Suosittele nokkaa tälle koneelle

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Nirtsu
OCF Member 2019
Viestit: 334
Liittynyt: 07 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Ulvila (Leineperi)
Viesti:

Suosittele nokkaa tälle koneelle

Viesti Kirjoittaja Nirtsu »

eli moottori CIH 4.0NE 12v
eli mantzell kampiakseli ja veivit (männät jostain 3000 24v omegasta kai)
puristus suhde kuulemma korkea meinaa nakuttaa jo 98:lla kun vedättää (Karalan mukaan)
eli autossa kansi muokattu (kansiset) joku 276 asteinen nokka
isoilmamäärä mittari ja peltisarja
suuttimet mv6 omegasta
motronic ohjaus Karalan säätämällä lastulla

x1 oon meinannut laittaa mutta onko liian pieni parannus tuohon entiseen ?
tavoite ois saada jotain 250 + hevosta
auto on kummiskin kesällä ihan normaalissa käytössä.

millasta nokkaa suosittelisitte
kommenttia nykyisestä tehokäyrästä.

nykyinen teholappu

Kuva
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja ?! »

x1 jos haluut säilyttaa hyvän tyhjäkäynnin....x5(jos sitä ees kutoseen saa) ois varmaanaika passeli jos huono tyhjäkäynti ei haittaa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Saa kaikkia Enemin nokkia kutoselle tilauksesta. Mulla oli X5 85mm iskuisessa ja oli suht siedettävä tyhjäkäynti ja tehoaluetta johonkin 6000-6500 kierrokselle. Ei tosin ollut ilmamäärämittaria ollenkaan.

Tuo X5 vois tosiaan olla passeli, jos puristukset on korkealla. Heivaa sen Motronicin vaan kuuseen, niin saa kunnolla säätöihin.
Avatar
Nirtsu
OCF Member 2019
Viestit: 334
Liittynyt: 07 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Ulvila (Leineperi)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nirtsu »

mikäs ton X5 nokan asteet on ?
ja pitääkö olla jäykemmät jouset tai jotain muuta venttiili koneistoon
kumpi aprempi hydrauliset vai kovat nostajat ?
Avatar
Krynx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1883
Liittynyt: 23 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Ala-Temmes

Viesti Kirjoittaja Krynx »

300/108/12.0/ eli asteet/nokkienvälinen kulma/nosto 0-välyksellä. Tarvitsee jäykemmät jouset ja x5 on hydroille. Ainakin jos enemin sivuihin on luottamista. www.enem.se
BMW 525tds -99, BMW 316 -86, Opel Omega B 2.5td karvanaamari
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

X5 menee vielä singlejousilla varsinkin möhkömoottoreissa. Mulla oli 40/100kg jousipaineet vakioilla retainereilla (Enem ilmoitti 115kg noille jousille, mutta eipä ollut oikeasti). Vakiot 3.6 männät tartti kairata venakolojen osalta, tarpeen varmaan tarkistaa myös muidenkin alakertojen kanssa.
Vastaa Viestiin