lortot ovat olleet käytössä sarjatuotanto autoissa mm. alfat,lanciat,lotukset jne.On 2004-01-03 17:59, Volkkarijermu wrote:
Mitä tuo "varauksella virityskäyttöön" meinaa? http://www.moposport.fi/sivut/autolu03/sivu08.html
Kummasta on parempia kokemuksia, Dellortosta vai Weberistä?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Volkkarijermu on 2004-01-03 18:04 ]</font>
Niissä on seosputket ja poraukset tehty laihemmille seoksille jotta esim.amerikan vientimallien päästöt alittaisi heikäläisten päästönormit jotka on jo 70´luvulla olleet kohtuu tiukat = Kireällä nokalla viritetyssä autossa ovat liki mahdottomia saada toimimaan koko kierros alueella,mutta miedoissa virityksissä toimivat kyllä.
Dellorton "C" kaasuttimet ovat viralliset virityskäyttöön suunnitellut kaasuttimet ja "M" kaasuttimet ovat paineistetut lotuksen turbo esprinttiin suunnitellut kaasuttimet joita käytetään paljon myös jälkiasennus turbo autoissa.
Dellortoihin sekä webereihin saa nykyään taas runsaasti säätöosia mutta lorttoihin ne ovat aavistuksen edullisempia ja muutenkin dellorto on rakenteeltaan melestäni järkevämpi.
"Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
- Volkkarijermu
- 'Admiral'
- Viestit: 126
- Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Minkäslaisia päästölukemia putkesta tulee? Mitä muuta koneelle on tehty?On 2004-01-03 18:42, JaneZki wrote:
No mulla on Weber DCOE 45mm vaakaimu b ascos ja hyvin se tuntuu toimivan hieman teholisää ja paljon alavääntöö tuli!
Mun olis ihan tarkotus hankkia viralliset virikaasarit, joten webruttimet olis ainoa vaihtoehto, ellei C-malleja jostakin käytettynä hankkis, jos mistään saa ja minkä kuntosia sitte ovat.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Volkkarijermu on 2004-01-04 12:53 ]</font>
-
- OCF Member 2022
- Viestit: 1407
- Liittynyt: 29 Tammi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Nokia/Toijala
- Viesti:
Tuplaakaasaritkin saa aika hyvin päästölukemien rajoihin, kun ne on säädetty hyvin(balanssit, seokset, kierrokset). Eikä bensaakaan pala n. 2 litraisessa kuin joku 10 l/100 km rauhallisessa matka-ajossa.
Nimimerkillä Weber 45 DCOE 2.2 cih vaparissa (205 hv/240 nm) HC n. 300 ja CO% 3,5-4,0%
Molemmista sekä Weberistä, että Dellortosta kokemuksia. Dellortoja kannattaa etsiä joko C tai M malleja (seoksen purkausreikiä enemmän) kuin saastemalleissa. Webereistä DCO SP malli omasta mielstäni paras virityskäyttöön, vaikka kyllä DCOE käy myös. Webereihin löytyy isoja vaihtoehtoja 48mm:stä eteenpäin ja runko jo 48mm:ssä isompi kuin Dellorton vastaavassa. Dellorto ehkä hiukan helpompi säätää tyhjäkäyntipuolelta, pääsuutinpuolella ei oleellisia eroja. Osia saa molempiin esim. MP huolto Nisula hyvä paikka Seinäjoella.
40 mm:nä valitsisin Dellorton (C mallin)
45 jompi kumpi
48 eteenpäin Weber
Nimimerkillä Weber 45 DCOE 2.2 cih vaparissa (205 hv/240 nm) HC n. 300 ja CO% 3,5-4,0%
Molemmista sekä Weberistä, että Dellortosta kokemuksia. Dellortoja kannattaa etsiä joko C tai M malleja (seoksen purkausreikiä enemmän) kuin saastemalleissa. Webereistä DCO SP malli omasta mielstäni paras virityskäyttöön, vaikka kyllä DCOE käy myös. Webereihin löytyy isoja vaihtoehtoja 48mm:stä eteenpäin ja runko jo 48mm:ssä isompi kuin Dellorton vastaavassa. Dellorto ehkä hiukan helpompi säätää tyhjäkäyntipuolelta, pääsuutinpuolella ei oleellisia eroja. Osia saa molempiin esim. MP huolto Nisula hyvä paikka Seinäjoella.
40 mm:nä valitsisin Dellorton (C mallin)
45 jompi kumpi
48 eteenpäin Weber