18se ja 18e lohkojen erot?
18se ja 18e lohkojen erot?
Niin onko noissa mitään suurempia eroja? 18se:ssä taisi löytyä se kampiakselin asentotunnistimen paikka jo valmiina. Tarkoituksena olisi laittaa xe:n kampiakseli 1.8 lohkoon, mutta joskus täältä lueskelin että se ei sopisi 18e lohkoon, mites käy tuon 18se kanssa? Kuitenkin Käsittääkseni kaikki isolohkot ovat samanlaisia mitä nyt pieniä eroja löytyy, meinaan että ulkoapäin tuo 18e:n lohko näyttää samanlaiselta kuin xe:n.
Re: 18se ja 18e lohkojen erot?
mutu, 18e olisi samaa tavaraa 1.6 isolohkon kanssa ja 1.8se ja 2.0ne keskenään samanlaiset.simpba kirjoitti:Niin onko noissa mitään suurempia eroja? 18se:ssä taisi löytyä se kampiakselin asentotunnistimen paikka jo valmiina. Tarkoituksena olisi laittaa xe:n kampiakseli 1.8 lohkoon, mutta joskus täältä lueskelin että se ei sopisi 18e lohkoon, mites käy tuon 18se kanssa? Kuitenkin Käsittääkseni kaikki isolohkot ovat samanlaisia mitä nyt pieniä eroja löytyy, meinaan että ulkoapäin tuo 18e:n lohko näyttää samanlaiselta kuin xe:n.
Näin kronologisesti ajateltuna...
18e:n eroja tuohon on tosiaan kampiakselin asentotunnistimen paikka, koneen kiinnityskorva ei myöskään käynyt suoraan 20ne:n tuon asentotunnistimen takia. Öljyanturin kohdalla oleva lohkon muoto on myös erilainen, öljypumpun suoja on erilainen, jakopäänhihnasuojus erilainen, öljypohjakin näytti erilaiselle. Noista 18se/xe:stä ei ole näkökokemusta mutta villiarvaus on, että on identtinen.
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Ihme jos sopii 18E:n ,kun noissa "uudemmissa" on se kampiakselin asentotunnistin..siitä juuri tuo lohkon muodon muutos öljyanturin kohdalla,siinähän ko.mötikkä sijaitsee.. öljynpainemittari sopi mainiosti 18E:n lohkoon mutta 20NE:n ei millään, vaikka laikalla hioin palaa poiskin..simpba kirjoitti:Lähinnä se kiinnostaa että mahtuuko xe:n kampiakseli pyörimään 18se:n lohkossa. täytys vaan löytää jostain nyt tuommoinen 18se:n lohko ni sais varmuuden. 18e lohko löytys, mutta ku se on autossa kiinni niin ei pääse sovittamaan ainakaan ennen talvea.
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
mitäs oot suunnitellu nyt tehdä koneelle?simpba kirjoitti:18nz lohko hommattu ja ulkoapäin näyttää ihan samalta kuin xe lohko ja korkeuskin on sama rullamitalla mitattuna. Lohkon takapuolella oleva anturi näkyy puuttuvan nz:sta mutta asentotunnistimen anturi kyllä löytyy. Aika suuri epäilys, että kampiakselikin mahtuu lohkoon pyörimään moukaroimatta.
Yritän varmaan kasata toimivaa hybridiä..allu1 kirjoitti:mitäs oot suunnitellu nyt tehdä koneelle?simpba kirjoitti:18nz lohko hommattu ja ulkoapäin näyttää ihan samalta kuin xe lohko ja korkeuskin on sama rullamitalla mitattuna. Lohkon takapuolella oleva anturi näkyy puuttuvan nz:sta mutta asentotunnistimen anturi kyllä löytyy. Aika suuri epäilys, että kampiakselikin mahtuu lohkoon pyörimään moukaroimatta.
Hyvin mahtuu xe:n kampi pyörimään nz:an lohkossa. Ei muuta eroa ole kuin lohkon takaa puuttuva anturin paikka ja poraus. Seuraavaksi täytyy viedä osat koneistamoon.