Mistä kiihdytyssuppilot/imutorvet?

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Mistä kiihdytyssuppilot/imutorvet?

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Eli mistähän tuollaisia kapistuksia löytyisi kohtuu rahaan? 38-40mm halkaisijalle passelit olisi hakusessa, eräät kromatut löysin 16e/kpl, ilman kromausta varmaan alle kympin kappale mutta mistä? En nää mitään järkeä maksaa kromauksesta kun ne kuitenkin jäävät plenumin sisuksiin piiloon..

Oliskohan kuinka mahdoton veistää tuollaiset vaikka lasikuidusta? :roll:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

prässää ite tuubista kun mikään ei saa maksaa mitään.
harza
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3066
Liittynyt: 05 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja harza »

Paikalliselta romukauppiaalta hommaat sopivaa tankoa ja sorvautat jollakin tutun tutun tutulla... Yleensä sorvauksen hinnaksi passaa kossupullo...
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Juu tossa ite vääntelin ja kääntelin kotitallityökaluin 38mm imurinputkesta torvet, ei varmaan parhaat mahdolliset mutta saa kelvata.

Oli niin pirun pienellä seinamävahvuudella ja just oikean kokoista niin leikkelimpä vanhan imurin jatkeen paloiks 8) Tämä on sitä kierrätystä :lollis:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
harza
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3066
Liittynyt: 05 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja harza »

-WW- kirjoitti:Juu tossa ite vääntelin ja kääntelin kotitallityökaluin 38mm imurinputkesta torvet, ei varmaan parhaat mahdolliset mutta saa kelvata.

Oli niin pirun pienellä seinamävahvuudella ja just oikean kokoista niin leikkelimpä vanhan imurin jatkeen paloiks 8) Tämä on sitä kierrätystä :lollis:

Heh sillalailla, oikeen kunnon tuninkia! :lol:
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

harza kirjoitti:
-WW- kirjoitti:Juu tossa ite vääntelin ja kääntelin kotitallityökaluin 38mm imurinputkesta torvet, ei varmaan parhaat mahdolliset mutta saa kelvata.

Oli niin pirun pienellä seinamävahvuudella ja just oikean kokoista niin leikkelimpä vanhan imurin jatkeen paloiks 8) Tämä on sitä kierrätystä :lollis:

Heh sillalailla, oikeen kunnon tuninkia! :lol:
Hyvää harjotusta :lol: Eipä nuo ainakaan sitä virtausta voi huonontaakaan, kartio mallista siitä en saanut kirveelläkään, mutta päähän tuli ihan passelin oloinen "torvi".. :P
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

http://kotisivu.dnainternet.net/vill512 ... 000090.jpg

Mä osaan tehä tollasia.

Jos ei ja kun ei tarvi edes kiiltää, kestää tehdä n. 5 min/kpl. kympillä voin tehdä 4 sarjan. 045-1329486
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Ulkohalkaisija 38mm, pituus 40mm ja 6kpl. Mikä hinta?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Eli tuon näköiset tuli väänneltyä, pienellä vaivalla sais varmaan ihan siistit.. :-?

Kuva
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
juha80
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 292
Liittynyt: 07 Kesä 2005, 23:48
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja juha80 »

ei nuo oo hyvät... roosenlewin putki painaa liikaa.
harza
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3066
Liittynyt: 05 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja harza »

-WW- kirjoitti:Eli tuon näköiset tuli väänneltyä, pienellä vaivalla sais varmaan ihan siistit.. :-?

http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 007297.jpg
Rulla mitta, pajavasara, anttilan alekorin papukaijapihdit ja kovasti luovaa mieltä niin siitä se hyvä tulee... :D

Ei vaiteskaan, nuohan on hyvät. :peukku:
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

harza kirjoitti:
-WW- kirjoitti:Eli tuon näköiset tuli väänneltyä, pienellä vaivalla sais varmaan ihan siistit.. :-?

http://opel.desteem.org/albums/userpics ... 007297.jpg
Rulla mitta, pajavasara, anttilan alekorin papukaijapihdit ja kovasti luovaa mieltä niin siitä se hyvä tulee... :D

Ei vaiteskaan, nuohan on hyvät. :peukku:
Tuli niitä hieman vielä paranneltua tuon kuvan jälkeen, saa kelvata :P

Onneks ei ole omia työkaluja nuo mitä torvikuvassa näkyy :lol: Sinne menin hitsaileen imusarjaa kun ei omassa kotitallissa tuollaista ihmettä ole :roll:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Joo no tänään tuli heitettyä ensityyppiä härvelin kera. Ainakin näin persdunolla ja mahdollisilla imuvuodoilla tuli huomattavasti alavääntöä ja veto jatkui vetävänä aina 6krpm asti. Imuäänistä tuli "melkoisen" jäätävät kun testilenkin aikana ei ollut muutakuin ilmamäärämittari umpion paikalla.
Vielä en ole kotelon tilavuutta laskenut, mitoitus tuli tehtyä sillä perusteella että mahtuu konehuoneeseen. Kylkeen tein avattavan luukun 6mm pleksistä niin on jotain ihmeteltävääkin. :lol:

Tuossa viel pari kuvaa, ei tosin valmiista värkistä mutta aika lähelle.
http://opel.desteem.org/thumbnails.php?album=316
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

jos löytyy prässi niin teettää lestit sorvarilla. Sopivasta putkilaadusta nuo kromatutkin joku nähtävästi rässännyt?
Vastaa Viestiin